רשומות רומח הדרקון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רשומות רומח הדרקון
ספרי הסדרה
דרקונים של דמדומי הסתיו
דרקונים של ליל החורף
דרקונים של שחר האביב
מידע כללי
מאת מרגרט וייס, טרייסי היקמן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה אפית
הוצאה
תאריך הוצאה 19841985
הוצאה בעברית
הוצאה אופוס
תרגום עמנואל לוטם
סדרה
מספר ספרים 3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"רשומות רומח הדרקון" היא טרילוגיית ספרי פנטזיה אפית המבוססים על עולם המערכה רומח הדרקון, שנכתבה בידי מרגרט וייס וטרייסי היקמן ופורסמה בשנים 19841985.

ספרי הטרילוגיה הם:

הספר הראשון בטרילוגיה, "דרקונים של דמדומי הסתיו", מהווה את בסיס שאר הספרים בסדרה בכך שמציג את התכנסותם של גיבורי הרומח לראשונה ואת הימים הראשונים למלחמת הרומח, כמו גם דמויות רבות שיהוו בסיס לספרים הבאים בסדרה. הספר דומה לעולם המערכה עליו הוא מתבסס, אולם סופו שונה. לפי טרייסי היקמן, השבת האמת והאמונה היא הנושא המרכזי של הספר. הספר השני, "דרקונים של ליל חורף", מביא את ימיה האפלים של מלחמת הרומח. השלישי, "דרקונים של שחר האביב", ממשיך את עלילת הספר הקודם ומהווה מבוא לסדרת ספרי אגדות רומח הדרקון. בספר זה הדמויות מבוססות יותר בעולם קרין – רייסטלין כעת חזק יותר ואינו זקוק יותר לתמיכתו של אחיו; גדילן קוץ-רגל לומד מהו פחד לאחר שחווה צער, מה שהופך אותו לשונה משאר הקנדרים; תניס חצי-אלף מגלה כי אהבתו ללאורנה מהווה את הבסיס לישותו; ולאורנה משנה לגמרי את תפיסת עולמה.

מרגרט וייס מתייחסת בכתביה למקור השראתה הגדול ביותר, צ'ארלס דיקנס, כאשר במרבית סיפוריה מופיעים התייחסויות למזמור לחג המולד של הסופר. עלילת הספר הראשון עובדה לסרט אנימציה, שהופץ לווידאו ול-DVD בינואר 2008 על ידי אולפני סרטי פרמאונט.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיבורי הרומח[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות חשובות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לאורלנתאליסה (לאורנה) קנן - נסיכה אלפית ומושא אהבתו של תניס חצי-אלף.
  • טיקה ויילן - מלצרית אדומת שיער.
  • אלהנה צפריר - נסיכת ממלכת האלפים סילבנסטי ובתו של דובר הכוכבים לוראק.
  • סילברה - למראית עין, אלפית משבט קאגונסטי, אשר עוזרת לגיבורי הרומח להגיע לקברו של הומא רועץ-דרקון.
  • פיזבן - מכשף זקן ומבולבל, דמותו הגשמית של האל הטוב פלאדין.
  • גונתר אות' ויסטן - מנהיגם של אבירי סולאמניה.
  • דרק שומר הכתר - אביר ורד שחצן, אשר משוכנע כי הוא היחיד שיוכל להושיע את אבירי סולאמניה.
  • אליסטן - הכהן הראשי של האל פלאדין.
  • קטב מרירי - שר הדרקונים האדום בספר הראשון. קנאי דתי למלכתו, אחראי לפלישת צבא הדרקונים האדום לאבנסיניה.
  • קיטיארה אות-מאטר - אחותם למחצה של קרמון ורייסטלין. שכירת חרב, ומושא אהבתו של תניס. שאיפותיה לכוח הובילו אותה לדרגה רמה - שרת הדרקונים הכחולה.
  • אריאקס - מכשף זדוני וראש צבאות הדרקונים.
  • לורד סות' - אביר מוות, לשעבר אביר סולאמניה שחטא ונפל, וכעונש על חטאיו נהפך לאל-מת קודר ומרושע המשרת את כוחות הרשע.

דרקונים של דמדומי הסתיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומח הדרקון: דרקונים של דמדומי הסתיו
Dragonlance: Dragons of Autumn Twilight
מידע כללי
מאת מרגרט וייס וטרייסי היקמן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה אנגלית: רנדום האוס
עברית: אופוס
תאריך הוצאה נובמבר 1984
מספר עמודים 448
הוצאה בעברית
תרגום עמנואל לוטם
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 0-88038-173-6

הספר מתחיל בחזרתם של קבוצת חברים לאחר שנדדו חמש שנים, כל אחד לדרכו. הקבוצה המונה את תניס חצי-אלף, סער בהיר-להב, קרמון מאז'ר, רייסטלין מאז'ר, חלמיש כור-אש וגדילן קוץ-רגל. קיטיארה אות-מאטר, אחותם למחצה של רייסטלין וקרמון, הייתה צריכה להיות ביניהם, אך מסיבות שאינן ידועות נמנע ממנה להצטרף והיא שלחה הודעה מסתורית שלא תגיע.

