דיג בקרח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דיג בקרח המתבצע באמצעות חכה

דיג בקרחאנגלית: Ice fishing) הוא פעילות של דיג המתבצעת דרך פתח בקרח בגוף מים קפוא. הדיג מתבצע בעזרת חוטים, חכה, קרסים (אנ'), חניתות, וכלי ציד נוספים המשמשים לדיג.

דיג בקרח כמקצוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיג בקרח אינו מקצוע בפני עצמו, אבל פופולרי בתור ספורט או תחביב באזורים קפואים. בעבר דיג בקרח שימש כמקור מזון לאנשים ללא כל אלטרנטיבה, כי הוא פעילות ציד מסוכנת ולא משתלמת כמקור מזון. כיום בדומה לתחרויות דיג, מתקיימות תחרויות דיג בקרח בעיקר באזור צפון אמריקה הצפונית, וכוללות פרסים כספיים. המשתתפים בתחרויות אינם נחשבים ספורטאים אלא דייגים ומתחרים על:

  • מספר הדגים שנתפסו בזמן מוגבל
  • השווי הכספי של הדגים שדגו
  • גודל הדגים
  • נדירות הדגים

גודל הדגים הוא המדד הנפוץ ביותר בתחרויות. התחרות הגדולה ביותר כיום נערכת מדי שנה בבריינרד שבארצות הברית וכוללת מספר רב של משתתפים הדגים באמצעות חכה ומתחרים על הדג הגדול ביותר.

הסכנות בדיג בקרח[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלט אזהרה מקרח דק ומסוכן
שני דייגים

קרח הוא קרקע קשה שבירה ולא צפויה לעיתים קרובות. לכן, פעילות כלי רכב אופנועים ומשאיות המשמשות לרוב כמקור לציוד יכולות לגרום לסדקים ושברים בקרח. במקומות קרים מתרחשות רוחות חזקות ששוברות לוחות קרח גדולים. בנוסף קרח הוא חלק וקשה נפילה על קרח יכולה להיות מסוכנת וכואבת ויכולה לגרום לכוויות קור והיפותרמיה, נפילה למים קפואים יכולה לגרום להלם קור, לטביעה מתחת לשכבת הקרח, להיפותרמיה ולמוות.

התגוננות מסכנות בדיג בקרח

לפני הדיג יש לבדוק את עובי שכבת הקרח, שיש כוחות הצלה מוכנים בקרבת מקום, בגדים חמים וציוד הגנה מכוויית קור. במקומות קפואים שוממים ומרוחקים (המשמשים באופן שכיח לדיג קרח) לוקח זמן לכוחות ההצלה והחילוץ להגיע ולאתר את המקום. תחרויות קרח רבות שוכרות צוללנים וכוחות הצלה פרטיים לאירוע ובמקרים חריגים מזעיקים מסוקים ואנשי חילוץ מיוחדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דיג בקרח בוויקישיתוף