דקלה אהרן-שפרן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דקלה אהרון שפרן
לידה 2 ביולי 1980 (בת 43)
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה
מעסיק רשות השידור, תאגיד השידור הישראלי
תחום סיקור הכנסת
בן או בת זוג קוה שפרן (מרץ 2014–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
טוויטר diklaaharon
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דקלה אהרן-שפרן (נולדה ב-2 ביולי 1980) היא עיתונאית ישראלית המשמשת כתבת הכנסת של תאגיד השידור הישראלי "כאן". הגישה מוסף חברתי בחדשות הערב עם גאולה אבן-סער. בעבר שימשה כתבת הבריאות ברשת ב' של קול ישראל וראש הדסק החברתי וכתבת הבריאות של "כאן".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דקלה אהרן שפרן גדלה ברמת גן ולמדה בתיכון הרא"ה בעיר. היא בוגרת האוניברסיטה העברית במדעי הרפואה ומוסמכת אותה אוניברסיטה בהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו. כמו כן, היא בוגרת לימודי עיתונות בבית הספר "כותרת". במהלך לימודיה לתואר השני, זכתה אהרן-שפרן במלגות הצטיינות של המכון ליהדות זמננו באוניברסיטה העברית ובפרס שטרן לתלמידים מצטיינים. על עבודת המחקר שלה לתואר השני קיבלה אהרן-שפרן את פרס המחקר בתחום מורשת יהודי ספרד והמזרח מטעם מכון בן-צבי ומשרד החינוך.

בשנת 2011 החלה את עבודתה ברשות השידור ככתבת בירושלים. לאחר מכן עברה לסקר את תחום הדתות ואת תחום הבריאות ולהגיש יומנים ותוכניות.

באמצע 2017 מונתה לראשות תחום השוויון החברתי בתאגיד השידור בערוץ כאן 11, ושימשה בתפקיד כחצי שנה עד שמונתה לתפקיד כתבת הבריאות.

באמצע 2023 מונתה לתפקיד כתבת הכנסת.

פרסומים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2016 חשפה אהרן-שפרן את דבר ההפרדה בין יולדות יהודיות וערביות בבתי חולים ברחבי ישראל, חשיפה שעוררה דיון תקשורתי נרחב ושיח ציבורי סביב התופעה, בין השאר בשל תמיכה פומבית של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בהפרדה[1][2]. היא עקבה מקרוב אחר הרפורמה בבריאות הנפש ואחר הגירעונות התקציביים של קופות החולים. כן פרסמה מחקר על הירידה בשיעור השימוש בתרופות בקרב חולים הצורכים קנאביס רפואי, ונתונים אודות מיעוט מצנתרי מוח בישראל[3].

בשנת 2014 זכתה אהרן-שפרן בפרס מנכ"ל רשות השידור על שם אילן רועה. חברי הוועדה נימקו את מתן הפרס כך: ”דקלה אהרון היא עיתונאית מוכשרת, יצירתית, שדרית מיומנת, ומסקרת בהצלחה רבה את שני התחומים שהיא מופקדת עליהם”[4][5].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אהרן-שפרן נשואה לאיש התקשורת קוה שפרן. הם הורים לשלוש בנות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]