עם חזרתם, החבורה מגלה כי מקום מושבם מרגוע אינו כשהיה, וכעת השתלט עליו מסדר דתי בשם המבקשים הנעלים בראשותו של הדריק התיאוקרט, המשתף פעולה יחד עם שרי הדרקונים, שמתכננים לכבוש את יבשת אנסאלון. העיירה השלווה והשקטה הפכה למחנה שבו מפטרלים כעת חיילים הובגובלינים. התיאוקרטים מחפשים אחר מטה הבדולח הכחול, ממצא קדוש של האלה מישקאל אשר מעניק כוחות ריפוי. כאשר סהר-פז מרפאה את הדריק בעזרת מטה הבדולח הכחול שלה, החבורה נאלצת להימלט מהעיר. אין זה ידוע להם, אך המאורע הפנה את תשומת לבה של מלכת האופל טאקיזיס נגדם. רייסטלין שם לב לעובדה כי שתי קבוצות כוכבים - "הלוחם האמיץ" ו"מלכת האופל" (המייצגים את האלים פלאדין ואת טאקיזיס, בהתאמה) נעדרים מקונסטלציית הכוכבים שבשמיים. לטענתו, הדבר מסמל כי שני האלים, הטוב והרע, הגיעו לקרין.

למחרת, החבורה מותקפת בידי דרגונים, חייליה של מלכת האופל, ונמלטת אל היער הקודר. שם הם מותקפים בידי האל-מתים וניצלים על ידי קנטאור. שם, הם מובלים אל ראש האדונים, השומרת על היער. היא אומרת להם כי עליהם לחפש אחר הדיסקיות של מישקאל בעיר החורבות זק טרות, המכילים את תורתם של אלי האמת ואשר חיוניים להשבת האמון בהם. לאחר מסע ממושך על גבו של סוס מכונף, אשר במהלכו הם נתקלים בכוחות האופל, הם מגיעים לזק טרות ופוגשים בגמדי מחילות. הגמדה בופו מובילה אותם אל הדרקונית קיסנת ששומרת על דיסקיות מישקאל. הדרקונית מתה מהכוח הקדוש של מטה הבדולח הכחול, וכתוצאה מפרץ האנרגיה של המטה, סהר-פז נלכדת באש המטה ונשרפת כליל, אך מוחזרת לחיים בידי האלה ככוהנת. לפני עזיבתם עם הדיסקים של מישקאל, בופו מעניקה לרייסטלין ספר לחשים שהיה שייך למג המכשף פיסטנדנטילוס.

עם חזרת החבורה לעיירה מרגוע דרקוני זדון פולשים לקרין (בפרק שמכונה "ליל הדרקונים"), הם נלכדים בידי כוחות האופל ומובלים בשיירת עבדים יחד עם אלף בשם גילתנאס (בנו של מנהיג אומת האלפים קלינסטי).

בדרך למצודה ולמכרות העיר פקס תרקס, החבורה משוחררת מכבליה על ידי אחיו של גילתנאס, פורתיוס. הם חוזרים לקאלינסטי,שם פוגשים בלאורנה (אחותו של גילתנאס ובתו של דובר השמשות) המאוהבת בתניס. החבורה בניגוד לעצת האלפים מחליטים להתקיף את פקס תרקס במטרה לשחרר את העבדים משליטתו של שר הדרקונים קטב מרירי. הם עושים דרכם במעבר תת-קרקעי, שם הם מגלים כי לאורנה הצטרפה אליהם בניגוד לאביה ולתניס. לאחר שהם מגיעים למכלאות השבויים סהר פז מרפאת איש גוסס בשם אליסטן, שהיה ממסדר המבקשים הנעלים וממירים את אמונתו בזכות כוח מטה הבדולח הכחול. אליסטן הופך לכוהן הראשון של פלאדין, ובסופו של דבר למנהיג רב השפעה בכנסייה של פלאדין בקרין. סהר-פז מוסרת לו את הדיסקיות של מישקאל. הם מותקפים על ידי קטב מרירי והדרקון שלו, אותם הם הורגים.

