דודו ארז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דודו ארז
דודו ארז ב-2012
דודו ארז ב-2012
לידה 9 בספטמבר 1972 (בן 51)
ישראלישראל נתניה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה דוד יעקב עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
בת זוג ענת רחל עורי
מספר צאצאים 2
http://www.duduerez.co.il/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דודו ארז (נולד ב-9 בספטמבר 1972) הוא קומיקאי, שחקן, תסריטאי, מגיש, שדרן רדיו, במאי טלוויזיה, וסטנדאפיסט ישראלי. בעבר עסק גם בעריכת דין. נחשב למייסד סוגת משאלי הרחוב בישראל, אותה שכלל בשלל תוכניות (קומי קומי, ארץ נהדרת, אחרי הכל עם טל ברמן, אולפן ליגת האלופות ואחרות.)
ארז זוכה פרס האקדמיה לטלוויזיה (2018) על תוכניתו "החפרנים" (כאן 11), ופרס אגודת העיתונאים (2021) על תוכניתו "שלושה שיודעים" (כאן תרבות).

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשם דוד יעקב בנתניה. בנעוריו למד בבית הספר ביאליק בעיר הולדתו, בבית הספר בבית הספר לאומנויות "הבוסתן"[1] והתיכון טשרניחובסקי במגמת פיזיקה[2]. את שירותו בצה"ל עשה ביחידת הפטריוט שבמערך ההגנה האווירית והיה אחד מהחיילים שנשלחו להביא את המערכת מארצות הברית בזמן מלחמת המפרץ הראשונה.

לאחר השירות הצבאי היה לשוטר במשטרת ישראל. למד לימודי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת ת"א, הוסמך כעורך דין והועסק בפרקליטות מחוז תל אביב.[1] הוא משרת במילואים בבית הספר למשפט צבאי שבפרקליטות הצבאית, כקצין בדרגת סרן.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארז ביים את תוכנית המצלמה הנסתרת "קומי קומי" בערוץ ג'טיקס, השתתף בה, והיה שותף לכתיבת התוכנית. כתסריטאי כתב קומדיות ודרמות לילדים בערוץ ג'טיקס ('מינזרה', 'נוף ירח', 'מול כולם', 'ההפסקה הנסתרת' ועוד), וכשחקן הופיע בתוכנית הקומית "בלאגן" באותו ערוץ, ובסדרה הקומית "בלאגן ועד אילת" בתפקיד אלישיי ובתפקיד עצמו.

בנוסף, השתתף בשידורי ליגת האלופות בערוץ הספורט, בעונה הראשונה של התוכנית Y בעשר בערוץ Yes Y, וב"אחרי הכל" עם טל ברמן בערוץ 2, שם הופיע בכינוי "דודו מהטלוויזיה".

בשנים 20072009 הנחה את תוכנית ההומור והסאטירה "מהדורה מוגבלת" בערוץ ביפ, וכן היה שותף לכתיבת התוכנית. בשנת 2008 השתתף בסרט מוקומנטרי אודות סרטי הפורנוגרפיה המצולמים בישראל, הקרוי "זהירות, פורנו", אשר שודר אף הוא בערוץ ביפ, כשארז הוא המנחה המתעד את התופעה, וחוברים אליו שחר חסון ואבי אטינגר. הוא השתתף בכתיבת התסריט לסרט, כשההומור בסרט הוא תולדה של ההומור בתוכנית "מהדורה מוגבלת", וביטויים חוזרים רבים משותפים לשתי ההפקות.

בשנים 20092010 הנחה את תוכנית האירוח הלילית "לילה בכיף"[3] בערוץ ביפ במשך 2 עונות. במקביל שימש כתב שטח בעונה השישית של התוכנית "ארץ נהדרת", במסגרת הפינה "ארץ שואלת", בה ערך משאלי רחוב הומוריסטים, ברחבי ישראל, בנושא הבחירות.

