דור גל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דור גל
לידה 16 בדצמבר 1993 (בן 30)
חיפה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה דור גלייכר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2007 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דאנס, מוזיקת האוס, מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים סטטיק ‏•‏‏ ג'ורדי ‏•‏‏ רון ביטון ‏•‏‏ אלה לי להב ‏•‏‏ איתי לוי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דור גלייכר (נולד ב-16 בדצמבר 1993), ידוע בשם הבמה שלו דור גל, הוא תקליטן ומפיק מוזיקלי ישראלי. התפרסם בזכות עבודתו המשותפת עם הצמד סטטיק ובן-אל תבורי.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גל נולד וגדל בחיפה לסימה ומשה. בגיל 12 קיבל מהוריו פסנתר, והחל ללמוד לנגן עליו. במסגרת זו אהב את תחום המוזיקה הקלאסית וחקר עליו. ב-2007 עשה שימוש לראשונה בשם הבמה שלו, דור גל (נגזר משם משפחתו גלייכר), לטובת הוצאת פרויקטים מוזיקליים שונים בסוגה האלקטרונית.[1]

ב-2008 הצטרף לקבוצת ראפ חיפאית בשם יוניק טי. היא הופיעה כמה פעמים בעיר, ופרסמה מספר סינגלים, דוגמת "להשתגע", "אני כלי" ו"יש כאן". בנוסף, שם הכיר לראשונה את לירז רוסו (לימים סטטיק).[1] לאחר שנתיים החליט לעזוב את הלהקה, ולפתח קריירה סוליסטית. הוא החל להתפרסם כדי ג'יי, והופיע במספר מועדוני מוזיקה בחיפה.[2]

ב-2012 התייגס ליחידת מצ"ח. לאחר שחרורו ב-2015 החל לעבוד באופן קבוע עם הצמד סטטיק ובן-אל תבורי, והיה התקליטן הקבוע שלהם בכל הופעותיהם בישראל ומחוצה לה. כמו כן, גל הפיק עבור הצמד את הרמיקסים הרשמיים של שיריהם.

ב-2017 הופיע כמופע החימום של ג'סטין ביבר בפארק הירקון. ב-2019 הוציא עם ג'ורדי ואיתי שמעוני את "Makom Like" תחת שם ההרכב החדש שלהם, "Xavier". ב-2020, טרם פרוץ מגפת הקורונה, הופיע ביחד עם סטטיק ובן-אל תבורי לצד פיטבול בתוכנית הבוקר האמריקאית Live with Kelly and Ryan. באותה שנה נפטר אביו של גל ממחלת הסרטן.

בשנת 2021 הפיק עבור ליאור נרקיס את הסינגל "גן חיות"[3] ולאיתי לוי את "חינמים".[4] מאוחר יותר באותה השנה כתב את "פקה פקה" של אלה לי להב, שהגיע למקום הראשון במצעד הפזמונים של המדיה פורסט.[5] החל מאותה שנה חולק גל אולפן הקלטות משותף עם ג'ורדי. בשנת 2022 הצטרף לסטטיק, ג'ורדי, Triangle, איתי שמעוני ורון ביטון לתהליך הכנת אלבום הבכורה של סטטיק, לירז.[6] פרט לרצועה "תחנונים" השתתף גל בכתיבת אחת עשרה רצועות האלבום. עם צאתו הגיעו השירים "לירז" ו"להיט של שיר אחד" למקום הראשון והעשירי במצעד הרשמי של גלגלצ בהתאמה. "הפשע המושלם", דואט בין סטטיק לעדן בן זקן, הגיע למקום העשירי במצעד העשירייה של כאן גימל. כמו כן, גל ליווה את סטטיק במופע הבכורה שלו בהיכל מנורה.

גל הוא אחד מבעליה של חברת "פפריקה מיוזיק" - קבוצת תקליטנים לאירועים שונים, כמו חתונות ומסיבות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דור גל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]