דייוויד קארפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דייוויד קארפ
David Karp
לידה 6 ביולי 1986 (בן 37)
ניו יורק, ניו יורק, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ידוע בשל מייסד ומנכ"ל טאמבלר
השכלה
  • תיכון ברונקס למדעים
  • Calhoun School עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2006 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.davidslog.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
דייוויד קארפ ב-2009

דייוויד קארפאנגלית: David Karp, נולד ב-6 ביולי 1986), הוא מפתח רשת ויזם אמריקאי מניו יורק; מייסד ומנכ"ל טאמבלר לשעבר.

בשנת 2010 הוגדר על ידי המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס כאחד מ-35 היזמים המצליחים ביותר בעולם מתחת לגיל 35, ובינואר 2013 הופיע בשער מגזין פורבס. הונו הוערך בכ-200 מיליון דולר, לאחר שמכר את האתר שהקים ליאהו! בסכום של 1.1 מיליארד דולר.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קארפ גדל במנהטן, לאבא מפיק קולנוע ולאמא מורה, אשר התגרשו כשהיה בן 17. בנעוריו, התחיל לעבוד עם שפת HTML ולעסוק בתכנון ובניית אתרים לעסקים מקומיים. בגיל 15 פרש מהלימודים והוא מעולם לא קיבל דיפלומה; עם זאת, האמין שחינוך ביתי ועשייה מגוונת היא דרך טובה להרשים אוניברסיטאות.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קארפ התחיל לעבוד בגיל 14 אצל חבר משפחה, מפיק אנימציות בשם פרד. קארפ הוקסם מעבודתם של מהנדסי המחשבים בסביבה החדשה וביקורו במקום העבודה הפך לקבוע. לאחר שעזב אל לימודי התיכון, קארפ התחיל ללמוד יפנית, ובמקביל, עם עבד על תוכנה לסיכויי זכייה בבלק ג'ק ופוקר עם מורו הפרטי למתמטיקה. יום אחד כאשר יוצר האתר UrbanBaby חיפש עזרה טכנית לאתרו, עובד של פרד המליץ על קארפ לעבודה. השניים יצרו קשר, וקארפ סיים עבורו פרויקט שהיה אמור לקחת כמה ימים לאחר 4 שעות בלבד; הודות לכך הוא מונה למנהל מוצר של החברה. בגיל 17 קארפ עבר לבד לטוקיו לתקופה של חמישה חודשים, ולאחר שהאתר שלהם נמכר ל-CNET בשנת 2006, קארפ יצר תוכנה משלו בעזרת הכסף שהרוויח ממכירת המניות שהיו לו בחברה. אדם בשם מרקו הצטרף לעבודתו כמהנדס לאחר שיצר קשר עם קארפ דרך הודעה שפרסם בקרייגסליסט. קארפ התעניין במיקרו-בלוגינג זמן מה, ולאחר שראה שהתחום לא מתקדם במשך שנה של המתנה, הוא ושותפו לעבודה התחילו לעבוד על אתר הבלוגים שלימים הפך לענק בתעשייה, טאמבלר, אשר שיצא יצא לאור לקראת סוף 2007. שבועיים אחר כך כ-75,000 משתמשים כבר היו רשומים, ולאחר חודש והצעה מפתה מכר קארפ כ-25% משווי מניות החברה לקבוצת משקיעים קטנה. ב-2013 החברה נמכרה ליאהו, אך קארפ המשיך לכהן כיו"ר שלה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2011 קארפ היה במערכת יחסית עם רייצ'ל איקלי, שפית במקצועה, אך השניים נפרדו לאחר 3 שנים. בשנת 2014, קארפ מונה למועצת המנהלים של ארגון Planned Parenthood. בבחירות האמריקאיות לנשיאות ב-2016 תמך במועמדת הילרי קלינטון. בנובמבר 2017 הודיע קארפ על כוונתו לעזוב בסוף השנה את החברה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דייוויד קארפ בוויקישיתוף