די ג'יי סנייק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
די ג'יי סנייק
DJ Snake
לידה 13 ביוני 1986 (בן 37)
פריז, צרפת
שם לידה ויליאם סמי אטיין גריגאסין
שם במה DJ serpent עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות צרפת, אלג'יריה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2009
עיסוק די ג'יי, מפיק מוזיקלי
סוגה מוזיקה אלקטרונית, טראפ, האוס
שפה מועדפת צרפתית, אנגלית, ערבית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים קולומביה רקורדס, אינטרסקופ רקורדס, Mad Decent, Spinnin' Records
שיתופי פעולה בולטים דיפלו, מייג'ור לייזר, , AlunaGeorge, Dillon Francis, ליל ג'ון, Tchami, Bipolar Sunshine, George Maple, G4SHI, ג'סטין ביבר, סקרילקס, Mr Hudson, Travis Scott, Yellow Claw, Jeremih, Young Thug, Swizz BEATZ, מיגוס
פרסים והוקרה
www.djsnake.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
די ג'יי סנייק, 2013

ויליאם סמי אטיין גריגאסיןצרפתית: William Sami Étienne Grigahcine; נולד ב-13 ביוני 1986), המוכר בשם הבמה DJ Snake, הוא די ג'יי ומפיק מוזיקלי צרפתי.

די ג'יי סנייק, אשר היה מועמד לפרס גראמי, זכה לפרסום בינלאומי בשנת 2013 בזכות הסינגלים "Bird Machine" ו-"Turn Down for What". הסינגל "Bird Machine" הוא שיתוף פעולה עם האמן הצרפתי Alesia. הסינגל פורסם על ידי חברת ההקלטות מלוס אנג'לס Mad Decent, הנשלטת על ידי דיפלו, והוא הופץ בפברואר 2013. ביוני 2013, הוזמן די ג'יי סנייק על ידי דיפלו לעשות לייב מיקס בתוכנית הרדיו שלו, "דיפלו וחברים", אשר משודרת ב-BBC Radio 1.

די ג'יי סנייק הכריז על סינגל משותף יחד עם דיפלו, אשר במקור היה אמור לצאת בשנת 2014. בפועל הסינגל "Lean On" פורסם בשנת 2015 בשיתוף פעולה עם דיפלו, מייג'ור לייזר ו-[1]. ב-30 באפריל 2014, תויג די ג'יי סנייק כ"אמן שיש לצפות לו" על ידי FoxWeekly. הוא ודילון פרנסיס כאמני ליווי של סקרילקס בסיבוב ההופעות Mothership Tour בקיץ 2014.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

די ג'יי סנייק נולד בפריז להורים אלג'יראים. הוא גדל בארמונט שבמחוז בנלייה אשר מחוץ לפריז ואותו הוא מתאר כגטו. בצעירותו, די ג'יי סנייק עסק בגרפיטי, אז קיבל את הכינוי סנייק (נחש) בזכות יכולתו להתחמק מהמשטרה פעם אחר פעם. על שמו, די ג'יי סנייק אמר: "כשהתחלתי לתקלט, כולם בעיר שלי קראו לי 'סנייק', ואני אמרתי די ג'יי סנייק, או. קיי, בוא נלך על זה. השם מסריח, אבל כבר מאוחר מדי". הוא החל לתקלט בגיל 14, ובגיל 19 החל להפיק מוזיקה. בשנות הקריירה המוקדמות שלו, די ג'יי סנייק הופיע במועדונים, בניהם Les Bains Douches אשר בפריז. בשנת 2005, הוא פגש את המנהל שלו סטיב גונסאלביס, אשר עודד אותו להתחיל ליצור מוזיקה משלו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2011, הפיק די ג'יי סנייק את האלבום "Born This Way" של ליידי גאגא. האלבום זיכה אותו בפברואר 2012 במועמדות לאלבום השנה בפרס גראמי. די ג'יי סנייק גם השתתף בהפקת השיר "Government Hooker", אשר נבחר לשיר האהוב ביותר באלבום על ידי מעריציה של ליידי גאגא. השיר הזה היה אמור להשתחרר בתור סינגל לפני שאינטרסקופ רקורדס החליטו להפסיק את השיווק של האלבום לאחר השקתו. בנוסף, הוא עשה רמיקסים לשירים "New Slaves" של קניה ווסט, "You Know You Like It" של אלונה-ג'ורג', "It's You" של דאק סוס ו-"Bubble Butt" של מייג'ור לייזר. כמו כן, בשנת 2013 עשה רמיקס לשיר "Move Your Feet" של מייקל ג'קסון, לאחר שג'וניור סניור סימפלו אותו. בשנת 2013, הפיק די ג'יי סנייק שלושה שירים עם פול "די ג'יי וייט שאדו" בלייר באלבום "ARTPOP" של ליידי גאגא, כולל "Applause", "Sexxx Dreams", ו-"Do What U Want".

