דור דקל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דור דקל מחמם את טייסטו בגני התערוכה 2019

דור דקל (נולד ב-8 במאי 1979) הוא מפיק מוזיקלי, תקליטן, עורך מוזיקה ושדרן רדיו ישראלי. דקל הוא עורך המוזיקה של תחנת הרדיו רדיוס 100FM ומגיש את תוכנית הרדיו האלקטרונית "ליין אאוט". הוא מוכר גם כחצי מהצמד "חובבי ציון" שהתפרסמו ב-2007 בלהיט "רוצה בנות", וכאחראי על העיבוד המחודש לשיר "עוד נגיע" בביצועה של ירדנה ארזי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דקל התחיל את דרכו ברדיו החינוכי אשל הנשיא ובהמשך כעורך מוזיקה ברשת ג' ב-1995. לאחר מכן עבד בתחנות רדיו שונות כגון רדיו דרום, קול הים האדום וב-2004 התחיל לעבוד ברדיוס. באותן שנים יצר עיבודים אלקטרוניים שונים, המוכר מביניהם הוא עיבוד הרמיקס ללהיט "סופרסטאר", סינגל הבכורה המצליח של הזמרת רוני דואני. בשנת 2006 חבר דקל לנוי אלוש וביחד הקימו את הצמד "חובבי ציון" שהתפרסם בלהיט "רוצה בנות"[1].

בתחילת קיץ 2007 כיכבו "חובבי ציון" בקמפיין פרסומות בטלוויזיה בחסות סלקום. באותה שנה יצר דקל עיבוד מוזיקלי מחודש לשיר "עוד נגיע" בביצועה של ירדנה ארזי, במקור משנת 1985. בעקבות העיבוד המחודש חזרה ארזי לכותרות, הקליטה אלבום חדש ויצאה לסיבוב הופעות. בשנת 2010 נפגשו השניים שוב להפיק גרסה מחודשת ללהיט נוסף של ארזי, "שוב בתמונה"[2], שקידם את אוסף הלהיטיה "שהשמש תעבור עלי".

בין השנים 2008–2012 עבד דקל עם אומנים שונים על עיבודים אלקטרוניים (רימיקסים) ביניהם רמי קלינשטיין, שירי מימון, גלעד שגב, דנה אינטרנשיונל, עופר ניסים, אביהו שבת וכן אומנים בינלאומיים כגון אפרוג'ק, אדי וואטה, וספטמבר. כמו כן ערך והוציא 7 אוספי להיטים בשם "ליין אאוט" (פונוקול).

בשנת 2011 הוציא שני סינגלים. הראשון "נהדרת מדי" עם דור דניאל, חידוש לשיר של להקת יציאת חירום והשני "קיטש" עם לאון שניידרובסקי, כוכב תוכנית הריאליטי "האח הגדול", חידוש לשיר של להקת "אלג'יר"[3].

בשנת 2013 חבר לדוגמנית והשחקנית שרי גבעתי. השניים הוציאו מספר שירים משותפים, בניהם "Always", חידוש לשיר של אירייז'ר שהוחתם בחברת התקליטים Roton.

בין השנים 2019-2014 ניגן בפסטיבלים הבינלאומיים "טומורולנד יונייט" ו"לייפ אין קולור" בישראל. כמו כן חימם אומנים כגון טייסטו, מרטין גאריקס, הצ'יינסמוקרס, קייגו, פלו ריידה, סטיב איוקי, סטיב אנג'לו, קשמיר ועוד.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אסף נבו, ‏אחרי "רוצה בנות" חובבי ציון חוזרים עם "פורנו", באתר ‏מאקו‏, 6 באוגוסט 2009
  2. ^ אסף נבו, ‏הדלת שוב נפתחת, וירדנה כולה חיוכים, באתר ‏מאקו‏, 26 בנובמבר 2010
  3. ^ אסף נבו, ‏שיר הבכורה של לאון שניידרובסקי, באתר ‏מאקו‏, 13 ביולי 2011