דרקונים של ליל החורף[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומח הדרקון: דרקונים של ליל החורף
Dragonlance: Dragons of Winter Night
מידע כללי
מאת מרגרט וייס וטרייסי היקמן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה אנגלית: רנדום האוס
עברית: אופוס
תאריך הוצאה יולי 1985
מספר עמודים 399
הוצאה בעברית
תרגום עמנואל לוטם
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 0-88038-174-4

גיבורי הרומח מתכנסים בעירם הגדולה של גמדי ההרים - תורבאדין. שם, פליטי פקס תרקס מציגים בפני הגמדים את מקבת כראס, פטיש מלחמה אגדי שהשתמש בו גיבור הגמדים כראס בתמורה למפלט בעיר. הגמדים מסכימים לארח את פליטי פקס תרקס, כעת כשהם חופשיים משר הדרקונים קטב מרירי ומחפשים אחר בית חדש. החבורה נשלחת לטרסיס על מנת למצוא בית חדש לאותם פליטים. אולם, כאשר הם מגיעים הם מגלים כי טרסיס איננה עיר נמל יותר וכי הים נסוג ממנה בחורבן הגדול, וכי המפה שנתן להם גדילן מיושנת.

סער פוגש באלהנה צפריר, נסיכת האלפים, שבאה לעיר במטרה למצוא עזרה. סילבנסטי הותקפה על ידי הדרקונים והיא ניסתה לגייס אנשים לעזור לאביה. במהלך המפגש הקצר אלהנה מתאהבת בסער. העיר מותקפת על ידי דרקונים ומושמדת. תניס, מי-נהר, סהר-פז, קרמון, רייסטלין וטיקה ניצלים על ידי אלהנה צפריר, בעזרת הגריפונים שלה, בעוד סער, חלמיש, גדילן, גילתנאס, לאורנה ואליסטן נמלטים עם קבוצת אבירים. חבורתו של תניס מגיעה עם אלהנה אל סילבנסטי, מולדתם העתיקה של האלפים. הם מגלים כי העיר נותרה שסועה כתוצאה מסיוט שהפך למציאות, לאחר שמלך האלפים לוראק ניסה להשתמש בבועת הדרקון (חפץ קסום המאפשר שליטה בדרקונים) על מנת להציל את מולדתו. החלום מגלה להם כי רק שניים מתוך החבורה יישארו בחיים - תניס ורייסטלין; הראשון משום אהבתו הבלתי מתפשרת והשני משום שאיפותיו הגדולות. לבסוף, רייסטלין מביס את הדרקון הירוק כרתי רועץ-דם אשר השליט את התוהו על העיירה והחבורה נמלטת מהסיוט, חיה אך מבועתת. רייסטלין לוקח לעמו את בועת הדרקון, ולוראק נפטר בזרועות בתו לאחר ההבנה כי הוא השמיד את מולדתם.

הסיפור עובר אל חבורתו של סער. החבורה שמה פעמיה אל חומת הקרח אשר נמצאת בדרום. הם הורגים את שר הדרקונים פאל-תאס ששולט בדרקונים הלבנים ולוקחים את בועת הדרקון שלו. במהלך הקרב עמו, שני אבירים שהצטרפו אליהם מקפחים את חייהם. דרקונית לבנה רודפת אחריהם, אך הם מניסים אותה. החבורה נותרת נטושה על האי ארגות הדרומי, שם שוכנים אלפים פליטים מממלכות סילבנסטי וקלינסטי. הם פוגשים באלפית קאגונסטית בשם סילברה, מושא אהבתו של גילתנאס, וכמו כן באלפים קאגונסטים שלוקחים אותם אל עירם קלינמורי. מהומה שפורצת בעקבות מאבק על בועת הדרקון מניסה את החבורה אל קברו של הומא רועץ-דרקון, אביר סולאמניה שהביס את מלכת האופל בעבר. אז הם פוגשים בשנית במכשף המפוזר פיזבן, אותו חשבו למת. סילברה מגלה להם כי היא למעשה דרקונית כסופה, והיא מסכימה לעזור להם לחשל רומחי דרקון שיעזרו במלחמת הדרקונים.

רייסטלין מצליח להשתלט על כוחה של בועת הדרקון. חבורתו של סער עושה את דרכה לאי סנקריסט על מנת לתת את בועת הדרקון שהם אספו לאבירי סולאמניה. בסנקריסט, מתכנסת מועצה המאשימה את סער בחוסר כבוד. אולם, הוא מזוכה מכל חשד והוא הופך לאביר סולאמניה ממסדר הכתר, כמו גם מפקד אבירי הכתר בצריח הכהונה הראשי. מועצה נוספת מתכנסת, והאלפים והאבירים רבים ביניהם על מי יכול להחזיק את בועת הדרקון. לבסוף גדילן מנפץ את בועת הדרקון ונואם להם על החשיבות של שיתוף הפעולה. הנפח תרוס ברזילי (ממרגוע) מתערב ומפצל את האבן הלבנה לשניים בעזרת רומח דרקון שאותו חישל. לאורנה הולכת לפלנתאס ולצריח הכהונה הראשי, כדי לבשר להם על זיכויו של סער מכל אשמה. היא מאמנת את האבירים בשימוש ברומחי הדרקון.

