דוהרת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דוהרת
Horse Girl
כרזה רשמית
כרזה רשמית
בימוי ג'ף באנה
הופק בידי מל אסלין
אלנה כריתרס
ג'ף באנה
אליסון ברי
תסריט ג'ף באנה
אליסון ברי
עריכה ראיין בראון
שחקנים ראשיים אליסון ברי
דבי ראיין
ג'ון ריינולדס
מולי שאנון
ג'ון אורטיז
פול רייזר
מתיו גריי גובלר
מוזיקה ג'וסאיה שטיינבריק
ג'רמי צוקרמן
צילום שון מקאלווי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה האחים דופלאס הפקות
חברה מפיצה נטפליקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 27 בינואר 2020
משך הקרנה 103 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה, רומן פסיכולוגי עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דוהרת הוא סרט דרמה פסיכולוגי אמריקאי משנת 2020 שבוים על ידי ג'ף באנה. התסריט נכתב על ידי באנה עצמו עם אליסון ברי. מככבים בו ברי, דבי ראיין, ג'ון ריינולדס, מולי שאנון, ג'ון אורטיז ופול רייזר.

הקרנת הבכורה של הסרט הייתה בפסטיבל הסרטים סאנדנס ב-27 בינואר 2020. הסרט שוחרר לצפייה ב-7 בפברואר 2020 בשירות הסטרימינג נטפליקס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרה היא בחורה מופנמת וביישנית שחיה חיים שלווים ועובדת בחנות למלאכת יד. לעיתים קרובות היא עולה לקבר של אמה, שהתאבדה שנה קודם. בנוסף, היא נוהגת לבקר בחוות הסוסים בה נהגה לרכוב בילדותה, והיכן שנמצאת הסוסה שלה לשעבר, וילו. הביקורים התדירים של שרה מעצבנים את בעל החווה. ביום הולדתה, שרה ניסתה להציע למדריכה בשיעור הזומבה אליו היא הולכת, לצאת אחרי השיעור, אבל הניסיון נכשל לאחר ששרה לא הצליחה להסביר את עצמה בפני המדריכה. כששותפתה של שרה לדירה, ניקי, מבחינה בשרה לבדה ביום הולדתה, היא מזמינה את דארן, השותף של בן הזוג שלה, לדאבל דייט. הארבעה מעשנים מריחואנה ושותים. שרה מאזינה בקפידה כשדארן חושף פרטים על עצמו ועל מערכת היחסים הקודמת שלו, אבל הדייט נקטע כששרה מתחילה לדמם מהאף. כשדארן עוזב, לשרה יש חלום מוזר בו היא שוכבת בחדר לבן יחד עם גבר ואישה נוספים במרחק קצר ממנה מנותקים מסביבתם.

בבוקר שלמחרת ניקי מתעוררת ומוצאת את שרה ישנה על ריצפת הסלון וסימני שריטה ארוכים על הקיר. דארן חוזר לדירה כדי לאסוף את רכבו ומזמין את שרה לדייט. בעבודה שרה מדממת מהאף שוב. בעודה מחלימה, היא מזהה את האדם מהחלום שלה מתהלך בחוץ. מאוחר יותר, שרה מעבירה את אחר הצהריים שלה עם חברת הילדות שלה הת'ר שסובלת מחבלה במוח שקרתה לה בזמן רכיבה על סוס, חבלה שגורמת לה להתקפים חוזרים ואובדן זיכרון לטווח קצר.

סדרה של צירופי מקרים מוזרים פוגשים את שרה. בזמן הנסיעה הביתה, שרה עוצרת באור אדום ליד אתר עם מתקני מים ולאחר מכן מוצאת עצמה במטבח עם הברז מטפטף, לא מצליחה לספור את הזמן שעבר. היא שומעת אישה מדברת באופן מעומעם בחדר הסמוך, כשאין אף אחד בבית, והיא מגלה שהרכב שלה נגנב מחניון הבניין.

גארי, אביה החורג והעשיר של שרה, מתריע לה שהרכב נמצא בחניון גרירה (הרכב רשום על שמו). הוא מביא את שרה לקחת את הרכב, ונהג הגרר מיידע אותם שהרכב ננטש באמצע הכביש בסמוך אתר מתקני המים.

