דאסטין דיאמונד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דסטין דיאמונד)
דאסטין דיאמונד
Dustin Diamond
דיאמונד, 2012
דיאמונד, 2012
לידה 7 בינואר 1977
סן חוזה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1 בפברואר 2021 (בגיל 44)
פלורידה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1987–2021 (כ־34 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דסטין ניל דיאמונד[1]אנגלית: Dustin Neil Diamond; ‏7 בינואר 19771 בפברואר 2021)‏[2][3] היה שחקן, במאי, סטנדאפיסט ומוזיקאי אמריקאי-יהודי, שמוכר בעיקר בזכות תפקידו בתור סמואל "סקריץ'" פאוורס לאורך זיכיון הצלצול הגואל.

ילדות ומשפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיאמונד נולד למשפחה יהודית[4] בעיר סן חוזה שבמדינת קליפורניה בארצות הברית. אביו לימד אלקטרוניקה דיגיטלית עבור חברת עיבוד מחשבים ואמו הייתה מפעילת מחשבים של חברת פסיפיק בל.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיאמונד החל לעסוק במשחק בילדותו. בשנת 1988, כאשר היה בן 11 קיבל תפקיד קטן בסרט "פי ווי הרמן הגדול", המשכו של הסרט המצליח "ההרפתקה הגדולה של פי ווי הרמן".

הוא נודע כמי ששיחק את סמואל "סקריץ", החנון החביב בתוכנית הטלוויזיה "הצלצול הגואל", תפקיד שמילא במשך קרוב לשלוש עשרה שנה החל מהתכנית "בוקר טוב, מיס בליס" (1988–1989) ועד ההמשכונים, "הצלצול הגואל: הכיתה החדשה" (1994–2000) והספין אוף, "הצלצול הגואל: שנות הקולג'" בו רוב הדמויות המשיכו לא רק לאותו הקולג', אלא גם לאותם המעונות בקולג', שם סקריץ' המשיך בהרפתקאותיו האופייניות. "שנות הקולג'" בוטל לאחר עונה אחת. דיאמונד חזר לבית הספר התיכון בו התרחשה התכנית בתור העוזר של המנהל בילדינג בפרקים של "הכיתה החדשה", ונשאר בתוכנית עד לביטולה.[5]

קלטת לוהטת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006, דיימונד ביים והוציא קלטת לוהטת משלו.[5] עם זאת, דיימונד הצהיר בראיון בנושא אצל אופרה ווינפרי שהוא לא באמת היה בקלטת המין; במקום זאת, בקלטת הופיע "כפיל" שלו.[5]

הופעות לאחר "הצלצול הגואל"[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיאמונד החל לעשות הופעות סטנד אפ אחרי סיום ה"הצלצול הגואל", ומאז ביצע סיבובי הופעות לסירוגין. הוא הוצג גם במספר תוכניות מציאות, כולל "החוליה החלשה". דיימונד גם הופיע בכמה הופעות קמע בסרטים שונים. בשנת 2009 הוא ביצע תפקיד מינורי בסרט "אמריקן פאי מציגים: ספר האהבה".

בשנת 2007 היה דיאמונד חבר בצוות משתתפי העונה החמישית של "סלבריטי פיט קלאב". במהלך התמודדותו בתוכנית הוא הסתכסך עם מספר רב של משתתפים נוספים. המתיחות בין דיאמונד לשאר המשתתפים הגיעה לשיא בעימות פיזי בינו לבין מנחה התכנית.

"מאחורי הצלצול"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 פרסם דיאמונד סיפור על צוות השחקנים ואנשי הצוות של "הצלצול הגואל" מנקודת מבטו ששמו "מאחורי הצלצול".[5] הספר מצייר תמונה לא מחמיאה של רבים מעמיתיו של דיאמונד והתנהגותם השפלה לכאורה מאחורי הקלעים; חלק מהטענות הללו נדחו על ידי עמיתיו של דיאמונד והמבקרים פקפקו באמינותו. כמו כן, דיאמונד טוען בספר שהוא קיים יחסי מין עם 2,000 נשים,[5] אחת מהן היא סמנכ"לית תוכניות הילדים ברשת NBC, לינדה מנקוסו, שהייתה מבוגרת ממנו ב-18 שנה. קולגות לשעבר של דיאמונד היו מאוד ביקורתיים כלפי הספר ומארק פול גוסלאר הצהיר כי החוויה שלו בתוכנית הייתה חיובית והוא לא ראה היכן טענות שליליות מהספר התרחשו בפועל על הסט.

