דיסנילנד הונג קונג

דיסנילנד הונג קונג

לוגו הפארק
מיקום מפרץ פניז, לאנטאו, הונג קונג
תאריך פתיחה 12 בספטמבר 2005
אתר נופש אתר הנופש דיסנילנד הונג קונג
תמה ממלכת הקסם
שטח הפארק 350,000 מטר רבוע
מפעיל פארקי השעשועים הבינלאומיים הונג קונג
אתרי מפעיל נוספים וולט דיסני
קואורדינטות 22°18′48″N 114°02′36″E / 22.313333333333°N 114.04333333333°E / 22.313333333333; 114.04333333333
אתר רשמי
(למפת הונג קונג רגילה)
 
דיסנילנד הונג קונג
דיסנילנד הונג קונג
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דיסנילנד הונג קונגסינית מסורתית: 香港迪士尼樂園, בסינית מפושטת: 香港迪士尼乐园) הוא אחד מפארקי השעשועים המנוהל על ידי חברת פארקי השעשועים הבינלאומיים הונג קונג הנמצאת בבעלות חברת וולט דיסני ובבעלות ממשלת הונג קונג.

הפארק הוא הפארק החמישי בעולם מסוג ממלכת הקסם. הפארק נבנה על אזורי ים שיובשו ונפתח לקהל ב-12 בספטמבר 2005.

הפארק הוא הפארק הראשון, ובינתיים היחיד, שממוקם בתוך אתר הנופש דיסנילנד הונג קונג כדי למנוע מפגש תרבויות, כמו שנוצר בעת פתיחת דיסנילנד פריז, חברת דיסני פעלה להתאים את הפארק לסין, ואפילו שכרו מומחה פאנג-שוואי שעזר לעצב את הפארק. לדוגמה: בשביל הכניסה לפארק יצרו עיקול במיוחד כדי שאנרגיית הצ'י תזרום בצורה טובה לים הדרומי של סין.

הפארק מחולק ל-7 אזורי נושא וצוות הפארק דובר אנגלית וסינית. בפארק יש קיבולת מבקרים של כ-34,000 מבקרים - קיבולת המבקרים המועטת ביותר מכל פארקי דיסני.

הפארק משך 5.2 מיליון מבקרים בשנה הראשונה, פחות מהיעד הצפוי של דיסני (5.6 מיליון מבקרים).

מספר המבקרים צנח בשנה השנייה בכ-20% ועמד על 4 מיליון מבקרים כתוצאה מביקורות שהוטחו כנגד הפארק; לעומת זאת בשנה השלישית עלה מספר המבקרים ב-8% והסתכם ב-4.5 מיליון מבקרים עד סוף 2007.

מאז ועד סוף שנת 2009, מספר המבקרים המשיך לעלות בעוד כ-2% ל-4.8 מיליון מבקרים לשנה. בשנת 2010 עלה מספר המבקרים ל-5.3 מיליון מבקרים. עד היום אירח הפארק 25 מיליון מבקרים.

שער הכניסה לפארק דיסנילנד הונג קונג

על פי AECOM ו-TEA, בשנת 2013 דיסנילנד הונג קונג היה מספר 13 מבין כל פארקי השעשועים הפופולריים בכל העולם עם 7.4 מיליון מבקרים; הפארק הרוויח בשנה זו רווח נקי של 109,000,000$HK

דיסנילנד הונג קונג ממוקם על שטח של 1.23 דונם עם קיבולת של עד 8,920,000 מבקרים מדי שנה. קיבולת זו מתוכננת להתרחב לעד 10,000,000 מבקרים מדי שנה תוך תקופת התרחבות של 15 שנים.