מאוחר יותר, שרה ככל הנראה הולכת מתוך שינה אל מחוץ לדירתה ומתעוררת כשהיא עומדת על מדרכה ועם איבוד זמן לא מוסבר. הבוס שלה, ג'ואן, מציעה ששרה תלך לראות רופא, בהתחשב בהיסטוריה הרפואית של משפחתה של שרה, הכוללת לקות בבריאות הנפש.

שרה משוכנעת, בעקבות עלילת משנה בסדרת הפנטזיה "כור המצרף" בה היא צופה לעיתים קרובות, שהיא נחטפה על ידי חייזרים וייתכן ששובטה. בעקבות הדמיון היוצא דופן לסבתה שנפטרה, שרה חוששת שהיא שיבוט של סבתה. בינתיים, היא עוקבת אחר האיש מהחלום, רון, לחנות אינסטלציה בבעלותו. בזמן דייט עם דארן, שרה באופן חולני מציגה את אמונתה על היותה משובטת וגורמת לו להסיע אותה לקבר אמה כדי לחפור לקחת דגימת DNA. כשדארן מרגיש אי נוחות, שרה מאשימה אותו שהעליל עליה ומאיימת עליו עם מספריים כשיעזוב את המקום וישאיר אותה שם.

לאחר ששרה מתפשטת בעבודתה תוך כדי שהיא הוזה שהיא במקלחת, היא מאושפזת בבית חולים פסיכיאטרי. שם, היא מזהה מטופלת כאישה מהחלום שלה. כששרה מתארת את החלום בפני האישה, האישה מגלה וחושפת שהן חולקות אלמנטים דומים בחלומן, למשל רמפה של חייזרים באמצע האוקיינוס. שרה לוקחת את זה כאימות לאמונתה שהן שתיהן נחטפו על ידי חייזרים וממהרת בשמחה לספר לעובד הסוציאלי שלה, שהיא לא הוזה. למרות הזמנת העובד הסוציאלי להמשיך את האשפוז, שרה משתחררת לאחר 72 שעות בבית החולים.

בביתה, שרה מתלבשת בשמלת סבתה. היא גונבת את וילו מחוות הסוסים והולכת איתה לתוך היער. בקרחת היער, שרה עוצרת ונשכבת על הארץ. מיד לאחר מכן מופיעה ספינת חלל. שרנהיא מרחפת אל עבר השמיים ונעלמת.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ויקטוריה קלייר בתפקיד שרה בצעירותה.
  • זואי סולטס בתפקיד הת'ר הצעירה

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2019 הוכרז שאליסון ברי תככב בסרט בבימוי של ג'ף באנה על סמך תסריט שהוא כתב יחד עם ברי. האחים ג'יי דופלאס ומארק דופלאס שימשו כמפיקים בפועל תחת "האחים דופלאס הפקות", כאשר נטפליקס המפיצה.

שחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבכורה העולמית הייתה בפסטיבל הסרטים סאנדנס ב-27 בינואר 2020. שוחרר לצפייה ב-7 בפברואר 2020 בנטפליקס.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוהרת קיבל 71% תמיכה בביקורות באתר Rotten Tomatoes על סמך 58 ביקורות, עם ציון ממוצע של 6.3 מתוך 10. כסיכום ביקורות נכתב "דוהרת מראה חוסר רצון או חוסר יכולת לחקור את הנושאים העמוקים בהם היא נוגעת, אך הדרמה יוצאת הדופן הזו נשענת על ביצועיה המסורים של אליסון ברי". לפי Metacritic, שדגמו 17 ביקורות וחישבו ציון ממוצע של 61 מתוך 100, הסרט קיבל "באופן כללי ביקורות אוהדות".

ניק אלן ב-"RogerEbert.com" (אנ') סקר את הסרט בזמן הקרנת הבכורה שלו בפסטיבל סאנדנס ונתן לו 3 כוכבים: "הכנות שברי מביאה להגלמותה המלאה של מחלת נפש היא גדולה, ועוזרת ל"דוהרת" להתגבר על הסיפור המסובך שלה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]