תניס וחבורתו לנים בפונדק בעיר סחף. תניס וקרמון, מתוך מטרה להשתלב, גונבים שתי חליפות שריון של אבירי דרקון. כשתניס מהלך ברחובות העיר בשריון הוא מותקף על ידי אלף, אך ניצל ברגע האחרון בידי שר (ת) הדרקונים הכחול (ה) ומגלה כי היא לא אחרת מאשר קיטיארה, האישה שאותה הוא אוהב.

בינתיים, אבירי סולאמניה (יחד עם לאורנה, חלמיש וגדילן) מתבצרים בצריח הכהונה הראשי. דרק שומר הכתר, המפקד על אבירי הורד, מוביל התקפת התאבדות משולבת של אבירי הורד ואבירי החרב. סער ואביריו נשארים מאחור כמגננה. מהלך זה מתגלה כנכון, כאשר יתר האבירים נהרגים. לאורנה מתכננת תוכנית להכניס את הדרקונים אל מלכודות בצריח. על מנת להרוויח זמן, סער נשאר מאחור כדי להדוף את הדרקונים. קיטיארה, המובילה את צבא הדרקונים מביסה אותו לאחר קרב קצר ונועצת בו חנית והורגת אותו. לאורנה מפעילה את מלכודות הדרקון בעזרת בועת דרקון שלישית הנמצאת בצריח, מה שגורם לדרגונים להשתגע וללכוד שני דרקונים כחולים. או אז, האבירים משסעים בהם את רומחי הדרקון.

לאורנה יוצאת לעבר גופתו של סער. היא וקיטיארה, שתיהן מושא אהבתו של תניס חצי-אלף, נפגשות לרגע קט שבתומו קיטיארה עוזבת. סער נקבר למרגלות הצריח, כאשר כל השורדים חולקים לו כבוד אחרון. הספר מסתיים כאשר אלהנה שליבה נשבר בעקבות מותו של סער קוברת את אביה ועוזבת חזרה לפליטים.

דרקונים של שחר האביב[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומח הדרקון: דרקונים של שחר האביב
Dragonlance: Dragons of Spring Dawning
מידע כללי
מאת מרגרט וייס וטרייסי היקמן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה אנגלית: רנדום האוס
עברית: אופוס
תאריך הוצאה ספטמבר 1985
מספר עמודים 384
הוצאה בעברית
תרגום עמנואל לוטם
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 0-88038-175-2

ספר ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מתחיל עם תניס חצי-אלף הנמצא בעיירה סחף ואשר מנצל את היעדרה של קיטיארה (שיצאה להילחם באבירי סולאמניה, כפי שתואר בספר הקודם) כדי להפגש עם חבורת גיבורי הרומח. אין הוא מודע לכך שעוקב אחריו הדרגון גחן, המתנקש האישי של קיטיארה. הוא פוגש בחבריו (סהר-פז, מי-נהר, טיקה ויילן, קרמון ורייסטלין) ומשקר להם בדבר התחזותו לאביר דרקון ואינו מספר להם כי קיטיארה היא שרת דרקונים. רק רייסטלין מבין את דבר השקר ונותן לו להבין זאת.

החבורה מגיעה לספינה פרשון, שם ברם המסתורי משמש כהגאי. הספינה מפליגה לים הדם של איסטר, שהגישה אליו בלתי אפשרית עקב קיום מערבולת ענקית תמידית בו. קיטיארה עוקבת אחר הספינה עם צבאה, כשהיא על גבי דרקון. ברם נכנס לפאניקה ברגע שהוא רואה את צבאות האופל ומסיט את הספינה היישר אל המערבולת. רייסטלין מזהה את קיטיארה למרות היותה לבושה בשריון ותניס מספר לחבורה את האמת בנוגע להיעדרותו. אף על פי שאמונתם בו מתערערת, הם בוחרים להמשיך וללכת אחריו.

