אדומות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף האדומות)
אדומות
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמה לנוער
יוצרים ליאורה קמינצקי ורד שפירא קורנגוט יובל גרנות
שחקנים דניאלה קרטס
דניאל וייסמן
יהונתן וינקלר
מקס אולארצ'יק
צליל בן ארי
יניב מויאל
ר'נא ג'רייס
אדם ברמן
רוני יוריה
חיים זנאתי
אבי פניני
ארץ מקור ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2
מספר פרקים 24
הפקה
מוזיקה עמיר ירוחם, בן הנדלר עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק כ-25 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ הילדים, FOMO
תקופת שידור מקורית 11 בינואר 200412 בדצמבר 2004
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
השחקנים הראשיים של הסדרה
מימין לשמאל: נועה (למעלה), ליבי (למטה), קמפיאנו ומוקי

אדומות היא סדרת דרמה ישראלית לנוער ששודרה בערוץ הילדים בשנת 2004 במשך שתי עונות ואחר כך גם בשידורי רשת בערוץ 2[1]. את הסדרה כתבה וביימה ליאורה קמינצקי[2].

שיר הנושא שלה, הנקרא באותו שם, נכתב על ידי ליאורה קמינצקי ועמיר ירוחם, הולחן על ידי עמיר ירוחם ובן הנדלר ובוצע על ידי עמיר ירוחם, בן הנדלר ושחקניות הסדרה דניאלה קרטס ודניאל וייסמן.