הקמת הפארק[עריכת קוד מקור | עריכה]

1998–2005[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיסנילנד הונג קונג הוא הפארק בו הבנייה הייתה הקצרה ביותר מבין כל פארקי דיסני. ב-12 בינואר 2003 יותר מ-400 אורחים חגגו את תחילת בנייתו של דיסנילנד הונג קונג לאחר סיום הכשרת הקרקע במפרץ פניז שבהונג קונג. בקהל נכח טונג צ'י הווא, מושל הונג קונג לשעבר; מייקל ד. אייזנר, יו"ר ומנכ"ל לשעבר של חברת וולט דיסני; רוברט א. איגר, נשיא חברת וולט דיסני וג'יי ראסולו, נשיא לשעבר של הפארקים ואתרי הנופש של חברת וולט דיסני. ב-23 בספטמבר 2004 התקיים טקס מיוחד בפארק לכבוד הצבת הצריח הגבוה ביותר בטירת היפהפייה הנרדמת. דיסנילנד הונג קונג נפתח לציבור ב-12 בספטמבר 2005 על ידי מושל הונג קונג, דונלד צאנג והמנכ"ל של חברת וולט דיסני, מייקל אייזנר.

טירת היפהפייה הנרדמת של דיסנילנד הונג קונג

2010-היום[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2011 נפתחה ארץ צעצוע של סיפור, שנפתחה בינתיים רק בפארק זה ובפארק שצפוי להפתח בשנגחאי ב-2016.

ב-2012 נפתחה לציבור ארץ המערב הפרוע, שהוקמה בשלב מאוחר יותר מכיוון שמתכנני הפארק חשבו שארץ זו לא תהיה פופולרית לתושבי מזרח אסיה. ב-2013 נפתחה ארץ הנקודה המסתורית, שקיימת רק בפארק זה ולא באף פארק אחר של דיסני ברחבי העולם.

מבנה הפארק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפארק מחולק ל-7 "ארצות" (אזורי נושאים). במהלך השהות באזור מסוים, האורח שקוע לחלוטין באזור הספציפי בו הוא נמצא ואינו יכול לראות או לשמוע אף אזור אחר. הרעיון מאחורי זה הוא לפתח "שלבים" תיאטרליים עם קטעים מארץ אחת לשנייה. כאשר הפארק נפתח, הוא כלל רק ארבעה אזורי נושא:

תצפית אווירית על הפארק, שלושת האזורים החדשים תחת בניה

ב-30 ביוני 2009 דונלד צ'אנג, מושל הונג קונג לשעבר, הודיע שהרחבת פארק דיסנילנד אושרה על ידי הוועד המנהל, לפארק יתווספו עוד 3 אזורי נושא חדשים - כולם מחוץ למסלול רכבת דיסנילנד, מדרום לאזור הנוכחי.

הארצות בפארק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרחוב הראשי של ארצות הברית

הרחוב הראשי של ארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

נוצר בהשראת הרחוב הראשי של ארצות הברית בדיסנילנד קליפורניה והבניינים ברחוב זה כמעט זהים לאלה שבאנהיים. כמו בכל פארקי השעשועים האחרים של דיסני, הרחוב הראשי של ארצות הברית בדיסנילנד הונג קונג, משמש ככניסה לפארק. בתוכניות המקור תוכננה מסעדה מתחת לתחנת הרכבת, אך זאת בוטלה בשל סיבות תקציביות. התפאורה היא עיירה קטנה באמריקה מהשנים 18901910.

למרות היותו דומה מאוד לרחוב הראשי באנהיים, הוא מושפע מאוד על ידי מהגרים. "פלאזה אין" - המקום שבו יש את העיצוב החיצוני הזהה לזה בדיסנילנד קליפורניה- מחקה מסעדה סינית קלאסית שנוצרה על ידי זוג אמריקאי עשיר שהתעניינו בתרבות הסינית. מסעדה נוספת, מאפיית בית השוק, מזכירה מאפייה שנוסדה על ידי שף קונדיטור וינאי שהביא קינוחים מהמפורסמים בעולם מבית המשפט הקיסרי באוסטריה.

