האאוטבק האוסטרלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האאוטבק האוסטרלי
מידע כללי
סוג backcountry עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
מיקום הטריטוריה הצפונית, ניו סאות' ויילס, אוסטרליה הדרומית, אוסטרליה המערבית, קווינסלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 25°S 130°E / 25°S 130°E / -25; 130
(למפת אוסטרליה רגילה)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
נוף אופייני באאוטבק האוסטרלי
האאוטבק האוסטרלי

האאוטבק האוסטרליאנגלית: Outback; נקרא גם המדבר האוסטרלי, ערבות אוסטרליה ומדבר היבשת החמישית) הוא אזור מדברי עצום הנמצא באוסטרליה ומאופיין בעיקרו בדלילות האוכלוסייה וריחוקו ממרכזי האוכלוסייה במדינה.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שטחו של האאוטבק 130 אלף קילומטרים רבועים ואורכו 2,400 קילומטרים[1].

בעוד שלעיתים קרובות ניתן לראות את האזור הצחיח של האאוטבק ברחבי אוסטרליה, אזורי האאוטבק מתפשטים מחופי אוסטרליה הצפוניים לדרומה, ומקיפים מספר אזורי אקלים; כולל אקלים טרופי ומונסוני באזורים הצפוניים, שטחים צחיחים ב"מרכז האדום" (מרכז אוסטרליה) ואקלים צחיח למחצה ואקלים ממוזג באזורים הדרומיים[2].

מבחינה גאוגרפית, האאוטבק מאוחד על ידי שילוב של גורמים גאוגרפים שונים, ובראשם צפיפות אוכלוסין אנושית נמוכה, סביבה טבעית ללא פגע, ובמקומות רבים, קרקע המאופיינת בפסטורליזם (רעיית בעלי חיים), שבה הייצור נשען על הסביבה הטבעית, משמע, משתמשים לייצור מוצרים באמצעות משאבי הטבע של האאוטבק.

תרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבחינה תרבותית, האאוטבק הוא סמלה של אוסטרליה וחלקים ממנו שימשו כאתר צילום לסרט "פרסיליה מלכת המדבר" ולעוד מספר סרטים הוליוודים אחרים.

תשתיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רפואה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשל המרחבים הפתוחים והעצומים והריחוק מערים מאוכלסות באאוטבק, הוקם שירות רפואי ייחודי בשם "הרופא המעופף" בשנת 1928. מטרת השירות היא לספק טיפול וייעוץ רפואי לאנשים שאינם יכולים להגיע לבתי חולים או לקבל מתן רפואי מרופא או חובש. הייעוץ מתבצע באמצעות רדיו או טלפון ובמצבים חמורים, רופאים מובהלים למטופלים.

תיירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתור סמל אוסטרלי האזור מתוייר בעיקר לאזור המרכז האדום של אוסטרליה ואולורו אך גם לטיולי נסיעה בנופי המדבר או להתנסות בסביבה הקשה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]