הפרשון נלכדת במערבולת, והחבורה מבינה כי גורלה נחרץ. בהסתמכם על הקסם של רייסטלין כמוצא אחרון, הם מגלים כי הוא עצמו מתכנן לברוח בגפו בהשתמשו בבועת הדרקון להשתגר משם. כשתניס שואל אם רייסטלין יוכל לשגר את כולם משם, רייסטלין משיב בשלילה וכי הדבר יעלה לו בכוחותיו ושאולי ייכשל. תניס פוקד על קרמון לעצור את אחיו רייסטלין, היות שהוא מאמין שרייסטלין לא יפגע באחיו, אך לתדהמתו המכשף מגלה לו כי אין לו כל בעיה להרוג את אחיו התאום, כפי שעשה במבחן בצריח הכישוף הנעלה. רייסטלין נעלם, משאיר אחריו את אחיו מוכה תדהמה על כי נטש אותו, והחבורה נבלעת בגלי המערבולת.

אדון העבר וההווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כישופו של רייסטלין מביאו למרגלות הספרייה הגדולה של פלנתאס, מקום מגוריו של אסטינוס. נאמר כי אסטינוס הוא הישות הראשונה בעולם קרין וככל הנראה יהיה גם האחרון, וכי הוא מתעד כל רגע נתון בהיסטוריה של קרין. רייסטלין שרוי על סף מוות, היות שהטלת הכישוף גזלה את כל כוחותיו. כאשר נודע לו על נוכחותו, אסטינוס מורה על נזיריו להכניסו לתוך הספרייה. כשרייסטלין חוזר לעשתונותיו, אסטינוס מתייחס אליו כאל "חבר ותיק", מה שמבלבל את רייסטלין וגורם לו לתהות אם בכלל הם נפגשו בעבר. כמו כן, רייסטלין נבהל לנוכח מראהו הצעיר של הספרן, שסימני הגיל והזמן לא ניכרים בו. אסטינוס מספר לו כי הם נפגשו בעבר וכי רייסטלין מסר לו את כדור הזמן. רייסטלין מבקש גישה חופשית לספרי הקסם אשר בספריה, היות שהוא יודע כי חייו קצובים. אסטינוס מאשר לו, אך רייסטלין נעשה תוקפני במיוחד כאשר מתברר לו שיש צורך ב"מפתח" כדי להשתמש בלחשים הללו. המפתח הוא נוסחה שאבדה במשך העידנים משום שהייתה כה שכיחה שאף אחד לא טרח לרשום אותה. אסטינוס מציין בפניו כי שלושת האלים (פלאדין, גיליאן וטאקיזיס) מחזיקים ברשותם את "מפתח הידע". רייסטלין קורא לרוחות אשר עזרו לו בעבר בעת המבחן בצריח הכישוף הנעלה, במה שנראה כמשא ומתן אפל, ונעלם תוך שהוא מציין "הצל אותי והצל את עצמך". אסטינוס נותר תוהה איזה רוע הוא התיר חזרה לעולם.

גדילן וחלמיש מסיירים ברחובות העיר פלנתאס, כאשר הם נתקלים בצריח הכישוף הנעלה של פלנתאס. למרות חששותיהם, הם מתקרבים לצריח אך בורחים כאשר הם קופאים מרוב פחד מהאוויר השורר באזור שערי הצריח. אסטינוס פוגש בלאורנה, חלמיש וגדילן ומספר להם את קורותיו של הצריח, וכי גורלם קשור בו. עוד הוא מסביר שהצריח הוא אחד מתוך חמישה צריחים שננטש במהלך המלחמות האבודות עקב חוסר האמון בקסם. נוסף על כך, מכשף הגלימה השחורה התגלה במרומי הצריח והודיע כי שערי הצריח יהיו סגורים ואולמותיו ריקים עד אשר יחזור אדון העבר וההווה בכוחות מחודשים. לאחר מכן, המכשף השליך עצמו על השערים וקילל את אדמות המקום בקסם שחור.

לאורנה מקבלת מסר מלורד גונתר אות' ויסטן, מפקד אבירי סולאמניה, אשר ממנה אותה למפקדת על אבירי סולאמניה המוצבים בפלנתאס (צעד פוליטי מצידו של גונתר על מנת למנוע חיכוכים בינות האבירים).

גילתנאס וסילברה מגיעים לפלנתאס, ועימם הדרקונים הטובים. הם מספרים כי ערכו מסע לכיוון סאנקשיין (סאנקטיון), ביתם של צבאות הדרקון, וגילו את האמת בנוגע למקורם של הדרגונים. צבאות הדרקון לקחו את ביצי הדרקונים הטובים כערובה, ובכך הבטיחו שאלה לא ישתתפו במלחמה. כעת, במקדש העיר, גילתנאס וסילברה מגלים כי כהני טאקיזיס ומכשפי הגלימות השחורות גנבו את ביצי הדרקון על מנת ליצור את גזע הדרגונים. כאשר הדרקונים הטובים מגלים מה עלה בגורל ילדיהם, הם מסכימים להצטרף למאבק.

