דני קליין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דני קליין
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 11 באוגוסט 1966 (בן 57)
פעילות בולטת יו"ר הפועל ירושלים (כדורסל)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דני קליין (נולד ב-11 באוגוסט 1966) הוא איש עסקים, יושב ראש קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים לשעבר, ממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל וחבר דירקטוריון במנהלת הליגה לכדורסל לשעבר.

קליין נשוי לעינת, מעצבת פנים, ואב לארבעה ילדים. את ילדותו העביר בשכונת תלפיות בירושלים, בסמוך לביתו של ש"י עגנון, זוכה פרס נובל לספרות, ממנו למד גרמנית. עד להצטרפותו להנהלת הפועל ירושלים ניהל את העסק המשפחתי שהקים אביו לשיווק מתנות המתמחה במתנות יוקרה שניתנו לראשי ממשלה ונשיאי מדינה בארץ ובעולם. לאחר פרישתו מתפקידיו בעולם הכדורסל, פועל קליין בעולם העסקי. קליין מתמחה בעסקאות נדל"ן בישראל ומחוצה לה, הקים את סוכנות הביטוח 'געש' ומתעסק בעולמות הביטוח והפיננסים. בנוסף, הוכשר בקורס ישוב סכסוכים ובוררויות בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב[1].

הפועל ירושלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתחילת שנות ה-90 החל קליין את דרכו במועדון הכדורסל הפועל ירושלים. בשנת 1994 הצטרף יחד עם אורי מנצור, נשיא המועדון עד לשנת 2009, להנהלת הפועל ירושלים, במטרה להציל את הקבוצה לאחר שנקלעה לחובות כספיים קשים והייתה על סף פירוק[2]. בנוסף, הקימו השניים את עמותת הפועל ירושלים הפעילה עד היום.

כשנה לאחר מכן צירף קליין את נחום מנבר כספונסר של הקבוצה. מהלך זה שינה במהירות את פניו של המועדון אשר החזיר לשורותיו את שחקניו הבולטים – עדי גורדון, דורון שפע ונוריס קולמן. אליהם הצטרף מאמן הכדורסל פיני גרשון ויחדיו זכתה הפועל ירושלים לראשונה בגביע המדינה וסיימה את הליגה הסדירה במקום השני[3].

משנת 1995 שימש קליין כיושב ראש הקבוצה, אותה הוביל עד לשנת 2012.

תחת תפקידו ייצב קליין את הקבוצה מבחינה כלכלית והביא לתמיכת תורמים וספונסרים רבים במאות מילוני שקלים, ביניהם קבוצת הביטוח מגדל, ארקדי גאידמק וגומא אגייאר, שרכש 90% ממניות המועדון.

בעזרת גיוס הכספים הרב, התבסס מעמדה של הפועל ירושלים בפסגת הכדורסל הישראלי ולראשונה נשברה תקרת הזכוכית אל מול הקבוצות התל אביביות. מקבוצה ללא תארים כלל עד שנת 1995, הפכה למחזיקת גביע המדינה ארבע פעמים, זוכת גביע הליגה פעמיים והשיא – זכייה בגביע אירופה (יול"ב) מול מעצמת הכדורסל ריאל מדריד בעונת 04/03[3]. זכייה זאת משכה עניין רב ושמה את המועדון בטופ האירופאי.

באותן השנים, בזמן פיגועי אינתיפאדת אל אקצה בירושלים של תחילת שנות ה-2000, לצד ההצלחה המקצועית של הקבוצה היה על קליין והנהלת הקבוצה לדאוג לשלומם, הנפשי ופיזי, של השחקנים הזרים ולפעול כדי להשאירם בבירה, על אף הלחץ ממשפחותיהם בארצות הברית שיעזבו[4]. בשנת 2001 הוגש כנגד עמותת הפועל ירושלים כתב אישום בפרשת הדרכון הצ'כי המזויף של שחקן הקבוצה קני ויליאמס. קליין כיו"ר העמותה לקח אחריות וניצב אל מול בית המשפט המחוזי אשר ביטל את ההרשעה, אך לאחר ערעור המדינה, הרשיע בית המשפט העליון בקבלת דבר בתחבולה שאין בה מרמה[5].

זאת על אף טענת שופט בית המשפט המחוזי אוקון כי "זה חוסר מודעות, ניסיון נקודתי שאינו משקף את ערכיו. הוא אינו נזקק לאמצעי ענישה כדי להעלותו על דרך המוטב, ברגיל הוא משמש מופת לאחרים"[6]. בשנת 2013, כשנה לאחר היעלמותו של אגייאר ומכירת 90% ממניות הקבוצה לקבוצת רכישה בראשות אורי אלון, ולאחר כ-22 שנות עשייה עבור הכדורסל הישראלי התפטר קליין מכל תפקידיו בעמותת הפועל ירושלים אותה הקים וחזר אל עיסוקיו כאיש עסקים[7].

תרומה לקהילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסגרת תפקידו כיו"ר הפועל ירושלים, שם קליין למטרה לחבר את המועדון לאוהדים ולקהילה. בהנהגתו המועדון פעל בתחומי רווחת הקהילה, תרומה ואריזות מזון בחג[8], וכן אימץ את עמותת שלווה, עמותה לטיפול ושילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה. גם לאחר סיום דרכו במועדון ממשיך קליין לפעול עבור העמותה[9].

דגש מיוחד שם המועדון, וקליין באופן אישי, לחיזוק הקשר עם המשפחות השכולות. בשנת 2003, לאחר שאוהד הקבוצה איבד את כלתו, לילה לפני החתונה, בפיגוע בקפה הילל, אימץ קליין את האוהד וחיבר אותו עוד יותר אל הקבוצה, כאשר השניים ליוו את הקבוצה יחד במשחקים ונסיעות במשך שנים[4].

נקודת המפנה באופיה של הקבוצה ובחיבור העמוק אל הקהל בכלל והמשפחות השכולות בפרט היה מותם של האחים אמיר ואלעד הירשזון – "שניים שאולי בזכותם הפועל ירושלים בכלל קמה והפכה למה שהיא עד היום", מעיד קליין. לאחר פטירתו של אלעד פעל קליין מול ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, כדי להפוך את מחוות האוהדים לרשמית, ועד היום, יציעי הקבוצה נקראים על שמם שך שני האחים[4].

במהלך שנותיו בנוסף, בתקופתו, בין היתר, חוזק הקשר עם משפחות שכולות ומחוות האוהדים הפכה לרשמית ויציעי הקבוצה נקראים על שם אוהדי הקבוצה אמיר ואלעד הירשנזון. לצד גיוסי הכספים עבור מועדון הכדורסל הפועל ירושלים, סייע קליין בגיוס כספים עבור קבוצת ספורט נוספות בירושלים, ביניהן קבוצת הנשים אס"א ירושלים כאשר נמצאה במצב כלכלי בעייתי בשל אי קבלת תקציב מהעירייה[דרוש מקור]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]