דליה שלף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דליה שלף
לידה 20 באוגוסט 1961 עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 14 ביולי 2018 (בגיל 56) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דליה שלף (20 באוגוסט 196114 ביולי 2018) הייתה אשת תרבות, ממייסדות הבר הלסבי הראשון בתל אביב ובעלת חנות הספרים "המגדלור".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דליה שלף נולדה בלונדון, בריטניה. השנייה מבין ששת ילדיהם של צבי וג'ואן שלף. אביה היה איש עסקים ואמה פיזיוטרפיסטית. עם חזרתם לישראל התגוררו בסביון. את שירותה בצה"ל עשתה בחיל האוויר. היא עברה להתגורר בתל אביב ב־1980, כלסבית מוצהרת.

היא החלה ללמוד קולנוע באוניברסיטת תל אביב, ואז עזבה ליפן משם לאוסטרליה, שם למדה תקשורת בסידני[1]. כשחזרה לישראל עבדה בעבודות שונות בתחום הפרסום, התקשורת והתרבות[2]. בין השאר הייתה מבקרת קולנוע בעיתון "חדשות"[3].

ב־1998 הקימה שלף ביחד עם גלית בן שמחון ואריאלה לנדא את הבר "מינרווה"[1]. בקומת המרתף של הבר הייתה חנות ספרים וגלריה. הבר פעל במשך 11 שנים, והיה הבר הלסבי הראשון בישראל. מינרווה היה פתוח גם לקהלים נוספים, כשהסיסמה של המקום הייתה: "לסביות, גייז וחברים אחרים"[4]. במקביל עבדו שלף ובן שמחון ב-Yes, שלף מנהלת התוכן[1][5].

ב־2006 הקימה שלף יחד עם אחותה רונית שניידמן גלריה שפעלה במשך שנתיים. ב־2010 נפתחה חנות הספרים "המגדלור" על ידי שלף ורונה יצחקי. החנות מוכרת ספרים גם של הוצאות עצמאיות, ומתקיימות בה סדנאות כתיבה ותערוכות[6][7].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלף הייתה בת זוגה של תמר אסל, עובדת סוציאלית קלינית. לזוג שני בנים[1]. ב-2018 נפטרה שלף ממחלת הסרטן.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]