בניגוד לרחובות ראשיים מפארקים אחרים, הרחוב הראשי בדיסנילנד הונג קונג בנוי בעיקר מעץ במקום אבן. דבר נוסף הוא שאין חשמליות רתומות לסוסים, אם כי ניתן לראות מסלולים לחשמליות מטעמים אומנותיים.

ארץ ההרפתקאות

ארץ ההרפתקאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארץ ההרפתקאות של דיסנילנד הונג קונג היא הגדולה ביותר מבין כל פארקי דיסנילנד וכוללת את אזור אי בית העץ של טרזן, אשר מוקף על ידי רייד "מסע בג'ונגל", ממש כמו בנהרות אמריקה ברוב הפארקים בסגנון ממלכת הקסם, בארץ ההרפתקאות מתקיים פסטיבל מלך האריות.

בתחילת מאי עד אוגוסט 2007 אדמה באזור זה הוסבה לארץ הפיראטים, בשיתוף עם שחרורו של הסרט "שודדי הקאריביים: סוף העולם".

החלק החיצוני של האזור היה בשלבי בנייה מתחילת מאי עד ספטמבר 2008, בזמן פסטיבל מלך האריות. בזמן זה הוקם מבנה זמני לשד הג'ונגל, אטרקציה בלעדית לשנים 2008–2010 בעונות ליל כל הקדושים, עכשיו זה הוא ביתו של נקמת הפרש חסר הראש.

ארץ הפנטזיה

ארץ הפנטזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקדמת ארץ הפנטזיה נמצאת טירת היפהפייה הנרדמת ואחד המתקנים הייחודיים של הארץ הוא "גני הפנטזיה", בארץ הפנטזיה מבקרים יכולים לפגוש דמויות מהסרטים של דיסני.

עולם המחר

עולם המחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עולם המחר החדש ביותר נפתח ב-12 בספטמבר 2005, בדיסנילנד הונג קונג. כמו בדורות החדשים יותר של עולמות המחר האמריקאים, הגרסה שבהונג קונג כוללת דגש על עיטור מתכתי, עם הרבה גוונים כחולים וסגולים (שמאפיינים את העתיד).

בקיץ 2006, שלוש אטרקציות חדשות (אזור העב"ם, אוטופיה ומפגש תפר) נפתחו.

החלק החיצוני של הארץ בבנייה, בסמוך למתקן "משגרי החלל של באז שנות אור" נבנה המתקן "חוויית איירון מן", שבנייתו תסתיים בסתיו 2016, בעולם זה דיסני ממשיכה לבסס מתקנים על עלילות מארוול קומיקס, הכולל מתקן שבו טוני סטארק מגייס אורחים כדי להדוף חייזרים מלתקוף את הונג קונג.

ארץ צעצוע של סיפור

ארץ צעצוע של סיפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

"ארץ צעצוע של סיפור" היא אזור בלעדי לדיסנילנד הונג קונג. ארץ זו מעוצבת בצורה מתאימה לנושא- לדוגמה: שימוש בבמבוקים כדשא המכסה את פני השטח, שימוש באביזרים רבים ודמויות מסרטי צעצוע של סיפור- לדוגמה: וודי ענק, רקס ענק, מטוס נייר גדול וגם כדור גדול מהסרט הראשון של פיקסאר- luxo jr. האזור החדש נפתח ב -18 בנובמבר 2011, והוא ממוקם בצד המערבי של דיסנילנד הונג קונג, מאחורי ארץ הפנטסיה.

ארץ המערב הפרוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארץ המערב הפרוע

לא כמו שבכל הפארקים בסגנון ממלכת הקסם, ביום הפתיחה דיסנילנד הונג קונג לא כלל את ארץ המערב הפרוע והיא נפתחה רק בשנת 2012, ארץ המערב הפרוע של דיסנילנד הונג קונג קטנה בהרבה בהשוואה לארצות אלו בפארקי דיסני אחרים.

