דולפין מצוי ארוך-חוטם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןדולפין מצוי ארוך-חוטם

מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: לווייתנאים
תת־סדרה: דמויי היפופוטם
משפחה: דולפיניים
סוג: דולפין מצוי
מין: דולפין מצוי ארוך-חוטם
שם מדעי
Delphinus capensis
גריי, 1828
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דולפין מצוי ארוך-חוטם או דולפין הכף (שם מדעי: Delphinus capensis) הוא מין של דולפין מהסוג דולפין מצוי החי בימים הטרופיים והרדודים.

דולפין זה מעט נדיר יותר מקרובו דולפין מצוי קצר-חוטם ובעל 2 תת-מינים:

  • D.c.capensis
  • D.c.tropicalis

הדולפינים הללו מגיעים לאורך 1.9–2.5 מטרים ולמשקל 80–235 קילוגרם. הזכרים גדולים מהנקבות. כפי ששמו מרמז לדולפין זה יש חוטם ארוך יחסית לקרובו ובכלל לדולפינים והוא בעל שיניים קטנות מרובות לאורך כל לסת. המצח רחב והסנפירים גדולים. הגוף מקושט בצבע צהוב או זהוב מהצדדים ואפור בהיר ואפור כהה מלמעלה יותר. הראש והלסתות שחורים למעט קצה החוטם הלבן.

דולפינים אלה חיים בטבע בלהקות של מאות פרטים בימים עשירים בדגה. בים הפתוח יותר נפוץ למצוא פרטים של 10–30 פרטים. הם נוטים לקפוץ מהמים הרבה ולעשות סלטות והם גם מתרגשים מנסיעה של ספינות. הם גם שוחים יחד עם דולפינים אחרים כמו נתב ועם מיני לווייתנים אחרים. הם גם מחפשים עופות ים שנוחתות באוקיינוס מספק שמצאו להקת דגים.

הדולפינים יכולים לצלול לעומק 900 מ' ולעצור את הנשימה ל-8 דקות בחיפושיהם אחר דגים שונים כמו סרדין, אנשובי, מקרל, בורי ועוד וגם דיונונים וסרטנים קטנים, בדרך כלל הם יחפשו פרטים המצויים בלהקות גדולות שמכלכלות הרבה דולפינים.

הדולפינים נמצאים בהריון 10–11 חודשים וממליטים באביב או בסתיו צעיר שאורכו 80–100 סנטימטרים ומשקלו 10 קילוגרם. הוא יכול לחיות בטבע עד 40 שנה.

הדולפינים מצויים באתרים המרוחקים אחד מהשני בימים טרופיים רדודים. הם חיים בין השאר בחופי דרום אפריקה וחופי מערב אפריקה, מערב דרום אמריקה, מרכז קליפורניה, מקסיקו המרכזית, חופי פרו, חופי יפן, קוריאה וטאיוואן. ייתכן שהם נפוצים גם ליד עומאן וליד איי ניקובר.

לא ידוע מה מצב שימורם, אך הם נפגעים מהדיג ובהרבה מקרים נתקעים ברשתות או נפצעים מקרסי צלצל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דולפינים במבט אחורי