דניאל קורן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דניאל קורן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 23 בינואר 1984 (בן 40)
חולון, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל
ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-2002
מקום לימודים רימון בית ספר למוסיקה
מכללת ברקלי למוזיקה
כלי נגינה פסנתר, קלידים
שיתופי פעולה בולטים אנסמבל קורן, יוני בלוך, אפרת גוש, אברהם טל, רועי כפרי, גורי אלפי, יונתן לוי, איתי זבולון
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניאל קורן (נולד ב-23 בינואר 1984) הוא מוזיקאי, קומיקאי, שחקן ובמאי ישראלי.

ראשית חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורן נולד וגדל בחולון, הוריו ניהלו בתי ספר למוזיקה.[1] כשהיה בן 3 הוא החל ללמוד פסנתר קלאסי אצל מירה ברוסלבסקי. הופעתו הפומבית הראשונה הייתה ב-1997 כשניגן בקלידים בערוץ הילדים.

בשנת 2002 החל דניאל לעבוד עם יוני בלוך בהפקותיו כקלידן וכמעבד.[2] בתקופה זו קורן החל להופיע ולהקליט עם אפרת גוש. בתום שירותו הצבאי בלהקה צבאית נרשם ללימודים ברימון בית ספר למוסיקה ומשם המשיך ב-2006 ללימודי קומפוזיציה במכללת ברקלי למוזיקה, בבוסטון וכעבור שנתיים סיים את הלימודים בהצטיינות.[3] עם סיום לימודיו עבר קורן לניו יורק והחל לעבוד כפסנתרן בבית הספר ג'וליארד, בבלט היספניקו (אנ') וב-92Y (אנ'), שם ליווה בפסנתר להקות מחול והלחין עבורן.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 החל קורן לעבוד כמוזיקאי בסדרת רשת של PBS בשם "Fizzy's Lunch Lab" (אנ'),[4] והלחין את שיר הנושא ואת פסקול הסדרה. על עבודתו היה מועמד לפרס אמי בשנת 2012.[5]

בשנת 2011 יצא לאור בהוצאת NMC אלבום האולפן שלו היא נופלת בכאילו, שקיבל ביקורות חיוביות. מבקר המוזיקה שי להב כתב ב-ynet: "החיבור בין המקוריות לבין הנגישות הופך את "היא נופלת בכאילו" לאלבום שממש מאפשר לכם להישען אחורה וליהנות מכישרון מוזיקלי מבטיח, מבלי להזדקק להרבה רוח, צלצולים או פוזה מעיקה. ואם זאת לא תרומה לצליל הישראלי, מהי כן?".[6] ב-MusicaNeto נכתב: "קורן ממשיך להפתיע ולאתגר את המאזין".[7] קורן הלחין, כתב ותזמר את כל שירי האלבום ובשיר אחד שיתף פעולה עם הפזמונאי ברק פלדמן. באותה שנה גם הקים "אנסמבל קורן" (באנגלית: Koren Ansambel או Koren Ensemble) יחד עם נגן הוויבראפונאט קלאודיו מארקס, הגיטריסט אלון אלבגלי, הבסיסט דייוויד סגל, החצוצרן בריאן צ'הלי והמתופף אור זובלסקי. הם התחילו להופיע במועדונים בניו יורק, והוציאו באופן עצמאי את אלבומם "Declaration Of Intent".

בשנת 2010 קורן עיבד את תפקידי כלי המיתר באלבומו של אברהם טל "אורות", שהפך לאלבום פלטינה כפול.

בשנת 2011 קורן פיתח פורמט מוזיקלי-ווידאו המורכב בשם Floating Heads (ראשים מרחפים) שבו הציג את עצמו כאוסף של ראשים חסרי צוואר משוכפלים על רקע שחור, ויוצר עיבודים א-קפלה הומוריסטיים ללחנים ידועים ולחנים מקוריים. הסרטונים זכו למאות אלפי צפיות והופיעו בבלוג Tosh.0 של קומדי סנטרל וב-סמוש.[8] בהמשך להצלחת הפרויקט, שנתיים לאחר מכן הפיק קורן גרסת הופעה חיה מבוימת של Floating Heads, בשילוב וידאו, קומדיה ומוזיקה חיה.

