דמיטרי נזארוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דמיטרי נזארוב
Дми́трий Наза́ров
לידה 4 ביולי 1957 (בן 66)
מוסקבה, ברית המועצות עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ברית המועצות, רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1980 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר הגבוה למשחק על שם מיכאיל שצ'פקין (1980) עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Olga Vasilyeva עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
https://ДМИТРИЙНАЗАРОВ.РФ
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דמיטרי יורייביץ' נזארוברוסית: Дми́трий Ю́рьевич Наза́ров) הוא שחקן טלוויזיה, קולנוע ותיאטרון רוסי. התפרסם בעקבות גילום דמות השף בזיכיון "המטבח", הכולל גם את הסרטים "המטבח: הקרב האחרון", "המטבח בפריז" וסדרת הבת "המטבח: המלחמה על המלון".

הופיע בהפקות מערביות כמו הסרטים הצרפתיים "Le Concert (‏2009), לארגו וינץ' 2 (2011), פיתול מושלם וגילם את נשיא רוסיה בוריס ילצין בסרט "ילצין: שלושה ימים באוגוסט" (2011).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמיטרי נזארוב נולד ב-4 ביולי 1957 במוסקבה, ברית המועצות. עבד בנערותו במאפיה כשף פטיסייר. ב-1980 השלים לימודיו בבית הספר הגבוה למשחק על שם מיכאיל שצ'פקין. עד 1995 עבד בתיאטרון מאלי ולאחר מכן בתיאטרון ספרה ובתיאטרון הצבא הרוסי. משנת 2002 עד 2023 עבד בתיאטרון המוסקבאי לאמנות על שם צ'כוב.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 2002 עד 2008 הנחה ברשת NTV תוכנית קולינרית ותוכניות אירוח שונות. גילם במשך 3 עונות את החוקר חרומוב בסדרת הטלוויזיה "הקריאה" שרצה משנת 2006 עד 2009.

בשנת 2012 לוהק לגלם את התפקיד הראשי בתור השף ויקטור בארינוב בסדרה הקומית "המטבח", שזכתה לעיבודים שונים ברחבי העולם ולסרטי המשך וסדרת בת. הוא חזר לרשת NTV בשנת 2015 והנחה תוכנית קולינרית אחרת ותוכניות טלוויזיה שונות.

בעקבות מלחמת אוקראינה–רוסיה, נזארוב ביקר את המלחמה ברשתות החברתיות ויצא נגד המבצע הצבאי. בינואר 2023 נודע כי יחד עם אשתו הוא פוטר מהתיאטרון האמנותי של מוסקבה, בשל דעותיו נגד המלחמה.

ידוע כאוהד מושבע של מועדון ספרטק מוסקבה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דמיטרי נזארוב בוויקישיתוף