החל מ-2010 ארז מופיע ברחבי הארץ, במסגרת הופעות סטנדאפ. כאמן סטנדאפ התארח בתוכניות "מחוץ לחוק" בערוץ קומדי סנטרל (עונה 3), ובתוכנית "מלחמת המינים", ששודרה בערוץ 2.

בליל הסילבסטר של שנת 2010 הגיש לצד אבי אטינגר את הספיישל "ביפ פארטי באס" בערוץ ביפ, שכלל שידור חי של 4 שעות רצופות, מתוך אוטובוס נוסע. בהמשך אותה שנה הופיע גם בתוכניות "חומר טוב", "יאללה, נקסט!" ו"המעבדה של ביפ", אף הן בערוץ ביפ.

בינואר 2011 הנחה את התוכנית "טלוויזיה במיטבה", במסגרת שידורי קשת בערוץ 2, ואף שימש אחד הכותבים. באותה שנה השתתף ושימש ככותב, במיני-סדרה הקומית "זהירות טלוויזיה", ששודרה בערוץ 2, וכן הוביל את קמפיין הפרסום של חברת המזגנים "טורנדו".

בשנת 2012 הגיש את התוכנית "זה מהטלוויזיה" בערוץ 2, השתתף בתוכנית הלייט-נייט היומית "איזה יום", באותו ערוץ, ובסדרת האינטרנט הקומית "סנאי סנאי", יחד עם ירון ברלד.[4]

בשנת 2013 יצר את תוכנית הלייט נייט "חיות לילה" בערוץ הוט קומדי סנטרל, אותה הגיש יחד עם ירון ברלד, וכן הגיש את התוכנית "הורדה חוקית" בערוץ 24, יחד עם עדי נוימן.

בשנת 2014 השתתף בסדרה "איטי ועצבני", שמשודרת בערוץ זום, ושימש פרזנטור של המשקה "דנונה".

לקראת הבחירות לכנסת העשרים, ערך משאלי רחוב הומוריסטיים ברחבי ישראל במסגרת התוכנית "אנשים" בערוץ 2. באותה השנה הגיש תוכנית רדיו אקטואלית-קומית לילית בגלי צה"ל יחד עם אבי אטינגר.

משנת 2015 ועד אמצע 2017 חברו ארז ואטינגר להגשת תוכנית נוספת בגלי צה"ל, מדי חמישי בצהריים, בצורת משדר קומי לסיכום השבוע.[5]

החל מספטמבר 2014[6] הוא מגיש ושותף לכתיבת "החפרנים", תוכנית לילדים העוסקת במדע בטלוויזיה החינוכית,[7][8][9] בהשתתפות מירב פלדמן, יובל סגל ורחלי רוטנר.[1] התוכנית זכתה בשנת 2018 בתואר התוכנית הטובה ביותר בקטגוריית מגזין ילדים ונוער על ידי האקדמיה לטלוויזיה.

בשנת 2016 החל לשמש כמנחה פינת משימות במשחק הטלוויזיה "הטוב מכולם" בערוץ 2. יחד עם עדי שילון, הגיש גם את עונת הספיישל של התוכנית "פיצוחים" לציון יובל לטלוויזיה החינוכית לצד מיכאל הנגבי המשמש בתפקיד היועץ, והשתתף בתוכנית "רשות הדיבוב", ששודרה בערוץ הראשון.

ב-2019 ארז השתתף בסדרה מטומטמת בהוט, בתפקיד 'אשר בוארון', עוה"ד של מוריס, ובסדרה "כפולה" בתפקיד עצמו. בנוסף, הצטרף לצוות הכתבים הקומים של שי בשידור ברשת 13, ובדצמבר 2019 שודר ספיישל הסטנדאפ של דודו ארז "צוחקים אתכם" ברשת 13.

לקראת הבחירות לכנסת ה-24 גילם את גדעון סער בתוכנית "ארץ נהדרת", בה הגיש פינה בעבר.

בשנת 2022 החל להגיש את תוכנית סיכום היום של ynet radio יחד עם יואב רבינוביץ', ובשנת 2023 החל להגיש את ההסכת "חיים בפודקאסט"[10], יחד עם יגאל שפירא והביולוגית ורד שפירא, על עולם החי והצומח.