מאוחר יותר התייחס דיאמונד לתוכן הספר בדצמבר 2013 על ברשת הטלוויזיה של אופרה וינפרי וטען כי הספר נכתב על ידי סופר צללים שפשוט ראיין אותו וכתב את הספר בהתבסס על תשובותיו. הוא טען כי חלקים רבים בספר, כמו טענות על קיום יחסי מין עם בני נוער ושימוש בסמים, היו מפוברקים מאמירות שונות שאמר במהלך הראיונות.

עבודות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיאמונד הוא גם מוזיקאי והקים להקת מטאל אלטרנטיבית בשם Salty The Pocketknife. דיאמונד ניגן בס וכתב גם הרבה מהמוזיקה. זמן קצר לאחר הקלטת אלבומם הראשון, הלהקה התפרקה בגלל חילוקי דעות פנימיים. באוגוסט 2013 השתתף דיאמונד בעונה ה-12 בתוכנית המציאות "האח הגדול סלבריטי". הוא הפך לדייר הרביעי שהודח ביום ה-16.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיאמונד התגורר בפורט וושינגטון, ויסקונסין. הוא התחתן עם בת זוגו ג'ניפר מיסנר בשנת 2009, אם כי השניים נפרדו מאז.

בשנת 2001 הגיש דיאמונד בקשה לפשיטת רגל בקליפורניה. ב-13 ביוני 2006 הופיע דיאמונד בתוכנית של הווארד סטרן וביקש מהמאזינים לבקר באתר האינטרנט שלו ולרכוש חולצה. דיאמונד הצהיר בתוכנית כי הוא מקווה למכור 30,000 חולצות שעליהן נכתב "שילמתי 15.00 דולר כדי להציל את ביתו של סקריץ'" כדי לגייס 250 אלף דולר ולהימנע מעיקול ביתו.

ב-26 בדצמבר 2014 נעצר דיאמונד בוויסקונסין, בגין החזקת סכין, שלכאורה שלף במהלך קטטה בבר בה נדקר אדם. אמנדה שוץ, ארוסתו, שהתמודדה גם עם אישום ביחס לאירוע, נמצאה אשמה ונקנסה על סך 500 דולר. ב-29 במאי 2015 הורשע דיאמונד בשתי עבירות, כשהוא נושא נשק מוסתר והתנהגות מסוכנת. הוא נמצא זכאי באשמה החמורה ביותר, סיכון ביטחון הציבור. ב-25 ביוני 2015 נידון דיאמונד לארבעה חודשי מאסר.[6] הוא נכלא לשלושה חודשים ושוחרר על תנאי. קצין המבחן של דיאמונד קבע כי הפר את התנאים, והוא נעצר במאי 2016.‏[5]

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיאמונד הלך לעולמו ב־1 בפברואר 2021 בגיל 44 לאחר מאבק במחלת הסרטן.[7]

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דאסטין דיאמונד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Dustin Diamond | TV Guide, TVGuide.com (באנגלית)
  2. ^ UPI Almanac for Monday, Jan, 7, 2019, UPI (באנגלית)
  3. ^ Dustin Diamond Dead: Screech on 'Saved by the Bell' Was 44, www.hollywoodreporter.com, ‏1 בפברואר 2021 (באנגלית)
  4. ^ NATE BLOOMContributing Writer, Jewish stars, Cleveland Jewish News (באנגלית)
  5. ^ 1 2 3 4 5 6 סקס, סמים וסקריץ' אחד: "הצלצול הגואל" חוגגת 30 שנה, באתר ynet, ‏24 באוגוסט 2018
  6. ^ דסטין דיאמונד כוכב "הצלצול הגואל" נשלח לכלא, באתר mako, ‏17 בינואר 2016
  7. ^ דסטין דיאמונד, סקריץ' מ"הצלצול הגואל", הלך לעולמו, באתר ynet, 1 בפברואר 2021