סנטה קרוז ווריורס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דקוטה ויזארדס)
סנטה קרוז ווריורס
Santa Cruz Warriors
מידע כללי
תאריך ייסוד 1995
מדינה קליפורניה, ארצות הברית
אולם ביתי קייזר פרמננטה ארנה (2,505 מושבים)
מיקום סנטה קרוז, קליפורניה
ליגה ליגת הפיתוח של ה-NBA
אזור מערב
בית הבית הפסיפי
בעלים גולדן סטייט ווריורס עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמן סת' קופר
https://santacruz.gleague.nba.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סנטה קרוז ווריורס (באנגלית: Santa Cruz Warriors) היא קבוצת כדורסל אמריקאית מסנטה קרוז, קליפורניה, המשחקת בליגת הפיתוח של ה-NBA. הקבוצה הוקמה ב-1995 כדקוטה וויזארדס (באנגלית: Dakota Wizards), ובשנת 2012 שינתה את שמה לסנטה קרוז ווריורס. הקבוצה מסונפת לקבוצת ה-NBA גולדן סטייט ווריורס והם משחקים את משחקי הבית שלהם בקייזר פרמננטה ארנה. הקבוצה זכתה בשתי אליפויות ליגת הפיתוח: ב-2007 וב-2015.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדקוטה וויזארדס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוויזארדס החלו לשחק בשנת 1995 בביסמרק, דקוטה הצפונית באיגוד הכדורסל הבינלאומי (IBA), ובשנת 2001 הם זכו באליפות ה-IBA בשנת הפעולה האחרונה של הליגה.

בעקבות עונת 2000/01, ה-IBA התמזגה עם מספר קבוצות מאיגוד הכדורסל היבשתי (CBA), ובשנה הראשונה שלה ב-CBA החדשה זכו הוויזארדס באליפות כשהביסו את רוקפורד לייטנינג. לאחר שהגיעו לחצי הגמר בעונת 2002/03, הוויזארדס שוב זכו באליפות בשנת 2004 בניצחון על איידהו סטמפדה.

לפני עונת 2006/07 הוויזארדס הצטרפו לליגת הפיתוח של ה-NBA. הוויזארדס זכו באליפות הראשונה שלהם בעונתם הראשונה בליגה. במשחק הגמר גברו הוויזארדס בהארכה 129–121 על קולורדו 14' בדכות הפורוורד דאריוס רייס. רייס קלע 52 נקודות וקלע 11 שלשות, כולל אחת שנותרה 4.5 שניות לסוף הזמן החוקי ושלחה את המשחק להארכה. הנקודות והשלשות של רייס היוו שיא ליגת הפיתוח למשחק גמר.

ב-28 ביוני 2011 רכשה קבוצת ה-NBA גולדן סטייט ווריורס את הזכויות על הקבוצה, והצטרפה ללוס אנג'לס לייקרס, סן אנטוניו ספרס ואוקלהומה סיטי ת'אנדר, להן כבר היו קבוצות בליגת הפיתוח (סאות' ביי לייקרס, אוסטין ספרס ואוקלהומה סיטי בלו).

בעונת 2011/12 שינו הוויזארדס את צבעי מדי הבית שלהם לצהוב וכחול כמו קבוצת האם מה-NBA, ובעונה שלאחר מכן עברה לסנטה קרוז, קליפורניה, ושינתה את שמה לסנטה קרוז ווריורס.

כסנטה קרוז ווריורס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונתה הראשונה כווריורס, עלתה סנטה קרוז לגמר ליגת הפיתוח אבל הפסידה לריו גראנדה ואלי וייפרס 2–0 בסדרת הגמר. גם בשנה שלאחר מכן עלו הווריורס לגמר ה-D League, ושוב הפסידה 2–0, הפעם לפורט ויין מאד אנטס, בעונה בה שיחקו ביחד סת' קרי ומיצ'ל תומפסון, אחיהם של סטף קרי וקליי תומפסון מהגולדן סטייט ווריורס. בעונת 2014/15 שוב עלו הווריורס לגמר, והפעם ניצחו את המאד אנטס 2–0.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סנטה קרוז ווריורס בוויקישיתוף