דני צוקרמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דני צוקרמן
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
לידה 18 ביולי 1964
קישינב, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 13 באפריל 2020 (בגיל 55) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דני צוקרמן (18 ביולי 196413 באפריל 2020) היה יוצר, גיטריסט ובסיסט ישראלי. חבר בלהקות "גן חיות" ו"סנהדרין" שפעלו בשנות ה-90.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוקרמן נולד בקישינב, שבמולדובה ב-1964, ועלה לישראל בגיל 12. את דרכו המוזיקלית החל בבית הספר התיכון הניסויי הפתוח "אבשלום" ברשל"צ, אשר איפשר לו להתחיל להתפתח מוזיקלית.

הוא למד מוזיקה בבית הספר למוזיקה רימון. בהמשך הוא שיתף פעולה עם אמנים מובילים בהם: דני סנדרסון, אפרים שמיר, אלונה דניאל, יצחק קלפטר, יעל לוי ועוד.

בתחילת דרכו הופיע צוקרמן בהרכבים שונים כולל הרכב עם רפי פרסקי. את הקריירה המקצועית שלו החל בגיל 23 כשדני סנדרסון הזמין אותו לנגן בס בסיבוב ההופעות של האלבום "חכם על קטנים" ולאחר מכן בסיבוב "בבת אחת".

במהלך ההופעות עם סנדרסון הכיר צוקרמן את אפרים שמיר שהגיע לפעמים להתארח ובשנת 1989 הקים אפרים שמיר יחד עם דני צוקרמן, הקלידן אורי מיילס והמתופף גדי סרי את להקת "גוליבר", שהופיעה בפאב "מאחורי הים" בתל אביב, ושרה בעיקר משיריו של שמיר. שתי הקלטות של להקת "גוליבר" הופיעו על גבי תקליט שדרים של שמיר עם השירים - "לא מודה" ו"אנו באנו".

בשנת 1991 הוציא צוקרמן שיר סולו ראשון בשם "עגלגלון", עם מילים של אלונה דניאל ולחן שלו. השיר בוצע לפני כן על ידי אלונה דניאל בהופעות להקת "טאטו". בשנת 1991 הצטרף ללהקת "גן חיות" עם שרון מולדאבי, שחר בן ברק, דובי קיזלשטיין ויובל ליבליך. הלהקה הוציאה את אלבומה היחיד "גן חיות" בשנת 1992, והוא כלל את הלהיטים "חם ומתוק", "ירח כחול", "המוזיקה בפנים". למרות פופולריות הלהקה, היא התפרקה בשנת 1993. בהופעות הלהקה שר צוקרמן את שירו "מפתה אותי", שהופיע לאחר מכן באלבום הסולו שלו, לצד שיר נוסף של "גן חיות" שלא הוקלט על ידי הלהקה ונכתב על ידי שחר בן ברק - "זורמת בדם".

במקביל ללהקת "גן חיות" הקים צוקרמן "סופר גרופ" בשם "סנהדרין" שביצעה קאברים לשירי בלוז של רוברט ג'ונסון, ג'ון לי הוקר ואחרים, וכללה מלבד צוקרמן את אופיר לייבוביץ מ"נקמת הטרקטור" ואת אילן לוקאץ, אופיר לוקאיי ואחרים.

בשנים 1998–1999 הוקלט האלבום היחיד של "סנהדרין" בהרכב שכלל את דני צוקרמן בשירה, גיטרות ומנדולינה, אופיר לייבוביץ בגיטרה ומנדולינה, אופיר לוקאיי בגיטרות ועוד, מייקל ויינשטיין בבס, דני כהן בתופים וקולות ובהשתתפות דב המר במפוחית בשיר אחד. האלבום לא יצא בזמן אמת אלא רק בשנת 2004 כשההרכב כבר לא היה פעיל. צוקרמן וסנהדרין היו מהבולטים והחלוצים בסצנת הבלוז בישראל עם בלוז אקוסטי ושורשי, הופיעו באופן קבוע במועדון "קמלוט" בתל אביב והשתתפו גם בפסטיבל הבלוז בחיפה בשנת 1995.

בשנת 1996 הוציא צוקרמן את אלבום הסולו הראשון שלו "חלום פרטי" בחברת התקליטים "עננה". האלבום כלל את הסינגלים - "השירים הכי יפים" ו"מחפשת במקום הלא נכון". בשנת 2001 הוא ניגן באלבום "אין מחיר לחופש".

בשנת 2005 הוציא צוקרמן אלבום משותף עם המשורר רומן באימבאיב בשם "הלוואי וגודביי". צוקרמן הלחין והפיק מוזיקלית קובץ שירים מאת באימבאיב.

צוקרמן לימד באס וגיטרה בבית הספר של "ימאהה", והפיק מוזיקלית את הרכבי בית הספר. כתב, עיבד וביצע טרנספוזיציות לכל הכלים ולאנסמבלים במגוון סגנונות: רוק כבד, פאנק ובלוז.

ב-2016 השתתף בשיר "To Party" עם להקת Little Big הרוסית.

ב-13 באפריל 2020 נפטר מדום לב[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]