כאשר מצויים בידיה רומחי הדרקון ולצידה הדרקונים הטובים, לאורנה מארגנת שיירה מעופפת של אבירי סולאמניה. גדילן וחלמיש רכובים על גבו של קירסה, דרקון הארד, והם אלה שלוכדים בשבי את סגנה של קיטיארה, בקריס.

ספר שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

עקב ניצחונותיה הרבים, לאורנה כעת ידועה כ"גנרלית הזהובה". היא מגרשת את צבאות הדרקון מצפונה של סולאמניה ומשחררת את העיר קאלאמן מעולם בדיוק לקראת פסטיבל שחר האביב הממשמש ובא. אולם, צבאה של קיטיארה הצליח להחליש את צבא סולאמניה, שנותר פגיע בפני התקפות חוזרות ונשנות. קיטיארה מצידה מתכננת להפיל את לאורנה ממעמדה ובכך לפגוע במורל צבאה. היא שולחת לה מברק שטוען כי תניס חצי-אלף נמצא עימה משום שהוא פצוע אנושות, ומציעה את תניס בתמורה לבקריס. חרף התנגדותו של חלמיש, לאורנה מחליטה לסכן את הכל אם הנאמר במברק הוא נכון.

בעזרתם של חלמיש וגדילן, לאורנה מבריחה את בקריס מחוץ לעיר לעבר נקודת המפגש. ממתין להם גחן וצבאו. בקריס פוקד עליו להשאירו לבד עם לאורנה, לאחר שזה מתכנן לנקום בה על לכידתו. לאחר מאבק, הוא מועד על חרבו ומת. שלושת הגיבורים מתעתדים לחזור לפלנתאס כאשר הם נעצרים על ידי אביר המוות לורד סות', ממשרתיה הנאמנים ביותר של קיטיארה. שלושתם לא יכולים לו, והוא לוקח את לאורנה בשבי.

לאחר מסעם של תניס וחבריו יחד עם ברם איש הנצח לתוך המערבולת, הם מוצאים עצמם בעיר העתיקה איסטר. איסטר, ששקעה למצולות, מיושבת כעת באלפי ים אשר מצילים אותם ממוות. החבורה נפגשת עם אלפית הים אפולטה ובעלה, מכשף הגלימה האדומה זבול. בתחילה אפולטה ממאנת לעזור לחבורה ולאפשר להם לחזור אל פני הים, אך כאשר תניס מספר לה על המלחמה המתחוללת וכי הדרקונים הטובים לא נראו מאז ומעולם, היא רואה עד כמה עגום מצבם ומסכימה לעזור.

החבורה נסחפת לחוף העיר קאלאמן, והם זוכרים מעט מהרפתקתם התת-ימית. הם פוגשים בגדילן אשר מספר להם את אשר ארע. כאשר קיטיארה חוזרת לקאלאמן, היא מספרת שלאורנה נלקחה למקדשה של טאקיזיס בנראקה. היא דורשת את כניעתם הבלתי מסויגת וכי ברם יימסר לידיה בתום שלושה שבועות. תניס, מוכה צער, מתכנן את המסע חזרה לנראקה מתוך כוונה להצילה יחד עם ברם, קרמון, טיקה, חלמיש וגדילן, אך משאיר מאחור את מי-נהר וסהר-פז, משום שהם מצפים לילד. הוא וגילתנאס מגיעים להבנה, היות שגילתנאס אינו יכול להחזיר לסילברה אהבה משום היותה דרקון. גילתנאס קורא לתניס אחיו ומסכים להחליפו בהגנה על העיר.

ספר שלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

החבורה עוזבים לנראקה ופוגשים בפיזבן ובדרקון פיריט. ברם נמלט מידיהם והם רודפים אחריו דרך מנהרה תת-קרקעית, שבסופה הם מגיעים לעמק מסוגר הידוע בשם בית האלים. הראשון שמגיח מן המנהרה הוא חלמיש, כאשר במהלך המרדף ליבו לא עומד במאמץ והוא מתמוטט. ברם שומע את זעקתו של חלמיש וחוזר לעזור לו בדיוק כשתניס מגיח מן המנהרה. חלמיש הגוסס מספר לכולם כי הוא הסתיר מהם בעיות לב קשות ונפרד מחבריו. בהסתכלו על פיזבן, הוא מודה כי הוא יודע את זהותו האמיתית של המכשף הזקן וכי אינו רוצה לערוך את המסע לבד. פיזבן מבטיח ללוותו והגמד הזקן נפטר. פיזבן נושא את גופתו של חלמיש לעבר בריכה סלעית במרכז העמק, בריכה אשר סלעיה שחורים כפחם ומשקפים את הכוכבים ואת הירחים. שניהם נעלמים מעיניו של תניס. תניס מבחין בסלע שקונסטלציית פלאדין חזרה לשמיים, אף על פי שבשמיים עדיין לא חזרה.

