דנה סמו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דנה אברהם סמו)
דנה סמו
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 25 בספטמבר 1977 (בת 46)
ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה דנה אברהם עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת קומדיה
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2002
עיסוק שחקנית, מדבבת
מקום לימודים
בן או בת זוג יובל סמו עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דנה סמו (בעבר הוצגה כ"דנה אברהם-סמו"; נולדה ב-25 בספטמבר 1977) היא מדבבת ושחקנית ישראלית.

ידועה בזכות תפקידיה: בתור ויקי המזכירה מהסדרה "פולישוק", בתור אורית, האחות הבכורה בסדרה "האחיות המוצלחות שלי", בתור אהובה בן זקן מהסדרה "בת אל הבתולה" ובתור חגית כהן מהסדרה "משפחה בהנפקה".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמו נולדה בשם "דנה אברהם" למשפחה שהתגוררה בקריית ים, אולם גדלה ביישוב הקהילתי יובלים. היא למדה בבית הספר האזורי משגב ואת שירותה בצה"ל עשתה כמדריכת גדנ"ע ונוער במצוקה.

למדה משחק בבית צבי. תפקידה הראשון לאחר לימודיה היה ב-2002, בסדרה "שאול", בה גילמה את כרמיאלה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2003 השתתפה בסדרה "שוטטות" בתפקיד מרגלית, ובסדרה "צימרים" בתפקיד עיתונאית.

בשנת 2004 השתתפה סמו בהצגות הילדים "בנצי", "זהירותי מהירותי" בהפקת התיאטרון שלנו, ו"פים פם פה" בהפקת מילשטיין הפקות. שנה אחר כך, השתתפה בהצגת הילדים "במבוני אין כמוני", גם כן בהפקת מילשטיין הפקות.

ב-2006 שיחקה בסדרה "בשורות טובות" בתפקיד נילי. באותה שנה השתתפה סמו בהצגת הילדים "עכבר העיר ועכבר הכפר" בהפקת "התיאטרון שלנו" ושנה אחר כך, בהצגת הילדים "הדייג ודג הזהב" באותו תיאטרון.

ב-2008 גילמה מוכרת בקיוסק שבמרינה בסדרה "האי" וגילמה את שרית בסדרה "אולי הפעם". ב-2010 גילמה קצינת מבחן בסדרה "הכל דבש" ואת מישל בסדרה "רביעיית רן".

ב-2012 גילמה את כנרת בסדרה "סרוגים" ואת שמרית ייעגר חמיץ בסדרה "המופע של שביט ונטורה".

ב-2014 שיחקה את רלי ב"הפרלמנט". בשנים 2009–2015 גילמה את ויקי בסדרה "פולישוק", ופורסם כי היא גם תשתתף בהצגה המבוססת על הסדרה של תיאטרון בית ליסין. ב-2015 שיחקה בסרט "סוף עידן התמימות" ובתפקידי אורח בסדרות "מריו", "השוטר הטוב" ו"כנסת נכבדה".

החל מ-2016 מככבת בקומדיה של "יס", "האחיות המוצלחות שלי", לצד נלי תגר וטס השילוני. בנוסף שיחקה באותה שנה בתפקיד אורח בגרסה הישראלית ל"נשואים פלוס". בנוסף התארחה בשעשועון "פיצוחים 50". בשנת 2017 שיחקה בסרט הילדים "מבצע ביצה". בשנים 2017–2021 שיחקה בסדרה "צפוף" בה גילמה את מירי.

בשנת 2016 הייתה פרזנטורית של מותג "עוף טוב".

במרץ 2019 החלה לשחק בסדרה "בת אל הבתולה" בתפקיד אהובה בן זקן.

בחורף 2019 הופיעה בסדרת הטלוויזיה "הנספח" בתפקיד רבקה, עובדת השגרירות.

במרץ 2020 שיחקה בסדרה "משפחה בהנפקה" בתפקיד אם המשפחה, חגית כהן. באותה שנה החלה לשחק בעונה השנייה של הסדרה "שב"ס" בתפקיד המורה שירלי.

ב-2021 החלה לשחק בסדרת הילדים שקשוקה בכאן חינוכית בתפקיד ליסה. ביולי אותה שנה גם החלה לשחק בסדרה "פלמ"ח" בתפקיד ויקטוריה בנקס, סוכנת בריטית הפועלת בשירותו של המלך ג'ורג'.

בינואר 2023 שיחקה את נעמה אמא של גילי ואחותו של איתן בסדרה "מדרסה".

ב-2023 הופיעה בתור קרובת המשפחה של אייל וגבי בעונה האחרונה של "אבא מטפלת", בו משחק בעלה, יובל סמו, בתפקיד הראשי.ובסרט החרדי סלטנו לצד גילי איצקוביץ.

ב-2024 שיחקה את רונית, אשתו הבוגדנית של מיכה חדאד בסדרה "חולי אהבה".

סמו שמשה מדבבת בסדרות המצוירות "מרווין הסוס המרקד", "שאמן קינג", "באטמן", "וואן פיס", "הלו קיטי", "פיפי והניצנים", "ראגרטס - בא לגן", "קיד פאדל", "מטאור ומשאיות המירוץ", "לילו וסטיץ'", "מגלים עם דורה", "בנות הים פיצ'י פיצ'י פיץ'", "סדריק", "טיטוף", "שירי אוהבת ללמוד", "קסם של הורים", "לאקי פרד" ו"טוטלי ספייס". דיבבה בסרטים המצוירים "שרק השלישי", "ג'ננה בסוואנה", "תזיזו ת'רגליים 2", "זמביזיה", "בית ספר למפלצות" ו"גנוב על המיניונים".

נוסף על לימודי התיאטרון, היא בעלת תואר ראשון באנגלית וחינוך מסמינר הקיבוצים וכך, במקביל לעבודת המשחק, היא מלמדת אנגלית בבית ספר של רשת החינוך אנקורי בפתח תקווה[1].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשואה לשחקן והקומיקאי יובל סמו, אותו פגשה במהלך לימודיה בבית צבי. הזוג מתגורר בגבעתיים ולהם שלושה ילדים[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דנה סמו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]