דולי ופן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דולב רם)
דולי ופן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-2014
עיסוק פזמונאיםמלחיניםמפיקים מוזיקליים
סוגה פופהיפ הופמזרחית
חברים
דולב רם
פן חזות

דולי ופן הם צמד מפיקים מוזיקליים, פזמונאים, מלחינים ומוזיקאים ישראלים. חברי הצמד הם דולב רם ופן חזות. הצמד כתב והפיק שירים לזמרים רבים כגון עומר אדם, עדן בן זקן, שרית חדד, אייל גולן, פאר טסי, יהונתן מרגי ונועה קירל, ובין השאר כתב והלחין את השיר "I Feel Alive" ששר אימרי זיו באירוויזיון 2017.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דולב רם ופן חזות הכירו ברשת החברתית פייסבוק. בשנת 2014 כתבו והלחינו את השיר "אף אחת אחרת" שביצע איתי לוי. באותה שנה, הצמד כתב גם את השיר "מלכת השושנים" שביצעה עדן בן זקן.[1] ב-2015 הצמד כתב והלחין גם את השירים "יש בי אהבה"[2] ו"חצי משוגע",[3] שביצעה נועה קירל.

בשנת 2017 כתבו את השיר "I Feel Alive" ששר אימרי זיו, שייצג את ישראל באירוויזיון 2017.[4] הצמד הפיק גם את השירים "קצפת עם תות" של דודו אהרון, "חצי רוסיה חצי מרוקאית" של יוסי שטרית, "למה לי" של שרית חדד, "כל העיר שלנו" של פאר טסי, "לזאת שניצחה", "תאמין לי", "אין לי אותך", "שיכורים מאהבה", "צועקת", "כולם באילת" ו"רציתי" של עדן בן זקן ועוד.[4] הם כתבו, הלחינו והפיקו עבור הצמד קטריקס ודורון ביטון את השירים "גוצ'י & פראדה", "סוכר!" ו"דווקא איתו".[5]

בפברואר 2018 כתבו והלחינו את השיר "מאמו", שביצעו איתי לוי וסטפן לגר. במאי 2018 זכו בפרס הישג השנה למלחיני השנה של אקו"ם.[6] ביוני 2018 כתבו השניים ביחד עם סטפן לגר את השיר "קומסי קומסה", בתור פרסומת ל-yes. השיר זכה למיליוני צפיות. באוקטובר של אותה השנה כתבו את "מקסיקו" ביחד עם יעקב למאי, עבור עדן בן זקן. בהמשך, כתבו את "חצי מדינה", אשר נכלל באלבומה הרביעי, "חיים שלי".

בשנת 2019 החלו פרויקט מוזיקלי, בו הם מארחים אמנים שונים בכל שיר. ביולי הוציאו את שיתוף הפעולה הראשון מתוך הפרויקט, "אח שלי מתחתן" עם מוש בן ארי. באוקטובר הוציאו את השיר השני, "מאושרים" בו אירחו לדואט את נועה קירל ולירן דנינו. בדצמבר הוציאו מהפרויקט את השיר "תרוצי אליו", בו אירחו את רותם כהן ואת להקת בית הבובות.

בפברואר 2020 התארחו אצל גיא פינס בשיר לחגיגות ה-500 אלף עוקבים בעמוד האינסטגרם של תוכניתו "ערב טוב עם גיא פינס" הנקרא "ערב טוב". במרץ הוציאו את השיר "הכוכבים בוכים בלילה" בו אירחו את שירי מימון ודודו אהרון. במאי הוציאו את השיר "ואז את תראי" בו אירחו את דיקלה ועידן חביב. בספטמבר 2020 יצא השיר "את יודעת אמא" ובו אירחו את עמיר בניון ואיתי לוי. בנובמבר של אותה השנה הוציאו את אלבום הבכורה שלהם, "חלק א'", ובאותו החודש הוציאו יחד עם עומר אדם את הסינגל הראשון מתוך אלבומם הבא, "על מה בנות חושבות בלילה".

ב-14 בפברואר 2021, יצא הסינגל השני, "השמיים נעולים", בהשתתפות עברי לידר, אלה לי להב ופלד.[7]

ביולי 2022 הוציאו את האלבום "צעירים לנצח".

ב-18 במאי 2023 הוציאו את הסינגל "לאהוב אותך כל יום" יחד עם הזמר עדן חסון.

ביוני 2023 יצא אלבומו השביעי של עומר אדם, סוף העולם, מתוכו כתבו והפיקו את השירים "DXB to TLV" ו"שנינו הפכים". באותו החודש, יצא השיר "לגעת בשמיים" של דודו אהרון, אותו כתבו, הלחינו והפיקו לרגל הצעת הנישואין וחתונתו של הכותב רון ביטון.

ב-12 בפברואר 2024 דולי ופן שיתפו פעולה עם עילי בוטנר בשיר חדש בשם "להגיע הביתה".[8]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי רמיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עדן בן זקן - הערוץ הרשמי (2015-05-28), עדן בן זקן - מלכת השושנים, נבדק ב-2018-03-18
  2. ^ מילים לשיר יש בי אהבה - נועה קירל, באתר שירונט
  3. ^ מילים לשיר חצי משוגע - נועה קירל, באתר שירונט
  4. ^ 1 2 יעל געתון‏, הכוכבים עומדים בתור: כותבי הלהיטים הכי גדולים בישראל, באתר וואלה!‏, 9 במאי 2017
  5. ^ עדי ארצי, צפו: "גוצ'י & פראדה" היישר מנתניה, באתר mynet‏ נתניה, 19 במרץ 2018
  6. ^ שגיא בן נון‏, "שומר על פשטות": הרגע שבו חוה אלברשטיין ריגשה את אהוד בנאי, באתר וואלה!‏, 31 במאי 2018
  7. ^ דולי ופן מארחים את עברי לידר, אלה לי ופלד בשיר חדש. צפו, באתר וואלה!‏, 14 במרץ 2021
  8. ^ דולי ופן משתפים פעולה עם עילי בוטנר בשיר חדש - "להגיע הביתה", באתר וואלה!‏, 12 בפברואר 2024