דוב זינגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרב זלמן דוב זינגר
הרב דוב זינגר, 2022
הרב דוב זינגר, 2022
הרב דוב זינגר, 2022
לידה 2 בינואר 1957 (בן 67)
כ"ח בטבת ה'תשי"ז
גבעתיים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מקום מגורים תקוע עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום פעילות גוש עציון
השתייכות ציונות דתית
תחומי עיסוק חסידות, חינוך, הכשרת מורים
רבותיו הרב שג"ר, הרב עדין אבן ישראל, הרב מנחם פרומן
חיבוריו תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי
בת זוג איריס זינגר
lifnim.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב זלמן דוב זינגר (נולד בכ"ח טבת ה'תשי"ז - 2 בינואר 1957) הוא ראש הישיבה התיכונית "מקור חיים", ומייסד בית המדרש להתחדשות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גדל בגבעתיים, למד בישיבת נתיב מאיר ובישיבת הכותל, שירת בצה"ל בחיל השריון, והיה תלמיד חבר קרוב של הרב שג"ר.

בשנת 1984 עבר יחד עם קבוצה מתלמידי הרב שג"ר לישיבה הגבוהה מקור חיים ("שפע") בירושלים, בראשות הרב עדין שטיינזלץ, ובמקביל הקים בשליחות הרב עדין שטיינזלץ ויחד עם הרב יצחק מנדלבאום את הישיבה התיכונית מקור חיים. בישיבה הנהיג תפיסה חינוכית הבנויה על אמון ושיתוף פעולה עם התלמידים. בסמוך לישיבה (שעברה בשנת 1997 לכפר עציון), הקים מערך להכשרת מורים בשם "לפני ולפנים" (לפל"פ), בו מתמחי הוראה מישיבות שונות עוברים הכשרה ברוחה החינוכית של הישיבה.

הרב דוב זינגר יחד עם הרב עדין אבן ישראל בהתוועדות בישיבת מקור חיים

הרב זינגר עוסק רבות בתורת רבי נחמן מברסלב, ומעביר שיעורים בספרים ליקוטי מוהר"ן וסיפורי מעשיות.

בשנת 2004 הקים את בית המדרש להתחדשות במטרה להנחיל תפיסה חינוכית המבוססת בעיקר על תורתו של רבי נחמן מברסלב בשילוב עם פסיכולוגיה ופילוסופיה. בבית המדרש מלמדים פסיכולוגים ואנשי רוח ולומדים בו ראשי ישיבות, אנשי הוראה עוד.

במאה ה-21 החל הרב זינגר להדריך חבורות בשם "אז נדברו" העוסקות בעבודה עצמית ובתפילה. חבורות אלה שואפות להעתיק את מרכז הלמידה משיעורים פרונטליים ללימוד דיאלוגי. הן נפגשות יחד מדי חודש לתפילת ראש חודש חגיגית.

הרב זינגר הנחה קורס יחד עם ד"ר רות קלדרון ואודי לאון ב"בית מדרש יוצרים" בעלמא בית לתרבות עברית בתל אביב, שבו לומדים יוצרים, שחקנים, מוזיקאים, תסריטאים ובמאים טקסטים תלמודיים ויצירות ספרותיות.

בתשע"ז הוציא הרב זינגר את ספרו הראשון, "תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי: מתכוני תפילה", בהוצאת מגיד.

הרב זינגר מתגורר ביישוב תקוע שבגוש עציון שם הוא מלמד בישיבת תקוע.

מוסר שיעורים בישיבת "שיח יצחק" באפרת בעיקר בנושאי חסידות ותפילה.

הרב זינגר היה ממקימי ישיבת מקור חיים בשנת 1984 וכיהן במשך שנים כראש הישיבה. כיום הרב זינגר עדיין ראש ישיבת מקור חיים.

על יד הישיבה, הקים הרב דוב מערכת להכשרת מורים, המכונה "לפני ולפנים", ברוחה החינוכית של הישיבה.

הרב זינגר נשוי לאיריס ואב לעשרה ילדים.

שיטתו החינוכית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב דוגל בדיבור מלב אל לב אל התלמידים. דבר הבא לידי ביטוי בכמה תחומים, כמה דוגמאות:

1) בשיטוף בהחלטות הנעשות בישיבה, אין זה אומר שהתלמידים מקבלים את ההחלטות אלא שהצוות מקשיב ושומע את דעת התלמידים לפני קבלת החלטות.

2) הקפדה לקרוא בכל תלמיד בשמו הפרטי, לחיצת יד כל כל תחילת שיעור ובסיבוב בוקר טוב לאחר תפילת שחרית, וכן בשיחות אישיות ב"מישמערים" לתלמידים החפצים בכך.

בנוסף, הרב מאמין בדיבור פתוח לא רק בין הצוות לתלמידים אלא גם בין התלמידים עצמם דבר הנעשה במסגרת "חבורות" ו "בליץ" - אסיפות של מספר תלמידים ללימוד, שיח וניגון ללא ציניות, לרוב בהנחיית איש צוות.

בעניני לימוד הרב תומך ומעודד את התלמידים ללמוד שנים רבות בישיבה, לא פעם אחת הרב הביע צער על כך שבישיבות ההסדר לא לומדים תורה שנים ארוכות. גישה זו מתבטאת בישיבה בכך שהלימוד לבגרות]] לא תופס חלק מרכזי ב"דיבור" בישיבה (על אף שלומדים לבגרות ברמה גבוהה מאוד, 5 מטמטיקה, אנגלית פיזיקה ספרות מחשבים ועוד') השיח על הלימוד תורה וחשיבותו מודגשת הרבה יותר.

הרב מעודד שיח פתוח בחברה הישראלית במטרה למצוא את המאחד ולהתגבר על המפריד, תלמידי השנה האחרונה בישיבה יוצאים למסע להכרת החברה הישראלית, שאורך שבועיים! הנקרא "מסע יהונתן" לזכר תלמיד הישיבה יהונתן צוקרמן שנהרג בתאונת דרכים.

הרב מתנגד ללימודי "מחשבת ישראל" על אף שמקצוע זה נלמד לבחינת הבגרות בישיבה, מיכוון שלשיטתו לימוד אמונה צריך להעשות בדרך של חיזוק "שריר" האמון ולא שריר השכל(על אף שגם דרכו אפשר להגיע לאמונה). ובכללי, הרב קרוב מאוד לשיטות של גדולי החסידות ובמיוחד רבי נחמן מברסלב. ובעידן המודרני - הרב שטיינזלץ והרב שג"ר. השיטות של השניים האחרונים לרוב לא נלמדות בישיבה באופן רשמי בשיעורי הרב, על אף שרוח תורתם נשמעת בבירור בישיבה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]