דייוויד היי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דייוויד היי
David Haye

דייוויד היי וחגורת האליפות שלו
דייוויד היי וחגורת האליפות שלו
דייוויד היי וחגורת האליפות שלו
לידה 13 באוקטובר 1980 (בן 43)
לונדון, אנגליה, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה בריטניהבריטניה בריטי
השכלה בייקון'ס קולג' עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 102 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.91 מטר
www.hayemaker.com
ספורט
ענף ספורט אגרוף (ספורט) עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל משקל כבד, בינוני כבד
תקופת הפעילות מ-1999 - הווה
הישגים
דירוג שיא

אלוף העולם הבלתי מעורער במשקל כבד.

אלוף העולם הבלתי מעורער במשקל בינוני-כבד.
פרסים והוקרה WBO World Junior Heavyweight Champion עריכת הנתון בוויקינתונים
מאזן מדליות
איגרוף
מתחרה עבור אנגליהאנגליה אנגליה
אליפות העולם באגרוף (אנ')
כסף בלפסט, 2011 משקל כבד (91 ק"ג)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דייוויד הייאנגלית: David Deron Haye;‏ 13 באוקטובר 1981) ידוע בכינוי 'היי מייקר' (באנגלית: The Hayemaker) הוא מתאגרף בריטי. אלוף העולם הבלתי מעורער לשעבר במשקל כבד (אנ') של ה-WBA (אנ'), ובמשקל בינוני כבד (אנ') של ה-WBC (אנ'),‏ WBO (אנ'),‏ ו-WBA.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי נולד בלונדון אנגליה לאם ממוצא בריטי ולאב ממוצא ג'מייקני. אביו הוא מאמן MMA, ובילדותו למד היי MMA וג'ודו אולם לא נהנה מאמנויות לחימה אלו משום שהתרכזו רבות בטכניקות הגנה, והיי העדיף להתרכז באמנות לחימה שעיקרה מתקפה ולכן עבר לענף האיגרוף. בשנת 2008, התחתן עם נטשה, ולבנם הם קראו קסיוס, על שם המתאגרף הנודע קסיוס קלי (המוכר בשם מוחמד עלי). בשנת 2011, הנחה את תוכנית הטלוויזיה David Haye versus (אנ') בה אירח ידוענים שונים כגון ג'סטין ביבר, ריקי ג'רווייס ומיקי רורק. בשנת 2012, השתתף בעונה ה-12 של תוכנית המציאות I'm a Celebrity...Get Me Out of Here (אנ') וסיים במקום השלישי. באותה השנה, הביוגרפיה שלו Making Haye יצאה לאור[1][2].

בשנת 2014, החליט לאמץ אורח חיים טבעוני מטעמי מוסר לאחר שצפה בסרט דוקומנטרי על תעשיית משק החי. בדצמבר 2014, החל היי לשווק אבקת חלבון טבעוני לספורטאים. באותה השנה, ארגון PETA כלל אותו ברשימת הטבעונים הסקסיים לשנת 2014[3][4][5].

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי החל להתאגרף בשנת 1998 במשקל קל, בהיותו בן 18. הוא התאמן במכון האיגרוף Fitzroy Lodge Boxing Club הנודע בשיטות האימון המסורתיות שלו. בשנת 2001, היה לבריטי הראשון שהגיע לגמר אליפות העולם של הפדרציה הבינלאומית לאיגרוף חובבים (אנ') וזכה בגמר במדליית כסף. בדצמבר 2002, בהיותו בן 22, החל היי את הקריירה המקצוענית שלו. בדצמבר 2005, גבר על המתאגרף אלכסנדר גורוב (אנ') וזכה בתואר אלוף אירופה באיגרוף (אנ') במשקל בינוני כבד. היי הגן על תואר זה שלוש פעמים. בשנת 2007, זכה בתואר אלוף העולם באיגרוף של ה-WBA ושל ה-WBC במשקל בינוני כבד לאחר שגבר על ז'אן מארק מורמק (אנ'). בשנת 2008, זכה בתואר אלוף העולם באיגרוף במשקל בינוני כבד של ה-WBO, ובכך היה לבריטי הראשון שזכה בשלושה תוארי אליפות עולם באיגרוף (מתוך ארבעה תוארי אליפות עיקריים) במשקל בינוני כבד. בשנת 2009, זכה בתואר אלוף העולם במשקל כבד של ארגון ה-WBA. זכייה זו העניקה להיי הכרה עולמית, משום שגבר על המתאגרף הכבד ביותר בהיסטוריה של הענף, ניקולאי ולוב (אנ'), שנהנה מעליונות פיזית רבה עליו בגובה ובמשקל[6][7].

נכון למאי 2018, מאזן הקרבות של היי עומד על 28 ניצחונות (26 מתוכם בנוק-אאוט) וארבעה הפסדים[8].

הוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דייוויד היי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]