דון בלון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דון בלון
Don Balón
תדירות שבועון
סוגה ספורט
בעלים Editorial Don Balón, S.A.‎
עורך ראשי חואן קרלוס קסס
(Juan Carlos Casas)
תאריכי הופעה 7 באוקטובר 1975ספטמבר 2011 (כ־35 שנים)
שפה ספרדית
מערכת ברצלונה, ספרד
מדינה ספרד
www.donbalon.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דון בלוןספרדית: Don Balón; בתרגום חופשי: האדון כדור) היה שבועון ספורט ספרדי ששם דגש על כדורגל ספרדי וכלל-עולמי. המגזין הופץ בחמש יבשות ברחבי העולם.

השבועון נוסד ב-1975 על ידי חוסה מריה קסנובס (José María Casanovas), עיתונאי ספורט ספרדי בולט, ששאף להקים מגזין ספורט בעל שם עולמי. באותה שנה ייסד גם את יומון הספורט Sport, שמתמקד בסיקור קבוצת הכדורגל של ברצלונה. כמו מגזין Sport, גם מערכת המגזין דון בלון נמצאת בברצלונה.

מגזין הדון בלון נכלל, והיה מהמגזינים המייסדים, של אגודת European Sports Media, שמרכזת הוצאות מגזינים אירופאיות בנושא ספורט. באגודה זו חברים גם מגזינים כמו World Soccer,‏ Kicker ו-A Bola.

בכל שנה פרסם המגזין מוספים מיוחדים על ליגת העל הספרדית (לה ליגה) ועל טורנירים אירופיים. מאז 1976 העניק המגזין על בסיס שנתי את פרס דון בלון לכדורגלן הספרדי המצטיין, הכדורגלן הזר המצטיין, המאמן הטוב ביותר, השופט הטוב ביותר ותגלית השנה בלה ליגה.

גיליונות המגזין הפסיקו לצאת לאור בספטמבר 2011, לאור המשבר הכלכלי בספרד ולאור פרשיית כספים שבה הסתבך העורך הראשי של המגזין רוחליו רנחל (Rogelio Rengel), שהובילה למעצרו.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]