חלקים גדולים מהסדרה צולמו במגרש הכדורגל העירוני בתל אביב יפו וסצנות אחרות בתל אביב יפו בכלל.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נועה, שחקנית כדורגל בת 14, מגורשת מקבוצת הבנים ונכנסת לדיכאון. חברתה ליבי והיא מחליטות להקים קבוצת כדורגל בנות. הן משיגות מאמן לקבוצה, עופר אטיאס, שחקן כדורגל מפורסם שנמצא בקשיים כלכליים. שתי הבנות, ביחד עם מוקי, ידיד שלהן ובן דודו הדוגמן והכדורגלן רוני קמפיאנו עוברים ביחד סיפורי אהבה, אודישנים, מסתבכים בפרשיות הימורים ואף נוסעים לכנסת כדי למחות על האפליה כלפי נשים בכדורגל. בהמשך מאלצת נועה את קמפיאנו לקיים משחק בין הבנים לבנות, ומכריחה אותו להשתתף. בסוף המחצית הראשונה מובילים הבנים 0–2. במחצית כולן רוצות להתחלף, אך נועה מחזירה להן את הכבוד. בתחילת המחצית השנייה אפי סוחטת עבירה ומקבלת פאול ונועה בועטת וולה לחיבורים 1–2. אחרי זה נועה סוחטת פנדל ואפי בועטת ומשווה את התוצאה ל-2-2. בדקות הסיום נועה עוברת את כל ההגנה ובין הרגלים של קמפיאנו ומבקיעה 2–3 לבנות וניצחון גדול. קמפיאנו יורד מהמגרש כשהוא זועם על נועה שלדעתו רימתה כשסחטה פנדל לא מוצדק. בהמשך ויקטור, שתפס את עופר (שאימן את הבנות כשהוא מחופש לאשה) מחליט לקנות את הקבוצה ו"לתרום" את עופר כמאמן לקבוצה לעונה הבאה.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתור חלק ממסע שיווקי של חברת התקשורת הסלולרית "ילו", שנמצאת בבעלותו של אושיק דגים, נערך טורניר כדורגל לנערות. בטורניר מתמודדות מספר קבוצות, בהן קבוצת האדומות וקבוצת הצהובות, המייצגת את חברת הסלולר. בקבוצת הצהובות משחקת שרי דגים, הבת של אושיק. בזמן הטורניר מתרחשים עליות וירידות במערכות היחסים בין הדמויות בסדרה. בנוסף לכך אפי פורשת מקבוצת האדומות ועוברת לצהובות. במשחק הראשון של אפי עם הצהובות נועה קיבלה כרטיס אדום על זה שכמעט שברה לאפי את הרגל. בשבוע שלפני משחק הגמר נועה מחליטה לפרוש מהאדומות ולהתחיל חיים מחדש. בזמן משחק הגמר אושיק דגים שילם שוחד לבן שבת השופט לפני המשחק. אפי העלתה את הצהובות ליתרון ואז האדומות השוו שער חוקי והשופט פסל. במחצית אפי פורשת מהמשחק ונועה חוזרת לשחק נועה מבקיעה שער 5 דקות לסוף. רגע לפני שריקת הסיום נועה בישלה שער אבל השופט פסל אבל אפי ומוקי ברמקולים של האצטדיון משמיעים את מה שקרה והשופט אישר את השער והאדומות ניצחו.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נועה שפרלינג (דניאלה קרטס) - נועה היא נערה בת 14, הדמות הראשית בסדרה. יפה, עקשנית ומנהיגה. קפטנית קבוצת "האדומות". בעונה הראשונה, נועה משחקת כדורגל במכבי, אבל בסיום העונה המאמן אומר לה שהיא לא יכולה לשחק יותר בקבוצה. נועה עצובה ושוקעת בדיכאון. ליבי, חברתה הטובה ביותר, מחליטה להקים קבוצת כדורגל, ולאחר שכנועים רבים, מצטרפת נועה לקבוצה. בהתחלה, לא אהבה את רוני קמפיאנו, משום שלקח את תפקידה בקבוצת הבנים. הוא מנשק אותה ואז הם הופכים לחברים. מנצחת את הבנים בסוף העונה הראשונה במשחק כדורגל, אך רוני רב איתה וטוען כי סחטה פנדל לא צודק. בעונה השנייה, קמפיאנו נפרד ממנה והופך להיות בן זוגה של שרי דגים, אויבתה המושבעת. לאחר שהיא ואפי נהפכות להיות חברות טובות, רוני מנשק את אפי וזה פוגע ברגשותיה של נועה, שצועקת עליה וגורמת לה לערוק לקבוצת הצהובות, הקבוצה בה שרי משחקת אך בסוף חוזרת לקמפיאנו.
  • רוני קמפיאנו (מקס אולארצ'יק) - קשר בקבוצת הבנים של ראשון לציון ודוגמן מצליח. אוהד מסור של קבוצת הכדורגל אנגלי ליברפול. בן דודו של מוקי. בעונה הראשונה הוא חבר של ליבי ונועה. בעונה השנייה נפרד מנועה ונהיה חבר של שרי ולאחר מכן מתנשק עם אפי. בסוף העונה חוזר לנועה.
  • ליבי לוי (דניאל וייסמן) - ליבי לא צפויה, לא יציבה, חכמה מאוד ומשכנעת . לא מוותרת בקלות. שוערת בקבוצת האדומות. הקימה את הקבוצה יחד עם חברתה נועה, והשיגה באופן מפתיע את מה שרצתה : היא מצאה ספונסר (אביה של נועה, שמעוניין להישאר סמוי), והשיגה מאמן קשה להשגה, עופר אטיאס, שחקן כדורגל מוצלח במיוחד. הייתה בת זוגו של רוני, אך הוא נפרד ממנה. בעונה השנייה בת זוגו של גיא, ומנסה לקרב את אחותו ואת אביו אליו.
  • לילה (ר'נא ג'רייס) - מגנה ימנית באדומות. ילדה טובה וחברה טובה. ממוצא ערבי. רגישה וחייכנית.
  • אפי ביטון (צליל בן ארי) - חלוצה באדומות. רבה הרבה עם נועה. בעונה השנייה מתנשקת בטעות עם קמפיאנו ובעקבות כך עורקת לצהובות ובסיום העונה חוזרת לאדומות לאחר שגילתה ששרי שיחדה את השופט.
  • מוקי (יהונתן וינקלר) - צלם מוכשר שעושה סרט על האדומות. מאוהב בנועה וחבר ילדות של ליבי ונועה. בעונה השנייה עובד אצל ויקטור ואצל אושיק דגים. בן דודו של רוני קמפיאנו.

