דיוקן של נערה עולה באש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דיוקן של נערה עולה באש
Portrait de la jeune fille en feu
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי סלין סקיאמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Bénédicte Couvreur
תסריט סלין סקיאמה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Julien Lacheray
שחקנים ראשיים אדל האנל
נעמי מרלן
מוזיקה Para One עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום קלייר מתון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפתצרפת צרפת
חברת הפקה Lilies Films
חברה מפיצה Pyramide Films
שיטת הפצה הורדה דיגיטלית, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 במאי 2019 (קאן)
8 בספטמבר 2019 צרפתצרפת
משך הקרנה 120 דקות
שפת הסרט צרפתית
סוגה דרמה
סרט להט"בי
תקציב 4.86 מיליון אירו
הכנסות 10 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו portraitofaladyonfire
פרסים
  • פרס הקולנוע האירופי לתסריטאי הטוב ביותר (סלין סקיאמה)
  • Dorian Award for LGBTQ Film of the Year
  • פרס הקולנוע של האוניברסיטה האירופית (סלין סקיאמה, בנדיקט קווראור)
  • קוויר פאלם עריכת הנתון בוויקינתונים
www.portraitmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דיוקן של נערה עולה באשצרפתית: Portrait de la jeune fille en feu) הוא סרט דרמה רומנטית היסטורית שיצא לאקרנים בשנת 2019. הסרט נכתב ובוים על ידי סלין סיאמה ומככבות בו אדל האנל ונעמי מרלן. עלילת הסרט מתרחשת בצרפת בשלהי המאה ה-18 ומציגה את סיפור אהבתן של בת למשפחת אצולה והציירת שנשכרת לצייר את דיוקנה. הסרט זכה במספר פרסים ולביקורות אוהדות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח בשיעור ציור שמעבירה ציירת בשם מריאן (נעמי מרלן), ובמהלכו שואלת אחת התלמידות על ציור שמצאה. מריאן מאשרת שהיא זו שציירה אותו, ומספרת שהוא נקרא "דיוקן של נערה עולה באש".

כמה שנים לפני כן, מריאן מגיעה לבית אחוזה מבודד בברטאן שבצרפת על מנת לצייר את דיוקנה של אלואיז (אדל האנל), בתה של בעלת האחוזה (ולריה גולינו). האם מיידעת אותה שהדיוקן ישלח לאציל מחזר ממילאנו, שיישא את אלואיז לאישה אם התמונה תמצא חן בעיניו. היא מספרת שאלואיז סירבה לשבת מול הצייר הקודם שהוזמן לצורך המשימה, כיוון שהיא לא מעוניינת להינשא. מריאן מגלה שאחותה של אלואיז הייתה זו שנועדה להינשא לאציל, אבל נהרגה בנפילה מצוק, שהייתה ככל הנראה התאבדות.

מריאן מוצגת בפני אלואיז בתור בת הלוויה שלה לטיולים בחוץ, ומנצלת את הזמן על מנת להתבונן באלואיז כדי שתוכל לצייר אותה אחר כך מהזיכרון. במהלך המפגשים היומיים השתיים מתקרבות, וכאשר הדיוקן מושלם, מריאן מבקשת לגלות לאלואיז את האמת בעצמה ומראה לה את הציור. אלואיז מאוכזבת לגלות שהציור מציית לחוקים ולמוסכמות במקום לתת ייצוג אמיתי למי שהיא, ובהחלטה אינסטינקטיבית, מריאן הורסת אותו. אמה של אלואיז מתכוונת לפטר אותה, וחוזרת בה רק כשאלואיז מודיעה להפתעתה שהיא מוכנה לדגמן בשביל מריאן. עם זאת, היא מודיעה שהציור צריך להיות מוכן כשתחזור לאחר נסיעה של כמה ימים.

בהיעדרה של האם, הבנות מבלות את זמנן יחד עם סופי (לואנה בראמי), המשרתת בבית. הן קוראות יחד את הסיפור של אורפאוס ואורידיקה מהמיתולוגיה היוונית, ודנות על מהות הסיבה שגרמה לאורפיאוס להסתובב להביט באשתו ובכך לאבד אותה לנצח. מריאן טוענת שהפעולה של אורפיאוס נבעה מהיותו משורר יותר משהיה מאהב, ומכך שבחר לשמור את אהובתו באמצעות הזיכרון ולא בחיים. מריאן ואלואיז עוזרות לסופי לבצע הפלה, והולכות איתה למפגש של נשות הכפר, שבמהלכו נתפסת שמלתה של אלואיז באש מן המדורה - התמונה מהציור שהוזכר בתחילת הסרט. למחרת מריאן ואלואיז חולקות נשיקה בפעם הראשונה ומבלות יחד את הלילה.

מריאן רואה חזיונות של אלואיז בשמלת כלולות ברחבי האחוזה. כשהציור השני מושלם, מריאן מתעמתת עם אלואיז בנוגע לנישואיה הצפויים, אבל שתיהן מכירות בחוסר האונים שלהן לגבי העניין. מריאן מציירת לעצמה פורטרט קטן של אלואיז כמזכרת, ומציירת לאלואיז דיוקן של עצמה בעירום בעמוד מספר 28 בספר שנתנה לה.

כשאמה של אלואיז חוזרת, השתיים נפרדות, וכשמריאן פונה לצאת מהבית היא שומעת את קולה של אלואיז קורא לה להסתובב, והיא פונה לאחור ורואה את אלואיז בשמלת הכלולות שלה.

בזמן ההווה, מריאן מספרת שמאז היא ראתה את אלואיז עוד פעמיים. הפעם הראשונה הייתה בתצוגת אמנות - שבה הופיע גם ציור שלה - ושם היא ראתה דיוקן של אלואיז, יושבת לצד ילדה שהיא כנראה בתה, ומחזיקה בספר כשאצבעה מסמנת בו את עמוד 28. הפעם השנייה התרחשה בקונצרט במילאנו, ומריאן הבחינה באלואיז באחד המושבים מבלי שזו שמה לב אליה. מריאן צפתה באלואיז מקשיבה בסערת רגשות ליצירה מוזיקלית, אותה היצירה שמריאן ניגנה עבורה בפסנתר שנים קודם לכן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא סרטים ובנושא להט"ב. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.