דורון בן-עמי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דורון בן-עמי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 3 בספטמבר 1983 (בן 40)
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
www.doronbnm.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דורון בן-עמי (נולד ב-3 בספטמבר 1983) הוא מוזיקאי, יוצר, מדבב ומורה למוזיקה ולהיסטוריה. בן-עמי דיבב דמויות מרכזיות בסרטים מפורסמים: סימבה הצעיר בסרט "מלך האריות" (1994), ברליוז בסרט "חתולים בצמרת" (1994) ואת בייב בסרט "בייב" (1995).

בצעירותו השתתף בן-עמי במספר קלטות ילדים שיצאו בשנות השמונים והתשעים וכן, שיחק במחזמר "צלילי המוסיקה" לצד חני נחמיאס וששי קשת.

ילדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן-עמי גדל והתחנך בכפר סבא, בה מתגורר עד היום. את צעדיו הראשונים בשירה ומשחק החל בגיל חמש כשהופיע על במות שונות ברחבי ישראל ובטלוויזיה.

הוא השתתף במספר קלטות ותוכניות ילדים בטלוויזיה: "מסיבת גן" (1989-1994) של ירון לונדון ורבקה מיכאלי, "כמו גדולים 2" (1993) של אריק איינשטיין וצבי שיסל, דרמת הטלוויזיה "יוץ שוורץ ומלחמתו בחיים" (1992) לצד שלמה בר-אבא ומוני מושונוב וסרט הקולנוע "סיפורי תל אביב" (1992).

בהיותו בן 12 השתתף במחזמר "צלילי המוסיקה" בכיכובם של חני נחמיאס וששי קשת. בין השנים 1989–1992 כיכב בן-עמי במספר קמפיינים ופרסומות של חברת "תלמה".

כשהיה בן 10, פגש אותו השחקן דב רייזר בפיילוט לסדרת טלוויזיה והמליץ לבמאית שפרירה זכאי לזמן אותו לדיבוב סרטים מצוירים.

משם החל בן-עמי לדבב ולשיר בסדרות וסרטים מצוירים רבים, בהם:

קריירה מוזיקלית כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן-עמי שירת בלהקות חיל הים וחיל החינוך והנוער. עם שחרורו מצה"ל החל להדריך מקהלות והרכבים קוליים ברחבי הארץ כמעבד קולי ומנצח.

בשנת 2006 הקים את הרכב הא-קפלה קוינטה וחצי, אותו הוא מנהל מוזיקלית עד היום, והוא גם אחראי על כתיבת רוב העיבודים לרפרטואר ההרכב.

בין הפרויקטים הבולטים שבהם לקח בן-עמי חלק, זכה לכתוב בשנת 2008 עיבודים למופע "מומנטום" של להקת המחול מיומנה, לקונצרטים של מקהלת הזמיר, לשמינית ווקאל ועוד.

הוראה וקהילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001 נמנה עם חתני פרס "גלר" על עשייה התנדבותית למען הקהילה. משנת 2005 משמש כמורה בתיכון רבין וכצנלסון בכפר סבא כמורה למוזיקה, היסטוריה ומזרחנות לכיתות י', י"א וי"ב.[דרוש מקור]

בשנת 2011 סיים את לימודי התואר הראשון שלו בחוג להיסטוריה כללית ובחוג להיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב.

כיום, בן-עמי מעבד מוזיקלי מספר מקהלות והרכבים קוליים ברחבי ישראל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]