דניאל רוט-אבנרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דניאל רוט)
דניאל רוט-אבנרי
לידה 25 באוגוסט 1986 (בת 37)
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
סוג כתב כתבת, פרשנית, פאנליסטית
תחום סיקור ספורט, פוליטיקה
בן זוג טל אבנרי
מספר צאצאים 2
קישורים חיצוניים
פייסבוק danielle.roth
טוויטר rothdanielle
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניאל רוט אבנרי (נולדה ב-25 באוגוסט 1986) היא עיתונאית, פרשנית פוליטית וספורטאית ישראלית. בעברה כתבת פרלמנטרית ועורכת ב"ישראל היום"[1] ופאנליסטית "אולפן שישי" בחדשות 12. בעלת טור פרשנות פוליטית ב"מעריב סופהשבוע".[2]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוט נולדה וגדלה בתל אביב. אביה, פרופ' אריה רוט, בן לניצולי שואה, היה קרדיולוג מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים איכילוב במשך 32 שנים.[3]

בעלת תואר ראשון בתקשורת, עם התמחות בלימודי טלוויזיה, ממכללת המרכז הבינתחומי הרצליה (כיום אוניברסיטת רייכמן).

קריירה ספורטיבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילדותה הייתה רוט מתעמלת מכשירים ורקדנית בלט, אולם בגיל 14 הצטרפה לענף הקליעה. היא התאמנה במסגרת מועדון הקליעה של הפועל תל אביב והייתה אלופת ישראל בקליעה במשך שנתיים.[4] הייתה חברה בנבחרת ישראל בקליעה וייצגה את ישראל באליפויות בינלאומיות רבות. באליפות העולם עד גיל 21 שנערכה בקרואטיה בשנת 2006 זכתה במדליית ארד בירי במצב שכיבה ובמדליית כסף בתחרות הקבוצתית.[5] באותה השנה ניצחה גם בגביע העולם לנוער.

את שירותה הצבאי מילאה בחיל האוויר במעמד של ספורטאית מצטיינת - מעמד שלו זוכה רק ספורטאי אחד מענף הקליעה מדי שנה.

אימוניה למשחקים האולימפיים נקטעו בשנת 2009, לאחר שהייתה מעורבת בתאונת דרכים ונפצעה קשה בצווארה.

אלופת המכביה 2017 בטריאתלון (קטגוריה 30-35), לוחמת קראטה בעברה, ומתרגלת יוגה.

בשנת 2018 החלה להתאמן בענף הספורט "ריקוד על עמוד", ואף ניצחה באליפות ישראל בקטגוריית המתחילות חודשים ספורים לאחר שילדה את בתה.

קריירה בתקשורת הספורט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2008 השתתפה בעונה הראשונה של תוכנית המציאות "היפה והחנון" ששודרה בערוץ 10 ונבחרה על ידי גולשי אתר האינטרנט "נענע 10" לחביבת הקהל. באותה שנה שימשה פרשנית בענף הקליעה בשידורי ערוץ הספורט מאולימפיאדת בייג'ינג 2008.

בשנת 2010 נמנתה עם צוות היחידה להכשרת מנהלים של המרכז הבינתחומי הרצליה, הפיקה וניהלה משלחות עסקיות של מנהלים לישראל. באותה שנה הפיקה את מדור הספורט של העיתון "מעריב" והייתה כתבת לעניינים אולימפיים בעיתון ובאתר nrg וכן פרשנית לענייני קליעה במגזין הנשק והביטחון "קליבר קרבי".

בשנת 2011 מונתה לראש "הדסק האולימפי" בערוץ הספורט.[6] שימשה כתבת לעניינים אולימפיים במהדורות "חדשות הספורט", באתר ערוץ הספורט ושידרה אליפויות ארציות ובינלאומיות. חשפה את כישלונו של רץ המרתון הישראלי זוהר זימרו בבדיקת חומרים אסורים,[7] את התנכלות איגוד הקיאקים למדליסט האולימפי מיכאל קולגנוב ואת התשלום שקיבל הוועד האולימפי בישראל על ניסיון השימוש בתינוק של במבה כקמע המשלחת האולימפית.

נבחרה לשמש פרזנטורית של אתנה - המועצה הציבורית לקידום נערות ונשים בספורט, יצרה וביימה את הפרויקט האולימפי בערוץ הילדים והייתה שליחת ערוץ הספורט לאולימפיאדת לונדון 2012.

באוגוסט 2016 שימשה פרשנית באולימפיאדת ריו דה ז'ניירו במגזין האולימפי של ערוץ 1, בדגש על ענף ההתעמלות האמנותית. במקביל, נבחרה לדירקטורית בהנהלת התאחדות הקליעה בישראל.

בעברה, מרצה לתקשורת במכללת גבע ללימודי קריינות, עמידה מול מצלמה ועיתונאות.

