דרגון בול Z: בודוקאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרגון בול Z: סדרת בודוקאי
Dragon Ball Z: Budokai series
עטיפתו של המשחק הראשון בסדרת בודוקאי
עטיפתו של המשחק הראשון בסדרת בודוקאי
כללי
תאריך הוצאה 2002 - 2008
סוגה לחימה
פיתוח Dimps
הפצה אטארי
באנדיי
סדרה דרגון בול Z
דרישות תוכנה
מצבי משחק יחיד
מרובה שחקנים
פלטפורמות פלייסטיישן 2
Nintendo GameCube
מדיה DVD ROM

סדרת משחקי "דרגון בול Z: בודוקאי"אנגלית: Dragon Ball Z: Budokai series) היא סדרה של משחקי וידאו מתוצרת המפתחת היפנית Dimps ובהפצתה של בנדאי נאמקו מז'אנר משחקי לחימה המבוססת על סדרת הטלוויזיה דרגון בול. הסדרה כוללת שישה משחקים עד כה, ומשחקה הראשון יוצר בשנת 2002. האחרון עד כה יוצר בשנת 2008. המשחקים מיועדים לפלטפורמות הפלייסטיישן 2 והNintendo GameCube.

סגנון המשחק דומה לרוב משחקי הלחימה בטכנולוגיית ה-3D, והמשחקיות שם דומה למדי למשחקיות של משחקי סדרת טקן. חוץ מהיכולות לבעוט ולתת אגרופים כמו בשאר משחקי הלחימה, בסדרת בודוקאי ניתן לירות גלי אנרגיה כמו בסדרה עליו המשחקים מבוססים. בנוסף, לדמויות במשחק יש את היכולת לעוף ולעשות עוד דברים הדומים למה שעושים בסדרה.

משחקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בודקאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרגון בול Z: בודוקאיאנגלית: Dragon Ball Z: Budokai), ובשמו המקוצר, "בודקאי", הוא המשחק הראשון בסדרה. המשחק יוצר ביפן. הוא הוצא לאור לראשונה באירופה ב-2 בנובמבר 2002 לפלטפורמת הפלייסטיישן 2. ב-3 בדצמבר באותה שנה הוא יצא באמריקה הצפונית. מאוחר יותר בשנת 2003 הוא יצא באמריקה ובאירופה למכשיר הNintendo GameCube. זה היה משחק הדרגון בול הראשון שהגיע לכל אירופה (חוץ מהמדינות צרפת, ספרד ופורטוגל). המשחק פותח על ידי חברת דימפס, והופץ על ידי אטארי ובאנדיי.

המשחק עוקב אחרי עלילת הסדרה דרגון בול Z, מתחילת הקרב של גוקו ופיקורו נגד ראדיץ ועד הקרב האחרון של גוהאן נגד סל. המשחק כולל 23 דמויות איתן יכולים לשחק. מצבים שכלולים במשחק הם מצב סיפור (בו משחזרים את הקרבות מראדיץ עד סל), מצב קרב רגיל (נגד המכשיר או מתחרה אחר), מצב טורניר וחנות בה אפשר לקנות תכונות ותלבושות חדשות לדמויות.

בגרסה הצפון אמריקאית הדיבוב הוא אנגלי והמדבבים של המשחק הם המדבבים של הסדרה עצמה באנגלית. בגרסאות האירופאיות של המשחק ברוב הפעמים המדבבים הם מהשפה היפנית, ובכמה מדינות גם דיבוב מסוים שמתאים לשפתם.

בודקאי 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרגון בול Z: בודוקאי 2אנגלית: Dragon Ball Z: Budokai 2), ובשמו המקוצר, "בודוקאי 2", הוא המשחק השני בסדרה. המשחק הוא משחק המשך ל"בודוקאי", והוא יוצר ביפן. הוא הוצא לאור לראשונה באמריקה הצפונית ב-4 בדצמבר 2003 לפלטפורמת הפלייסטיישן 2. ב-15 בדצמבר 2004 הוא יצא באמריקה הצפונית לגרסת הNintendo GameCube. כמו קודמו, הוא פותח על ידי חברת דימפס, והופץ על ידי אטארי ובאנדיי.