בתאגיד השידור הציבורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2017, עם פתיחת שידורי תאגיד השידור הישראלי "כאן", החל להגיש את תוכנית הבוקר היומית "שלושה שיודעים" ברשת "כאן תרבות".[1] התוכנית עוסקת בנושאי מדע, ידע ותרבות בשילוב נימה הומוריסטית. התוכנית זכתה בפרס אגודת העיתונאים לשנת 2021, בקטגוריית תוכניות המלל. באותה שנה גם יצא לאקרנים סרט קולנוע בו שיחק: "ג'סטה", בבימויו של קובי מחט.[11]

ב-2020 הגיש את ספיישל החפרנים ביום הבחירות, ששודר בכאן חינוכית. בנוסף, השתתף כפאנליסט קומי בתוכנית "חכמים בלילה" שבכאן 11, השתתף בסדרה "קופה ראשית" המשודרת באותו ערוץ, והגיש את נגזרת "המרדף" לימי הקורונה: "המרדף עד בית" בכאן 11.

ב2023 הצטרף לצוות הכתבים של 'ערב עם שי שטרן', לטובת משאלי רחוב שערך בתקופת חרבות ברזל.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארז מתגורר בתל אביב. לפני עיסוקיו הנוכחיים הוסמך כעורך דין. בעבר סבל מדלקת קרום הלב.[12]

ארז גרוש פעמיים.[1] בפברואר 2019 נולד בנו הבכור, מבת זוגו ענת רחל עורי, אותה הכיר בצוות ההפקה של "שלושה שיודעים". באפריל 2021 נולד בנו השני.[13] ארז טבעוני.[14]

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטנדאפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 5 מיקי לוין, ‏דודו ארז: "מעדיף להקיף את עצמי בליצנים מאשר בנרקומנים", באתר מעריב אונליין, 19 ביוני 2017
  2. ^ הדר פריאנטה, "דודו התבלט במקצועות ריאליים. הופתעתי שהוא בחר לעסוק בבידור", באתר Xnet‏, 10 ביולי 2005
  3. ^ רחלי רוטנר, לילה של פרידה, בכיף, באתר nrg‏, 15 באוקטובר 2009
  4. ^ סדרה אינטרנטית חדשה לירון ברלד ודודו ארז, באתר הארץ, 1 באוגוסט 2012
  5. ^ דוד אברהם‏, מחזור גיוס נוסף בגל"צ: דודו ארז, אבי אטינגר וירדן בר כוכבא, באתר וואלה!‏, 10 בפברואר 2015
  6. ^ אסף שלונסקי, החפרנים: מידע בכיף, באתר ישראל היום, 2 בספטמבר 2014
  7. ^ ג'וני דוב, דודו ארז מציג: הומור נוירוטי לילדים, באתר nrg‏, 2 בספטמבר 2014
  8. ^ גלית עדות, ‏אני רק שאלה: דודו ארז ממציא את עצמו מחדש ב"החפרנים", באתר מעריב אונליין, 31 במרץ 2015
  9. ^ רחלי מלק–בודה, נקמת היורם: דודו ארז כוכב מעונב, באתר nrg‏, 26 ביוני 2015
  10. ^ חיים בפודקאסט - YouTube, באתר www.youtube.com
  11. ^ אבנר שביט‏, "אף אחד לא צחק": דודו ארז נזכר בטראומה הכי גדולה שלו לקראת צאת "ג'סטה", באתר וואלה!‏, 7 ביולי 2017
  12. ^ אינטימי עם רפי רשף, ‏"התרופה מפוררת אותך מבפנים", באתר ‏מאקו‏, 20 בינואר 2022
  13. ^ "לא רוצה שבשבילי יחתכו ראש לחיה, מעדיף לאכול בננה", באתר ישראל היום, 14 במרץ 2019
  14. ^ מיקי לוין, ‏דודו ארז: "מעדיף להקיף את עצמי בליצנים מאשר בנרקומנים", באתר מעריב אונליין, 19 ביוני 2017