די ג'יי סנייק ודילון פרנסיס השתתפו לסירוגין בסיבוב ההופעות של סקרילקס Mothership Tour בקיץ 2014. הוא הופיע בשנת 2015 בפסטיבל קואצ'לה עם הופעות אורח של אלונה-ג'ורג' ו-MØ אשר השתתפו בשירה של "Lean On" עם מייג'ור לייזר. הסינגל "Lean On" והרמיקס של די ג'יי סנייק לשיר "You Know You Like It" של אלונה-ג'ורג' היו בין עשרת השירים המחופשים ביותר בשזם מפסטיבל קואצ'לה 2015.

באוקטובר 2015, נפצעו די ג'יי סנייק והמפיק המוזיקלי Tchami בתאונת דרכים, מה שגרם לשניהם להחמיץ עצירה מתוכננת בפסטיבל מונסטר מאש שבטורונטו. בחודש ינואר 2016, מגזין פורבס ציין אותו כאחד מ-30 המוזיקאים הטובים ביותר מתחת לגיל 30.

סינגלים עצמאיים (2013–2015)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2013, שיתוף הפעולה של די ג'יי סנייק עם ליל ג'ון, "Turn Down for What" יצא בקולומביה רקורדס. השיר הוצג בפרסומת לרמקול אלחוטי Sol Republic DECK, ששודרה באוקטובר 2013. "Turn Down for What" נכנס לעשירייה הראשונה של לוח טבלת הדאנס/אלקטרוני של בילבורד, במהלך השבוע האחרון של דצמבר. בינואר 2014, הסינגל נכנס לחמשת המובילים בטבלת טבלת הדאנס/אלקטרוני של בילבורד והגיע למקום 38 בבילבורד הוט 100. השיר הוכתר כזהב בפברואר 2014 וכפלטינה במרץ 2014. השיר הגיע לעשירייה הראשונה של הבילבורד הוט 100 באפריל 2014. הסרטון המוזיקלי של הסינגל הופץ במרץ 2014. הסינגל "Turn Down for What" היה מועמד בטקס פרסי הווידאו-קליפים של MTV לבימוי, לארט דיירקשן, לאפקטים ויזואליים ופרס ה-MTV Clubland.

בחודש פברואר 2014, הפיצו די ג'יי סנייק ודילון פרנסיס את הסינגל "Get Low" בעמודי ה-SoundCloud והיוטיוב הרשמיים שלהם, אשר אף היה הסינגל המוביל של אלבום הבכורה של פרנסיס, "Money Sucks, Friends Rule". הסינגלים "Get Low" ו-"Turn Down for What" היו בפסקול הסרט מהיר ועצבני 7. יחד עם החשיפה שצבר מפרסומות עבור דודג' וטאקו בל בהן הושמע השיר, הוספת השיר "Get Low" לפסקול הסרט, עזר לו להיכנס מחדש להיכנס לטבלת הדאנס/אלקטרוני של בילבורד שדי ג'יי סנייק נכנס לרשימת 100 האומנים המובילים של בילבורד.

בדצמבר 2014, הופץ רמיקס של די ג'יי סנייק לשיר "You Know You Like It" של אלונה-ג'ורג' על איילנד רקורדס. בשנת 2018, הוציא את השיר "Taki Taki", בשיתוף עם קארדי בי, סלינה גומז ואוזונה[2].

ב-21 בספטמבר 2017, הוציא יחד עם הזמר-יוצר האמריקאי, לאוב, את הסינגל "A Different Way".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא די ג'יי סנייק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מערכת mako מוזיקה, ‏האזינו לראשונה ללהיט הענק של מייג'ור לייזר, די ג'יי סנייק ו-Mø, באתר ‏מאקו‏, 2 במרץ 2015
  2. ^ DJSnakeVEVO (2018-09-27), DJ Snake feat Selena Gomez, Ozuna & Cardi B - Taki Taki (Audio) ft. Cardi B, נבדק ב-2018-10-02