קריירה כעיתונאית פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף שנת 2012 הצטרפה לעיתון "ישראל היום", הגישה וערכה את שידורי החדשות באולפן באינטרנט במשך שנתיים ושימשה כתבת במוסף הפוליטי "ישראל השבוע". בשנת 2015 מונתה לעורכת בדסק החדשות של "ישראל היום", תפקיד שמילאה במשך שבע שנים בנוסף להיותה כתבת.

במערכת הבחירות לכנסת ה-20 שימשה כתבת לענייני מפלגות, והתמקדה בסיקור מפלגת "יש עתיד". במקביל, באותה שנה הצטרפה לצוות הכותבים של מגזין הביטחון "ישראל דיפנס".

בשנת 2017 מונתה לכתבת הכלכלית של "ישראל היום" ובשנת 2018 מונתה לכתבת תל אביב וגוש דן. במערכות הבחירות לכנסת ה-21, ה-22 ולכנסת ה-23 שימשה כתבת לענייני מפלגות. חשפה את הקוקפיט - הסכם ההנהגה בין בני גנץ, יאיר לפיד, גבי אשכנזי ומשה (בוגי) יעלון וסיקרה את רשימת "כחול לבן". במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה-24, סיקרה את מפלגות המרכז-שמאל.

בין פברואר 2021 לאוקטובר 2021 הגישה את אמ מהדורת חדשות של ערוץ 20 (כיום ערוץ עכשיו 14) "המהדורה המוקדמת", המשודרת בימי חמישי שבמרכזה עמד עימות פוליטי בין שני פרשנים מימין ומשמאל.

בשלהי אפריל 2021, עת גדעון אלון יצא לגמלאות, מונתה לכתבת "ישראל היום" בכנסת.[8] בין היתר הייתה בעלת המדור "נכנסת לכנסת" שראה אור בעיתון מדי יום שני. בנוסף על כך, כתבה טור אישי שבועי במוסף "שישבת" של "ישראל היום" בשם "לא שומרת בבטן". באפריל 2022 הודיעה על פרישתה מ"ישראל היום", לאחר עשור שעבדה בו.[9]

רוט אבנרי היא פרשנית פוליטית ופאנליסטית בתוכניות אקטואליה בטלוויזיה. בין היתר, הופיעה בקביעות בתוכניות רשת 13 "חמש" ו"העולם הבוקר" במשך שלוש שנים.

היא חברה בצוות המומחים של הפורום "The MirYam Institute" לדיון על ישראל, במסגרתו היא מפרסמת מאמרים לתקשורת בארצות הברית בנוגע למערכת הפוליטית בישראל.[10]

בפברואר 2023 הצטרפה לנבחרת הכותבים של עיתון "מעריב סופהשבוע". מאז, היא בעלת טור פוליטי שמתפרסם מדי יום שישי.

במאי 2023 עזבה את רשת 13. בחודשים יוני–ספטמבר שימשה פאנליסטית לסירוגין במהדורת "אולפן שישי" של חדשות 12.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשואה לעורך דין טל אבנרי, ולהם שתי בנות. מתגוררים בגבעתיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דניאל רוט-אבנרי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מערכת ישראל היום, לאחר עשור ב"ישראל היום": הכתבת הפרלמנטרית דניאל רוט-אבנרי פורשת מתפקידה, באתר ישראל היום, 7 באפריל 2022
  2. ^ דניאל רוט אבנרי, באתר מעריב אונליין
  3. ^ מיטל יסעור בית-אור, פרופ' אריה רוט הלך לעולמו, באתר ישראל היום, 2 בספטמבר 2015
  4. ^ מיכל גרונדלנד, ‏דניאל רוט אלופת ישראל בקליעה בשלושה מצבים, באתר ONE‏, 15 ביוני 2008
  5. ^ אמיר בוגן, קליעה: הישג לנערות בזאגרב, אכזבה לבוגרים, באתר ynet, 30 ביולי 2006
  6. ^ אמילי גרינצווייג‏, דניאל רוט מצטרפת לערוץ הספורט, באתר וואלה!‏, 12 בדצמבר 2010
  7. ^ דניאל רוט, ‏זימרו נכשל בבדיקת סמים. בספק ללונדון, באתר ערוץ הספורט, 4 ביוני 2012
  8. ^ דניאל רוט אבנרי מונתה לכתבת הכנסת של "ישראל היום", באתר ערוץ 7, 27 באפריל 2021
    אהרן מילר וקובי בורנשטיין, דניאל רוט אבנרי מונתה לכתבת הכנסת של "ישראל היום", באתר בחדרי חרדים, 27 באפריל 2021
  9. ^ לאחר עשור ב"ישראל היום": הכתבת הפרלמנטרית דניאל רוט-אבנרי פורשת מתפקידה, באתר ישראל היום, 7 באפריל 2022
  10. ^ DANIELLE ROTH-AVNERI, באתר "The MirYam Institute"