דניאל אקטע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דניאל אקטע
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 29 באוגוסט 2002 (בת 21)
רעננה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק צ'לנית
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה צ'לו עריכת הנתון בוויקינתונים
https://www.danielle-akta.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניאל אקטע (נולדה ב-29 באוגוסט 2002 ברעננה) היא צ'לנית ישראלית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דניאל אקטע סומנה על ידי מבקרי מוזיקה ברחבי העולם כאחד מהכישרונות הצעירים המובילים והבולטים בתחום הצ'לו. היא נבחרה על ידי הדיילי גזט כאחד מעשרת המבצעים הטובים ביותר לשנת 2016 לצד הצ'לן הידוע יו-יו מה,[1] ונבחרה על ידי הטיימס יוניון כבחירת המבקרים בתחום המוזיקה הקלאסית לשנת 2016.[2]

דניאל היא סולנית פעילה כבר מגיל צעיר, תלמידתו של פרופ' פרנס הלמרסון באקדמיה למוזיקה ע״ש ברנבוים-סעיד בברלין,[3] שם החלה את לימודיה בגיל 13, כצעירת התלמידים באקדמיה, נכון ל-2021. היא הספיקה להופיע עם תזמורות רבות בישראל ומחוצה לה: הווירטואוזים של מוסקבה בניצוחו של מאסטרו ולדימיר ספיבקוב, התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הפילהרמונית הלאומית של רוסיה, התזמורת הפילהרמונית של קייפטאון, התזמורת הקאמרית של אינגולשטאדט, התזמורת הסימפונית האסטונית, ודים רפין והפילהרמונית של נובוסיבירסק, התזמורת הסימפונית ירושלים - בסיור קונצרטים ברחבי ארצות הברית, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, הסינפונייטה הישראלית באר שבע, אנסמבל סולני תל אביב ועוד.

הופעותיה כסולנית כללו קונצרטים על במות רבות, וביניהן: אולם הקרנגי הול בניו יורק, אודיטוריום סטרן, אולם צ'ייקובסקי במוסקבה, אולם הברביקן בלונדון, לינקולן סנטר בניו יורק,[3] המרכז הסימפוני בשיקגו ואולם רוי טומסון בטורונטו.

דניאל היא זוכת מלגה מטעם הקרן הבינלאומית ע"ש ולדימיר ספיבקוב, זוכת הפרס ע"ש אולג ינקובסקי לתגלית האומנותית לשנת 2016 ופרס האמן הצעיר המבטיח שניתן לה על ידי מאסטרו ספיבקוב. כמו כן היא זוכת מלגת הצטיינות מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל מאז שנת 2013 המלגה לזכרו של וולפגאנג לאופר.

דניאל מנגנת בצ'לו איטלקי שנבנה על ידי אנריקו אורסלי, אשר הועמד לרשותה על ידי ד"ר משה קנטור, באמצעות הקרן הבינלאומית ע"ש ולדימיר ספיבקוב.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דניאל היא בת ללימור (חצוצרנית) ולתמיר (מלחין וחצוצרן), ואחות לאסטל (אבובנית).[3] משפחת אקטע מתגוררת ברעננה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ By Geraldine Freedman, Best of 2016: Classical music, The Daily Gazette, December 25, 2016 (באנגלית)
  2. ^ Joseph Dalton, Critic's choice 2016: Classical music, Times Union, ‏3 בנובמבר 2016
  3. ^ 1 2 3 N12, ‏הילדה שכבשה את אולמות הקונצרטים, באתר ‏מאקו‏, 15 באפריל 2017