דניאל יו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דניאל יו
Daniel D. Yoo
לידה 4 ביולי 1962 (בן 61)
סיאול, קוריאה הדרומית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
השתייכות חיל הנחתים של ארצות הברית
תקופת הפעילות 1984–2020 (כ־36 שנים)
דרגה מייג'ור גנרל (נחתים ארצות הברית) מייג'ור גנרל
תפקידים בשירות
עיטורים
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות
כוכב הארד  כוכב הארד (2)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניאל ד. יואנגלית: Daniel D. Yoo) הוא קצין בדימוס בדרגת מייג'ור גנרל, שירת כמפקד פיקוד המבצעים המיוחדים של חיל הנחתים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יו סיים ב-1984 תואר ראשון מאוניברסיטת המדינה של אריזונה. הוא התגייס לחיל הנחתים של ארצות הברית, עבר קורס קצינים ושובץ בדיוויזיית הנחתים הראשונה.

שימש מפקד מחלקה רובאית, מפקד מחלקת מקלעים כבדים, סגן מפקד פלוגה מסייעת ומפקד פלוגה רובאית בגדוד השני של רגימנט הנחתים התשיעי. שימש מפקד מחלקת סיור ומפקד פלוגת בגדוד הסיור השלישי של דיוויזיית הנחתים השלישית באוקינאווה שביפן, וחונך בכוח הסיור הרביעי של הנחתים. לאחר לימודים במכללת המלחמה של הצי שירת במטה כוח המשלוח השני של הנחתים, ובתפקידו הבא שימש קצין מבצעים ביחידת המשלוח ה-26 של הנחתים.

בשנים 2002–2004 פיקד על גדוד אימונים בבית הספר לחי"ר (מזרח). במהלך "מבצע חופש לעיראק", פיקד על כוח מיחידת המשלוח ה-26 של הנחתים שהוטסה לצפון עיראק במטרה להשליט סדר בעיר מוסול ואבטחת שדה התעופה המקומי.[1] בהמשך שירותו ביצע תפקיד מטה באגף המבצעים של המטות המשולבים ושימש עוזר קצין אג"ם בפיקוד המבצעים המיוחדים של חיל הנחתים.

מיולי 2008 עד יוני 2010 פיקד על רגימנט הנחתים הרביעי בדיוויזיית הנחתים השלישית, במסגרת זו שימש גם מפקד כוח חונך לצבא אפגניסטן. לאחר מכן שימש נציג הנחתים במועצה ליחסי חוץ.

ב-2011 קודם לדרגת בריגדיר גנרל והיה בכך לאמריקאי-קוריאני הראשון לכהן בדרגה זו.[2] הוא מונה למפקד לשכת הגיוס של הנחתים בסן דייגו האחראית על אזור מערב ארצות הברית. ביולי 2013 מונה למפקד השלוחה הקדמית של כוח המשלוח הראשון של הנחתים. ביולי 2015 מונה למפקד דיוויזיית הנחתים הראשונה ושירת בתפקיד עד ספטמבר אותה שנה, עת מונה לקצין המבצעים של פיקוד המבצעים המיוחדים.[3]

במאי 2017 מונה למפקד המבצעים המיוחדים בפיקוד האוקיינוס השקט של ארצות הברית, הוא הנחת הראשון לפקד על מפקדת מבצעים מיוחדים באחד מהפיקודים הקרביים המאוחדים.[4] באוגוסט 2018 מונה למפקד פיקוד המבצעים המיוחדים של חיל הנחתים. הוא סיים את תפקידו ביוני 2020 ולאחר מכן פרש מהשירות הצבאי.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דניאל יו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]