דווין נונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דווין נונס
Devin Nunes
לידה 1 באוקטובר 1973 (בן 50)
טולייר, קליפורניה, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה
  • האוניברסיטת הפוליטכנית של מדינת קליפורניה (1995)
  • האוניברסיטת הפוליטכנית של מדינת קליפורניה (1996)
  • College of the Sequoias
  • Tulare Union High School עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת קליפורניה
3 בינואר 2003 – 2 בינואר 2022
(19 שנים)
→ המחוז נוצר
מחוז בחירה מחוז הקונגרס ה-21 (2013-2003)
מחוז הקונגרס ה-22 (מאז 2013)
פרסים והוקרה
מדליית החירות הנשיאותית עריכת הנתון בוויקינתונים
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הנשיא דונלד טראמפ מעניק לנונס את מדליית החירות הנשיאותית בחדר הסגלגל שבבית הלבן, 4 בינואר 2021

דֵוִין נוּנֶסאנגלית: Devin Nunes; נולד ב-1 באוקטובר 1973) הוא איש עסקים ופוליטיקאי אמריקאי חבר המפלגה הרפובליקנית, המכהן כמנכ"ל Trump Media & Technology Group. כיהן כנציג מחוז 22 של קליפורניה בבית הנבחרים של ארצות הברית וכיושב ראש ועדת המודיעין של בית הנבחרים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נונס נולד בטולייר שבקליפורניה. הוא דור שלישי למהגרים פורטוגזים מהאיים האזוריים שהתיישבו באזור. בנעוריו עבד במשק החלב המשפחתי. לאחר שחסך כסף רכש משק חקלאי משלו בשותפות עם אחיו. למד בקולג' קהילתי בויסאליה שבקליפורניה. ב-1995 סיים תואר ראשון בכלכלה חקלאית מאוניברסיטת קאל פולי שבסן לואיס אוביספו וב-1996 סיים תואר שני בחקלאות בקאל פולי.

לאחר הלימודים נבחר לחבר הנאמנים של הקולג' בו למד. בשנת 2000 התמודד בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית למושב מחוז 20 בבית הנבחרים אך הפסיד. ב-2001 מונה למנהל פיתוח הכפר במחלקת החקלאות של ארצות הברית.

בנובמבר 2002 זכה בבחירות למושב המחוז ה-21 של קליפורניה בבית הנבחרים של ארצות הברית ברוב של 70.5%. בעת השבעתו בינואר 2003 היה צעיר חברי בית הנבחרים. מאז נבחר לתפקיד עוד שמונה פעמים, כשב-2012 שונה מספר המחוז ל-22. המחוז כולל את תושבי עמק סן חואקין ומאופיין במשקים חקלאיים. משנת 2015 ועד תחילת 2019 כיהן כיו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים.

לאחר היבחרו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית מונה נונס לחבר בצוות המעבר שלו לנשיאות.

נונס הציג לאורך השנים עמדות שמרניות בתחומי הכלכלה, אם כי התנגד לפעולות חבריו לסיעה שהביאו להשבתת הממשל ב-2013. הוא מחברו של הספר Restoring the Republic: A Clear, Concise, and Colorful Blueprint for America's Future שיצא לאור ב-2010 ובו מציג את התזה לפיה על ארצות הברית לנקוט במדיניות ריסון פיסקלי, אחרת תאבד עצמה לדעת.

בתחום ביטחון הפנים הוא תומך במדיניות הרחבת חוק הפטריוט והענקת כלים נוספים לסוכנויות המודיעין באיסוף מידע אלקטרוני ולוחמה בטרור. בתחום מדיניות החוץ התנגד להוצאת הכוחות האמריקאים מאפגניסטן ומעיראק, תמך בהרחבת הסנקציות נגד סוריה ונגד איראן.

תחום עיקרי בו התעסק בתקופת כהונתו בבית הנבחרים היה משבר בצורת בקליפורניה שכלל מחסור במים. הוא פעל להסרת רגולציה סביבתית שמנעה הזרמת מים לעמק סן חואקין המתייבש וטען כי הפגיעה העיקרית בסביבה ומשבר הבצורת נובעים מערים כגון לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו וסקרמנטו, ולא מן החקלאים.

נונס, כיושב ראש ועדת המודיעין של בית הנבחרים, ניהל את חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016 וקשרים אפשריים עם קמפיין טראמפ, אך נאלץ לפסול את עצמו מניהול החקירה לטובת מייק קונאוויי באפריל 2017, עקב חקירה שנפתחה נגדו בידי ועידת האתיקה של הקונגרס בחשד לחשיפת מידע מסווג.

ב-4 בינואר 2021 העניק לו הנשיא טראמפ את מדליית החירות הנשיאותית[1]. בדצמבר 2021 הכריז נונס כי ב-31 בדצמבר אותה שנה יתפטר מתפקידו כחבר בית הנבחרים על מנת להיכנס לתפקיד כמנכ"ל "קבוצת המדיה והטכנולוגיה טראמפ"[2].

ב-2022 התפטר מעבודתו בבית הנבחרים לקראת כניסתו לתפקיד מנכ"ל קבוצת המדיה החדשה של דונלד טראמפ, Trump Media & Technology Group.

נונס נשוי לאליזבת ואב לשלוש בנות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דווין נונס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kaitlan Collins. "Trump to award Medal of Freedom to GOP Reps. Devin Nunes and Jim Jordan". CNN. נבדק ב-2021-01-04.
  2. ^ ראיין נובלס, Devin Nunes says he's leaving Congress by the end of the year, באתר CNN‏, 7 בדצמבר 2021 (באנגלית)