המשחק כולל את אותם מצבים כמו קודמו (מצב טורניר, מצב קרב רגיל, חנות ומצב סיפור הנקרא "הרפתקאת דרקון). בניגוד לקודמו, במשחק זה במצב הסיפור ניתן להגיע עד לקרב עם קיד בו, ולא עם סל. בנוסף, במצב הסיפור ניתן לשחק כאחד מהגיבורים השונים מלוחמי ה-Z. שוב, מצב הסיפור מתחיל בקרב נגד ראדיץ. המשחק כולו כולל 31 דמויות בהן ניתן לשחק. כמו במשחק הקודם הגרסה הצפון אמריקאית של המשחק מדובבת על ידי מדובבי הסדרה באנגלית, ובאירופה בעיקר ביפנית.

בודקאי 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרגון בול Z: בודוקאי 3אנגלית: Dragon Ball Z: Budokai 3), ובשמו המקוצר, "בודוקאי 3", הוא המשחק השלישי בסדרה. המשחק הוא משחק המשך ל"בודוקאי 2", והוא יוצר ביפן. הוא הוצא לאור לראשונה באמריקה הצפונית ב-16 בנובמבר 2004 לפלטפורמת הפלייסטיישן 2. שלושה ימים מאוחר יותר, הוא יצא גם באירופה המשחק הוצא ליפן ב-10 בפברואר 2004. כמו קודמו, הוא פותח על ידי חברת דימפס, והופץ על ידי אטארי ובאנדיי.

כמו בשני המשחקים שקדמו לו, קיימים מצבי הקרב הרגיל, הטורניר החנות ומצב הסיפור. מצב חדש שנוצר הוא ה"קרב 100", בו אתה מדורג במקום המאה בתחילה, ואתה צריך להילחם 100 פעמים כדי לעלות לפיסגת הדירוג. מצב הסיפור שופר, כשנוספו לו גם דמויות מסרטי דרגון בול Z (כמו קולר, ברולי ובארדוק), מהסדרה השלישית דרגון בול GT (כמו אומגה שנרון וצורת סופר סאייה 4) וגם מסדרת דרגון בול המקורית (גוקו עצמו כילד). למשחק יש 38 דמויות בהן ניתן לשחק. גרפיקת וטכניקת המשחק שופרה לעומת קודמיו, מה שעזר לו להיראות קרוב יותר למציאות הסדרה עצמה. בעקבות זאת המשחק התקבל ביותר אהדה מצד אוהבי הסדרה עצמה.

שין בודקאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרגון בול Z: שין בודוקאיאנגלית: Dragon Ball Z: Shin Budokai), ובשמו המקוצר, "שין בודוקאי", הוא המשחק הרביעי בסדרה. המשחק הוא משחק המשך ל"בודוקאי 3", והוא יוצר ביפן. הוא הוצא לאור לראשונה באמריקה הצפונית ב-7 במרץ 2006 לפלטפורמת הפלייסטיישן 2. ב-25 במאי באותה שנה הוא יצא גם באירופה. כמו קודמו, הוא פותח על ידי חברת דימפס, והופץ על ידי אטארי ובאנדיי.

משחק זה שונה מקודמיו, שכן הוא לא מבוסס על סדרת דרגון בול Z, אלא על הסרט הספציפי: "דרגון בול Z: מיזוג נולד מחדש" (באנגלית:"Dragon Ball Z: Fusion Reborn"). המשחק כולל גם מצבי משחק שונים ממשחקיו הקודמים כמו מצב קרב רגיל, מצב "Z-Trial" שבו אתה צריך לשרוד זמן מה נגד מספר יריבים, ואפילו מצב הסיפור השתנה גם כן. במשחק זה ניתן לשחק עם 18 דמויות בלבד. קיים גם מצב החנות.

