דרונגו אפריקני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןדרונגו אפריקני
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: ציפורי שיר
משפחה: דרונגים
סוג: דרונגו
מין: דרונגו אפריקני
שם מדעי
Dicrurus adsimilis
בכשטיין, 1794
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דרונגו אפריקני או דרונגו ממזולג-זנב (שם מדעי: Dicrurus adsimilis) הוא מין ציפור ממשפחת הדרונגים, קרובים רחוקים של העורביים.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדרונגו חי בערבות הסוואנה האפריקנית ברחבי האזורים הטרופיים. הוא מאוד דומה למין דרונגו שחור (Dicrurus macrocercus) אך האחרון מצוי בדרום אסיה.

אורך הדרונגו 25 ס"מ בממוצע והוא בעל נוצות שחורות, זנב מפוצל כמו מזלג ועיניים אדומות. המקור קשיח ושחור ומותאם לציד חרקים. הדרונגו הוא עוף רעשני ותוקפני ויתקוף מסיגי גבול, כולל עופות דורסים שפלשו לשטחן.

הוא אוכל בעיקר מזון מהחי, אך לפעמים שותה צוף מפרחים. הוא צייד חרקים מתמחה, מחפש טרף מעמדה גבוהה על הענף ומתנפל על טרף קרקעי. הוא טורף גם עכבישים, תולעים, עקרבים, חולייתנים קטנים ואף חוטף מזון למיני חיות אחרות - בעיקר ציפורים אחרות (בעיקר לטימליים) או לסוריקטה. הדרונגו נטפל לסוריקטות בעיקר בחורף הקשה של הקלהארי, אז הוא מחקה את קריאות האזעקה שלהם ברגע שהם מוצאים מזון וחוטף אותו כשכולם בורחים. ואולם בשאר השנה הוא מזעיק נגד סכנות אמיתיות כך שהוא עוזר להם בדיוק כמו שהוא חוטף להם מזון.

הדרונגו מטיל בקן על העץ 2-4 ביצים. הקוקייה האפריקנית (Cuculus gularis) לעיתים נטפלת אליו וגוזלה הגדול מפיל את שאר הביצים לקרקע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דרונגו אפריקני בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דרונגו אפריקני באתר הרשימה האדומה של IUCN