דוקרנית שחורה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןדוקרנית שחורה
מצב שימור
מצב שימור: קרוב לסיכוןנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
מצב שימור: קרוב לסיכון
קרוב לסיכון (NT)[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: מקריני סנפיר
מחלקה: מקריני סנפיר
סדרה: דקראים
תת־סדרה: דמויי-דקר
משפחה: דקריים
סוג: דוקרנית
מין: דוקרנית שחורה
שם מדעי
Mycteroperca bonaci
פואיי, 1860
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דוקרנית שחורה (שם מדעי: Mycteroperca bonaci) הוא מין של דג גרם ימי ממשפחת הדקריים ומקבוצת הדקרים, הקרוב למין דוקרנית אדומה.

הדוקרנית מצוי בטבע בשוניות אלמוגים ברחבי מערב האוקיינוס האטלנטי מחופי מסצ'וסטס עד לחופי דרום-ברזיל. הוא מצוי בעיקר סביב מפרץ מקסיקו, הפלורידה קיז ולאורך הקריביים שלחופי הים הקריבי. הפרטים הבוגרים לא נצפים בתחומי התפוצה הצפוניים, הם שוכני מים עמוקים והם נראים רק מפרטים שנידוגו בידי רשתות. תפוצתם היא בעומק 6–33 מטרים.

דקר זה מגיע לאורך 150 ס"מ ולמשקל של עד 100 ק"ג. צבע הגוף חום עד זית ומכוסה בכתמים שחורים או בצבעי פליז. הדגים הצעירים מפוספסים באדום-לבן. הדקר יכול להאריך ימים עד 40 שנה.

דג זה חי לבדו אך מתרועע עם דקרים אחרים בעונת הרבייה החלה בין מאי לאוגוסט. כמו אצל דגים רבים גם אצל דג זה הנקבות יכולות להיהפך לזכרים בעת שהם מגיעים לגודל מלא. זהו דג טורף הניזון בעיקר בדגים ובדיונונים שהוא חוטף ממארב, תוך שימוש בזנבו לתנועה מהירה ביותר. הטרף נבלע או מרוסק בלסתות הגדולות. הדגים הצעירים ניזונים מחסילונים ושאר סרטנים.

דג זה הוא דג מאכל חשוב במספר אזורים והוא נידוג גם למטרות ספורט. עם זאת חלה ירידה באוכלוסייתו עקב הדיג והגידול האיטי שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דוקרנית שחורה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דוקרנית שחורה באתר הרשימה האדומה של IUCN