שין בודוקאי - דרך נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרגון בול Z: שין בודוקאי - דרך נוספתאנגלית: Dragon Ball Z: Shin Budokai - Another Road), ובשמו המקוצר, "שין בודוקאי 2", הוא המשחק החמישי בסדרה. המשחק הוא משחק המשך ל"שין בודוקאי", והוא יוצר ביפן. הוא הוצא לאור לראשונה באמריקה הצפונית ב-20 במרץ 2007 לפלטפורמת הפלייסטיישן 2. ב-22 ביוני באותה שנה הוא יצא גם באירופה. כמו קודמו, הוא פותח על ידי חברת דימפס, והופץ על ידי אטארי ובאנדיי.

המשחק הזה, כמו קודמו, שונה משאר הסדרה. הוא כולל סיפור חדש בו מאג'ין בו משתחרר בזמן החלופי של טראנקס, שמזמן את לוחמי ה-Z כדי לעזור לו. במשחק ניתן לשחק ב-24 דמויות שונות.

עולם אינסופי[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרגון בול Z: עולם אינסופיאנגלית: Dragon Ball Z: Infinite World), ובשמו המקוצר, "עולם אינסופי", הוא המשחק השישי בסדרה. המשחק הוא משחק המשך ל"שין בודוקאי 2", והוא יוצר ביפן. הוא הוצא לאור לראשונה באמריקה הצפונית ב-4 בנובמבר 2008 לפלטפורמת הפלייסטיישן 2. ב-5 בדצמבר באותה שנה הוא יצא גם באירופה. כמו קודמו, הוא פותח על ידי חברת דימפס, והופץ על ידי אטארי ובאנדיי. המשחק כולל 37 דמויות הניתנות למשחק.

דמויות הניתנות למשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות בודוקאי בודוקאי 2 בודוקאי 3 שין בודוקאי שין בודוקאי - דרך נוספת עולם אינסופי
סון גוקו
סון גוהאן כילד
סון גוהאן כנער
איש הסאיימן
מקיטה
טראנקס העתידי
פיקולו
קרירין
טינשנהאן
יאמצ'ה
אנדרואיד 16
אנדרואיד 17
אנדרואיד 18
אנדרואיד 19
פריזה
דודוריה
זארבון
קפטן גינאו
ריקום
סל
מר שטן
נאפה
ראדיץ
סון גוהאן
גוטן
טראנקס כילד
וידאל
קאי הראשי
ד"ר ג'ירו/אנדרואיד 20
דאבורה
מאג'ין בו
סופר בו
קיד בו
סאייבאמן
סל ג'וניור
בארדוק
קולר
ברולי
אומגה/סין שנרון
אוב
גוקו כילד
ג'אנמבה
פאייקון
סון גוהאן מהעתיד
גוטנקס
גוג'טה
וג'יטו
טראנקס המבוגר מהעתיד
אשת הסייאמן
פאן
בייבי וג'יטה
סופר 17
גוקו (GT)
וג'יטה (GT)

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הראשון בסדרה בודוקאי, קיבל ביקורות מעורבות. גרסת הפלייסטיישן 2 שלו קיבלה את הציון 68 מתוך 100 באתר "Game Rankings", שגובשה לאחר 41 ביקורות. באתר Metacritic ניתן למשחק הציון 67, שהוא הממוצע לאחר 28 ביקורות. הציונים שניתנו למשחק בודוקאי 2 היו דומים למדיי. המשחק בודוקאי 3 קיבל ביקורות טובות בהרבה מקודמיו בסדרה, בעיקר בעקבות שהמבקרים הרגישו את השיפור במצבי המשחק. באתר IGN ניתן לו הציון של 8 מתוך 10, ובנוסף באתר זה שיבחו את המשחק על האפקטים המיוחדים שלו ועל הפירוטכניקות שלו[1]. האתר "GameTrailers" נתן לו ציון של 9.1 מתוך 10.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ג'רמי דאנהם, IGN: Dragon Ball Z Budokai 3 Review, באתר IGN