ברם מחליט לספר לחבורה את סיפורו. הוא מסביר שהוא נולד ליד נראקה כמה שנים לפני החורבן, ושיום אחד הוא ואחותו גילו עמוד מקושט באבני חן שקבור בקרקע העיר. עמוד זה היה למעשה אבן היסוד למקדשו של המלך הכהן והיא הונחה במקום לאחר שעברה מרחבי קיום אחרים. ברם חמד אחת מהאבנים, אך אחותו חשה בהילה האופפת את המקום. הם התקוטטו והיא נפלה ומתה לאחר שראשה נחבט בעמוד. או אז, מלכת האופל נגלתה לפני ברם והודתה לו על שחרורה בכך שצרבה את אבן האמרלד לחזהו. עוד היא גילתה לו שהעמוד הוא שער למצולות. לפתע רוח אחותו הטהורה מנעה את בריחתה של מלכת האופל, ואמרה לו לנוס על נפשו בעוד מקדש טאקיזיס נבנה על תילו בסביבות המקום. מאז אותו יום, מטרתה האמיתית של טאקיזיס הייתה להשתמש בברם על מנת לשבור את רוחה של אחותו המגנה על המקדש ובכך לשוב לעולם הזה.

החבורה מגיעה לנראקה ולחורבות מקדש טאקיזיס, כאשר השומרים מתחילים לחשוד בהם. תניס מחליט להפריד עצמו מהחבורה היות שהוא גורם הסיכון הגדול ביותר מביניהם. הוא קורא לקיטיארה ועוזב עימה בשעה שהאחרים מתקרבים לעמוד בלי להתגלות. תניס אומר לקיטיארה שהוא מציע עצמו תמורת לאורנה, ושהוא מוכן לשרת תחתיה כגנרל צבאותיה. קיטיארה מסכימה, אולם היא מתכוונת לאפשר לו להיות עד לעינויה של לאורנה בידי טאקיזיס ולקיחתה כשפחתו המתה של לורד סות', ובכך לשבור את רוחו.

בינתיים, גחן מגלה את זהותם של גיבורי הרומח, אך כאשר הוא מנסה לחטוף את ברם, זה הורגו ואזעקה נשמעת בעת הקרב. ברם שומע את זעקת אחותו הקוראת לו ורץ לחפש את העמוד, וקרמון בעקבותיו. טיקה וגדילן רצים בכיוון האחר לצורך הסחה.

במרומי נראקה מתכנסת לה אספה של שרי הדרקונים ותניס נכנס לאולם הראשי כגנרל צבאותיה של קיטיארה. לורד אריאקס עומד בראש המועצה כשלראשו כתר הכוח. כל שרי הדרקונים נוכחים חוץ משר הדרקונים טודי אשר נהרג בידי הקנדר קרונין ניצת-ברקן. מלכת האופל מתגלה במרכז האולם, וקיטיארה מציגה בפניה את לאורנה כקרבן ואת תניס כגנרל צבאותיה. טאקיזיס מסכימה לשירותו של תניס בתנאי שיניח את חרבו למרגלותיו של אריאקס, ובכך יוכיח את נאמנותו. תניס חושב להרוג את שר הדרקונים, אך נוכח לדעת שאריאקס משתמש בקסמים שלבטח מגן על עצמו בשדה כוח. ברגע זה תניס שומע קול בראשו שנדמה כי מגיע ממכשף בגלימה שחורה העומד לצידה של טאקיזיס. המכשף אומר לתניס להכות באריאקס ומבטיח לו את עזרתו בהדיפת שדה הכוח של שר הדרקונים. תניס שולף את חרבו על אריאקס ולתדהמתו מצליח לעבור דרך שדה הכוח ולהורגו.

תוהו ובוהו ומנוסה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רגע לאחר מכן נשמע קול תרועת שופרים המודיעים על פלישתם של זרים לאולם שנמצא למרגלות המקדש. מלכת האופל פוקדת על המכשף בגלימה השחורה לחקור והוא נעלם. תניס מניח את כתר הכוח לראשו ומנסה להציל את עצמו ואת לאורנה, אך לאורנה מנסה להימלט ממנו בחושבה שהוא הושחת. הכתר נופל ותוהו ובוהו מתחיל, כאשר כולם מנסים להשיגו.

