דני סיידה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דני סידה)
דני סיידה
לידה 26 באפריל 1959 (בן 64)
י"ח בניסן ה'תשי"ט
צפָת, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה מפלגת ש"ס עריכת הנתון בוויקינתונים
חבר הכנסת
19 בספטמבר 201720 בספטמבר 2017
(יומיים)
22 בפברואר 201830 באפריל 2019
(שנה ו־9 שבועות)
כנסות ה-20
תפקידים בולטים נוספים
  • ראש המועצה הדתית האזורית מרום הגליל
  • סגן ראש המועצה האזורית מרום הגליל ויו"ר הוועדה החקלאית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דן (דני) סיידה (נולד בצפת בי"ח בניסן ה'תשי"ט, 26 באפריל 1959) הוא פוליטיקאי ישראלי, שהיה חבר הכנסת העשרים מטעם מפלגת ש"ס וראש המועצה הדתית האזורית מרום הגליל, יו"ר ש"ס בהסתדרות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיידה נולד בכפר חושן (ספסופה), שירת בצה"ל והשתחרר בדרגת סמל ראשון. במשך כשני עשורים היה יושב ראש המועצה הדתית מרום הגליל. היה סגן ראש המועצה האזורית מרום הגליל ויו"ר הוועדה החקלאית.

סיידה נחשב מקורב לאריה דרעי ובשנת 2012, לקראת הבחירות לכנסת התשע עשרה, מונה על ידו ליועצו לענייני התיישבות וחקלאות.[1]

בבחירות לכנסת העשרים שובץ במקום ה-14 ברשימת ש"ס לכנסת, אך המפלגה זכתה בשבעה מנדטים. לאחר התפטרותם מהרשימה של אברהם מיכאלי וחיים ביטון, ולאחר התפטרותם של השר אריה דרעי וסגן השר משולם נהרי מהכנסת במסגרת "החוק הנורווגי הקטן", ניצב סיידה במקום העשירי ברשימה. בספטמבר 2017 התפטר יגאל גואטה מהכנסת. בשל התפטרותם של רפאל ברנז ובועז ביטון הבאים לפניו ברשימת ש"ס, התמנה סיידה לחבר הכנסת ב-19 בספטמבר 2017; אולם יממה אחת בלבד לאחר התפטרות גואטה מהכנסת, התפטר מהממשלה סגן השר משולם נהרי שהיה אז בהפסקת חברות מהכנסת – ובהתאם להוראות החוק הנורווגי הקטן חזר לכהן כחבר כנסת מן השורה – תוך תפיסת מקומו של סיידה. על כן, כהונתו הראשונה בכנסת הייתה הקצרה ביותר – יממה אחת שלוש שעות ו־35 דקות.[2]

בינואר 2018 שלח מנכ"ל ש"ס מכתב מוכן מראש של התפטרות סיידה מרשימת ש"ס, ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אך בשל בעיה משפטית בדרך ההגשה, ההתפטרות לא נכנסה לתוקף.[3]

לאחר הפסקת חברותו בכנסת של יצחק כהן במסגרת החוק הנורווגי הקטן נכנס סיידה בשנית לכנסת ב־22 בפברואר 2018. הוא סיים את כהונתו עם הקמת הכנסת העשרים ואחת.

כיום, מכהן סיידה כיו"ר סיעת ש"ס במוסדות ההסתדרות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]