הנקודה המסתורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנקודה המסתורית

הנקודה המסתורית היא ארץ יחסית חדשה בדיסנילנד הונג קונג שנפתחה ב-17 במאי 2013. היא שוכנת ביער גשם צפוף ולא נודע המוקף בכוחות מסתוריים ואירועים על-טבעיים. האזור כולל את האחוזה המסתורית, אטרקציה בסגנון הטירה מכושפת עם אותה המערכת שפותחה ב-Pooh's Hunny Hunt בדיסנילנד טוקיו. הנקודה המסתורית, יחד עם ארץ צעצוע של סיפור הם אזורים בלעדיים לדיסנילנד בהונג קונג.

בידור ומופעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפארק כולל את מצעד היום "טיסות של פנטזיה", מופע זיקוקים לילי "דיסני בכוכבים" והמצעד הלילי "צבע הלילה".

כמו כן, בפארק גם מופעים לפי עונות, כגון "ליל כל הקדושים המקולל של דיסני", "חג מולד תוסס", ו-"ראש השנה הסינית של דיסני", המתקיימים בפארק כדי לחגוג חגים ומועדים מיוחדים.

מצעד "טיסות של פנטזיה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעד הבכורה התקיים ב-18 בינואר 2011 במסגרת "חגיגה באוויר"- חגיגות לרגל יום השנה ה-5 של דיסנילנד הונג קונג. המצעד החליף את המצעד "דיסני על מצעד", שפועל מאז פתיחתו של הפארק. סטיב דיוויסון, מפיק "עולם של צבע" בדיסנילנד קליפורניה, עבד על המצעד ובנה אותו.

דיסני בכוכבים

מופע הזיקוקים "דיסני בכוכבים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

"דיסני בכוכבים" הוא מופע זיקוקים לילי המבוסס על "פנטזיות בשמיים" בפארקים אחרים של דיסני. הזיקוקים ואמצעי הפירוטכניקה מתואמים לשירים קלאסיים של דיסני כגון "A Whole New World" מהסרט "אלאדין". המופע הועלה לראשונה ב-12 בספטמבר 2005, בטקס הפתיחה של הפארק.

מצעד "צובעים את הלילה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

המצעד הועלה לראשונה בספטמבר 2014. זו הפעם הראשונה אי פעם בפארקי דיסני שהמצעד מואר בעזרת נורות LED בלבד, המופע כולל גם קרונות המוארים בעזרת 740,000 נורות. למצעד גם יהיה קונספט אינטראקטיבי חדש, הכולל מכשירים חדשים שמאפשרים למבקרים לשלוח אותות לשינוי צבע הנורות בקרון המצעד, והצוות ינהל את האותות שנשלחות באותו זמן לאותו קרון. מנהל הבידור והתלבושות של פארק דיסנילנד הונג קונג, אמר כי צוות יצירתי השקיע מעל שנתיים ופיתח למעלה מ-1,000 עיצובים מרהיבים על מנת להבטיח את הצלחת המצעד, הכולל טכנולוגיה חדשה בשילוב עם דמיון שלוקחים את המצעד לרמה חדשה לגמרי, ואורחי דיסנילנד הונג קונג ייהנו מחגיגה צבעונית.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום הפתיחה הגיעו לפארק כ-29,000 מבקרים והעמידה בתורים למתקנים הגיעה למספר שעות לכל מתקן. הצפיפות בפארק הייתה רבה, והושמעה ביקורת בעיתונות על ההחלטה של החברה לקבוע מספר מבקרים מקסימלי של 30,000 - לאור הצפיפות הרבה וגודלו של הפארק רבים סבורים שמספר המבקרים המקסימלי צריך להיות נמוך הרבה יותר.

ביקורת נוספת דנה במקום ייצור המזכרות הנמכרות בפארק; הפארק מייצר את מזכרותיו בסין ולא במפעלים מקומיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דיסנילנד הונג קונג בוויקישיתוף