קרמון וברם מגיעים לעמוד אך נעצרים בידי רייסטלין, שכעת לבוש בגלימה שחורה ונראה חזק יותר, דיבורו שונה מבעבר. רייסטלין מסביר שהוא הצטרף לכוחותיה של טאקיזיס מתוך כוונה להשיג לעצמו כוח בצורת "מפתח הידע" וכעת הוא בגד בה ואיפשר לתניס להרוג את אריאקס. להפתעתו של קרמון, רייסטלין מאפשר לברם להשליך עצמו על העמוד המקושט, ובכך להיהרג ולהתאחד עם אחותו, תוך שהוא מאפשר את סגירת השערים לעולם האמיתי בפני טאקיזיס. על ידי השימוש בתניס ובברם, רייסטלין הצליח להביס את שני המכשפים היחידים המאיימים על מעמדו כמכשף - אריאקס וטאקיזיס - ובכך הפך לכוח הרוע החזק ביותר מכולם. מלכת האופל מגורשת בשנית ומקדשה מתחיל להתמוטט.

רייסטלין עוזר לחבורה להימלט מנראקה, משום שהוא עדיין חב לאחיו. הוא מזמן את הדרקון כרתי רועץ-דם ועף מהמקום, לא לפני שאחיו קרמון מתחנן לסור לצידו. רייסטלין מסרב ומשיב לו כי שניהם עכשיו בדיוק כמו שהאלים חזו - שני אנשים שלמים ברוחם אך נפרדים בגופם.

תניס מפלס את דרכו מהאולם הגדול ומחפש נואשות אחר לאורנה. הוא מוצא אותה ומתחנן לסליחתה. כשקיטיארה מתקרבת, היא מציעה לו הזדמנות אחרונה להצטרף אליה כשליטי צבאות הדרקונים. תניס מסרב ואומר שהוא מעדיף למות למען לאורנה. זאת ועוד, בנשימתו האחרונה הוא יבקש מפלאדין להגן על נשמתה של לאורנה מפני לורד סות'. לאורנה נוכחת לדעת שליבו של תניס עדיין טוב וקיטיארה בלית ברירה מראה להם את מיקום היציאה. תניס ולאורנה נמלטים ברגע שלורד סות' נכנס לאולם ונותן לקיטיארה את כתר הכוח. קיטיארה אומרת ללורד סות' שביצעה את נקמתה הסופית בתניס ובלאורנה, בכך שאיפשרה למעשה החסד להשאירה בזכרונם של תניס ולאורנה לעד.

אפילוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

במנוסתם מן העיר, תניס ולאורנה פוגשים בפיזבן, קרמון, טיקה וגדילן. פיזבן מגלה לו כי הוא האל הטוב פלאדין, מה שאינו מפליא את תניס, שחשד בדבר כל העת. תניס גם מזהה אותו כזקן שלראשונה גרם להם לצאת להרפתקה בפונדק בכך שקרא לשומרים. פיזבן אומר להם שהדרקונים הטובים והרעים יישארו על יבשת אנסלון, וכי האיזון בין הטוב והרע חזר אל כנו; הוא מסביר ללאורנה שכוח הטוב אינו יכול להיות היחיד - כאשר כוח הטוב היה הדומיננטי בקרין בזמן תקופת שלטונם של המלכים-הכוהנים, הדבר הוביל ליהירות ולחוסר סובלנות רבה ובסופו של דבר הביא להמטת החורבן הגדול על בני האדם השפלים בידי האלים. פיזבן מסביר לקרמון, שהרוח שעזרה לאחיו רייסטלין היא זו של המכשף הרע פיסטנדנטילוס, אך הוא מציין שרייסטלין איננו נשלט על ידו וכי הוא בחר בדרך חייו בעצמו.

גדילן נותר שבור לב, כעת כשהוא יודע שפיזבן הוא אל ויאלץ להפרד מחבר נוסף. כדי לנחמו, פיזבן אומר לו שחלמיש ימתין לו במצודתו של ריאורקס. תניס ולאורנה עוזבים יחדיו ותניס נותן לה את טבעתה האבודה. אולם, לאורנה זורקת את הטבעת בטענה שהטבעת מסמלת אהבה אנוכית וחסרת בגרות. היא מבטיחה לו לחשל טבעת זהב וברזל שתסמל כיאות את אהבתם הנצחית.

עם שחר, גיבורי הרומח נפרדים. גדילן עוזב לקנדרמור, קרמון וטיקה למרגוע ותניס ולאורנה עוזבים לקאלאמן. באפילוג, רייסטלין צועד ברחובות פלנתאס ותובע בעלות על צריח הכישוף הנעלה. הוא מגרש את רוחות הגלימות השחורות ונעשה לאדון העבר וההוה אשר הגעתו נחזתה מראש.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]