דוקלם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מפה של דוקלם

דוקלם זוגלם (בטיבטית סטנדרטית), דרוקלם (בדזונגהא וטיבטית צ'ומו) או דונגלאנגמנדרינית: 洞朗, בפין-יין: Dòng lǎng) הוא מישור צר באזור החיץ בין שלוש המדינות: בהוטן, סין והודו. דוקלם שוכנת קרוב למחוז יאדונג המודרני של האזור האוטונומי הטיבטי וליד עמק "הא" של בהוטן. מבחינה היסטורית דוקלם היה חלק מהשוק הטיבטי יאטונג, ובסביבת המנזר הבודהיסטי, דונגקאר ומנזר בון בשם פומוגון[1].

דוקלם הוא אזור הנמצא במרכז סכסוך טריטוריאלי, עליו טענות לבעלות הן של בהוטן והן של סין. דוקלם ממוקם כ-15 ק"מ דרומית-מזרחית למעבר נאת'ו-לה שמפריד בין הודו לסין, וכ-30 ק"מ מדרום-מערב לנהר דרמאנה-צ'ו[2]. דוקלם הוא חלק מעמק צ'ומבי הנמצא בעיקרו בטיבט[3]. בקצה המערבי של דוקלם נמצא מעבר דוקה-לה, המחבר את מדינת סיקים ההודית עם טיבט בסין על פי מפות של הממשלה הסינית[4][5] או מקשר בין סיקים ובהוטן המערבית לפי מפות של בהוטן והודו.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ www.inetlab.co.uk, David Harris,. "Dungkar Monastery, Chumbi Valley". tibet.prm.ox.ac.uk. נבדק ב-2017-07-19.{{cite web}}: תחזוקה - ציטוט: extra punctuation (link)
  2. ^ "TRANSLATION OF THE PROCEEDINGS AND RESOLUTIONS OF THE 82ND SESSION OF THE NATIONAL ASSEMBLY OF BHUTAN" (PDF). נבדק ב-20 ביולי 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ McKay, Alex (2003). History of Tibet. London: Routledge Curzon. p. 142. ISBN 9780415308427.
  4. ^ Dutta, Sujan (5 ביולי 2017). "Sikkim standoff: Doka La incursions betray Chinese intentions of getting behind Indian, Bhutanese defences". Firstpost. ארכיון מ-6 ביולי 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ "Sikkim standoff: China releases 'map' to prove its claim over tri-junction border". 1 ביולי 2017. נבדק ב-6 ביולי 2017. {{cite web}}: (עזרה)
ערך זה הוא קצרמר בנושא גאוגרפיה ובנושא אסיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.