אדומות סגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עופר אטיאס (יניב מויאל) - מאמן האדומות ושחקן עבר מפורסם. בעונה הראשונה, מסופר כי עופר הוא שחקן כדורגל ידוע, שמהמר על זכיות של קבוצות אצל ויקטור מיכאלי, לו הוא חייב חובות גדולים. עופר בעצם מסכים להיות המאמן של האדומות, מפני שליבי מבטיחה לו 30,000 שקלים, אותם היא משיגה מהספונסר של הקבוצה, שהוא אבא של נועה.
  • ויקטור מיכאלי (חיים זנאתי) - מאפיונר שעופר חייב לו כסף. בעונה השנייה הוא בעל הבית של האדומות, בסוף העונה הוא מוותר לעופר על החזרת סכומי החובות, אבל בתנאי, שהוא מנהל קבוצת האדומות.
  • עפיה (שמוליק כהן) - אחד מעובדיו של ויקטור. טיפש וחזק.
  • גינג'י (אילן גנני) - אחד מעובדיו של ויקטור. טיפש ובעל שיער אדום.
  • אבי שפרלינג (שרון אלכסנדר) (עונה ראשונה) - אביה של נועה ונשוי ללבנה. הספונסר של האדומות בעונה הראשונה. בעל חנות הצעצועים "צעצועי שפרלינג". אביה של נועה. נחשב "השוטר הטוב" בביתו. הוא מפנק את נועה ורוצה שיהיה לה רק טוב.

דמיות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גיא דגים (אדם ברמן) - אחיה של שרי בחור טוב ששרי מכריחה אותו לנהל רומן עם ליבי אך בסוף הרומן מתגלה כאהבה אמיתית, לעומת משפחתו הוא בחור טוב וצלם חובב.
  • לבנה שפרלינג (ליאת פישמן לני) (עונה 1) - אמה של נועה ונשואה לאבי. קוסמטיקאית.
  • איתן "קרצי" ארצי (גיא הוכמן) (עונה 1) - חלוץ בקבוצת הבנים שמתגרה בנועה. מכונה על ידי ליבי ונועה "קרצי".
  • אירנה (תמרה קליינגון) (עוונה 2) - מאמנת הצהובות ממוצא רוסי.

הרעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שרי דגים (רוני יוריה) (עונה 2) - דוגמנית עשירה, מוצלחת וסנובית וקשרית בקבוצת הצהובות. בתו של אושיק ואחותו של גיא. חברה של רוני קמפיאנו בעונה השנייה. אחרי שגילו שהיא ואבא שלה נתנו שוחד היא נעלמה ולא ידוע מה עלה בגורלה.
  • אושיק דגים (אבי פניני) (עונה 2) - איש עסקים מצליח ובעל חברת הסלולרי ילו. מנהל קבוצת הצהובות ומקים הטורניר. אב לשרי. אדם כוחני שמוכן לעשות הכל על מנת לקבל כסף. כשגילו שנתן שוחד, המשקיעים לקחו לו את התקציב שנתנו לו.

שחקניות כדורגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה לוקחות חלק שחקניות כדורגל שהיו בתקופה זו בתחילת דרכן המקצועית. בין השחקניות שהשתתפו היו קארין סנדל, מור אפריים, דניאל סופר, טל סופר ורעות דוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
2004הילדים מגבעת נפוליאון
פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה – תוכנית ילדים ונוער
2005 – אדומות
הבא:
2006השמיניה
הקודם:
2003: הפיג'מות
פרס נבחרי הילדים לסדרה הישראלית של השנה
2004: אדומות
הבא:
2005: השמיניה