בשנת 2012 קורן ביים סרטון עבור Shell Corp בשם "Sounds of Energy".[9] חווית וידאו אינטראקטיבית שבה המשתמש יוצר תערובות שונות תוך שימוש במגוון של אובייקטים הקשורים לאנרגיה בכל יום. הפרויקט, שהתבסס על באולם מלך ההר מאת אדווארד גריג, זכה לצפיות מרובות והוצג בפסטיבל הפרסום בקאן.

בשנת 2013 קורן הקליט את אלבום האולפן הישראלי השני שלו (והחמישי סך הכל) "זה כלב או חתול", בהפקת יונתן לוי, בסיסט להקת "איזבו".

בשנת 2015 קורן השתתף בתוכנית היום בלילה עם גורי אלפי ככתב התוכנית בניו-יורק המדווח על הנעשה בארצות הברית באמצעות קטעי ראפ.

בשנת 2019 יצא אלבומו השישי "בין האיילות".

בשנת 2020 יצא האיי.פי "Thought diary", שהוקלט עבור רשת הכבלים האמרקאית Adult Swim.

משנת 2021 משחק בתפקיד הראשי בקומדיה של כאן חינוכית "האחיין שלי בנץ", בתור המורה יוני. בנוסף לכך, קורן מלחין את פסקול הסדרה. החל משנה זו הוא מביים ומככב בפרסומות של חברת CELLO.

בשנת 2022 העלה בשיתוף עם השחקן איתי זבולון, את מופע התאטרון המאולתר ״הווה מוחלט״ עבור פסטיבל ישראל. לאחר הפסטיבל המופע המשיך לרוץ באופן עצמאי.

בשנת 2023 התחיל את הפודקאסט ״דניאל מדבר עם חברים״, בו הוא מארח אישיויות מעולם המוסיקה והבידור. באותה שנה גם הופיע כהופעת פתיחה אצל הרכב הפאנק-הקומי "למה אני חי" (מבית הצמד הקומי "שוגר זאזא").[דרוש מקור]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורן מתרגל מדיטציה, לומד ומלמד בודהיזם טיבטי.[10]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • היא נופלת בכאילו (2011)
  • Declaration Of Intent ‏ (2011)
  • The Week ‏(2013)
  • So[ng]lilquy [EP] ‏(2013)
  • זה כלב או חתול (2013)
  • בין האיילות (2019)
  • Thought diary ‏(2020)

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה פרויקט תוצאה
2022 פרסי נבחרי השנה של פרוגי שחקן ראשי בסדרת נוער האחיין שלי בנץ מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראיונות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתר למנויים בלבד דפנה ארד, האלבומים נכשלו, אבל דניאל קורן מצליח למלא אולמות, באתר הארץ, 21 באוקטובר 2015
  2. ^ בכורה: הרומנטיקה של דניאל קורן ויוני בלוך, באתר וואלה!‏, 22 ביולי 2011
  3. ^ "Daniel Koren performs in Berklee's Student Composition Award Concert". Berklee College of Music.
  4. ^ "Lunch Lab Credits". PBS kids'.
  5. ^ "Daytime Entertainment Emmy Awards List of Nominees". The National Academy of Television Arts & Sciences. אורכב מ-המקור ב-2013-06-28.
  6. ^ שי להב, צליל ישראלי חדש ומשולש, באתר ynet, 28 בנובמבר 2011
  7. ^ "ביקורת אלבום- היא נופלת בכאילו". MusicaNeto. אורכב מ-המקור ב-2013-09-25.
  8. ^ "Eleven Heads Sing About 11/11/11". Smosh.
  9. ^ "Shell Let's Go- The Sound Of Energy". Shell. אורכב מ-המקור ב-2013-09-23.
  10. ^ ישראלים בניו יורק #1 דניאל קורן באתר יוטיוב