האדם נגד הדבורה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האדם נגד הדבורה
Man vs. Bee
סוגה קומדיה
יוצרים רואן אטקינסון
ויליאם דייוויס (אנ')
כותבים ויליאם דייוויס
בימוי דייוויד קר (אנ')
שחקנים
ארץ מקור הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שפות אנגלית
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 9 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל כריס קלארק
ויליאם דייוויס
הפצה נטפליקס
עורכים מארק דייוויס
צלמים קארל אוסקרסון
מוזיקה לורן באלפה (אנ')
אורך פרק 10-20 דקות
שידור
רשת שידור נטפליקס
פורמט (תמונה) 4K (אולטרה HD)
פורמט (קול) דולבי דיגיטל
תקופת שידור מקורית 24 ביוני 2022 – 24 ביוני 2022 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האדם נגד הדבורהאנגלית: Man vs. Bee) היא סדרה קומית בריטית של נטפליקס משנת 2022. היא נוצרה על ידי רואן אטקינסון וויליאם דייוויס. כל הפרקים בבימויו של דייוויד קר. המככב בסדרה הוא רואן אטקינסון אשר מככב כאדם חסר מזל שמוצא את עצמו נלחם עם דבורה בדרכים שונות, בעודו שומר על בית אחוזה מודרנית של זוג עשיר. הסדרה עלתה לשירות הסטרימינג של החברה ב-24 ביוני 2022.

הסדרה צברה כ-18.2 מיליון צפיות במהלך סוף השבוע הפותח שלה, והגיעה למקום העשירי בעולם בנטפליקס תוך יומיים.[1] עד 3 ביולי 2022, הסדרה צברה כ-25.4 מיליון צפיות ועלתה למקום השביעי בנטפליקס בעולם.[2]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רואן אטקינסון – בתור טרבור בינגלי, הוא עובד כשומר בית שמוצא את עצמו בקרב עם דבורה כשהוא גורם נזק בלתי הפיך.
  • ג'ינג לוסי – בתור נינה קולסטד-ברגנבאטן, הבעלים של האחוזה המפוארת שטרבור שומר עליה, מכיוון שהם טסים לחופשה. לזוג יש כלבה בשם "קאפקייק".
  • ג'וליאן ריינד-טאט – בתור קריסטיאן קולסטד-ברגנבאטן, בעלה של נינה.
  • גרג מקיו – בתור הגנן.
  • אינדיה פאולר – בתור מאדי, בתו של טרבור.
  • קלאודי בלקלי – בתור ג'ס, אשתו לשעבר של טרבור.
  • טום באסדן – בתור השוטר.
  • שלושת הפורצים: גדימינאס אדומייטיס – בתור מארק; כריסטיאן אליפו – בתור קארל; ודניאל פרן – בתור לואיס.
  • צ'יזי אקודולו – בתור השופטת.
  • עיישה קלה – בתור הבלשית.

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1924 ביוני 2022

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' פרק כותרת אורך פרק תאריך שידור מקורי (Netflix)
1 פרשה 1 19 דקות 24 ביוני 2022
זוג בשם נינה וקריסטיאן, שוכרים שומר בית חדש בשם טרבור (רואן אטקינסון), מפני שהם טסים לחופשה, לו הם מראים את חפציהם היקרים ומדריך לשליטה באחוזה החכמה שלהם. לפני היציאה, הם אומרים לטרבור שקודי הנעילה והפתיחה הן שנות קרבות ימיים ובמקרה של טעות כלשהי, רק הקול של נינה יכול לשלוט בו. עד מהרה, טרבור מוצא את עצמו מוטרד מדבורה ושובר בטעות פסל. עם זאת, כדי לתקן את הפסל הוא מנסה לפתוח את הארונות החכמות במטבח בכל מיני דרכים בשביל למצוא משהו לתיקון הפסל. לאחר מכן, הוא משאיר בטעות את המדריך על הכיריים הבוער בעוד דעתו מוסחת על ידי הכלבה של בני הזוג בשם קאפקייק, שהצליחה להיכנס לתוך הספרייה המכילה כתב יד המאוד יקר, ולבלגן אותה.
2 פרשה 2 11 דקות 24 ביוני 2022
מכיוון שטרבור לא זוכר את קודי הנעילה, הוא מנסה לשבור את דלת הספרייה בעזרת פטיש, כאשר שניסה לשבור הפטיש עף באוויר וקרע ציור סמוך. לאחר מכן, הוא מתחיל לחקות את קולה של נינה ומנסה קודים שונים עד שלבסוף הצליח לפתוח את הספרייה ולנקות את הבלגן שעשתה קאפקייק. לפני שטרבור הולך לישון, הוא שולח הודעות קוליות לבתו מאדי, עד שלבסוף היא מתקשרת אליו בחזרה בלילה ומזכירה לו את הבטחתו לקחת אותה לחופשה. לאחר השיחה, הוא הולך לישון בחדר האורחים אך רואה את הצל של הדבורה מבעד לדלת. כשהוא פותח את הדלת כדי לתפוס את הדבורה, אזעקת החירום מופעלת מכיוון שהוא לא השתמש בקוד; אז הוא מנסה קודים שונים כדי לכבות את האזעקה.
3 פרשה 3 12 דקות 24 ביוני 2022
למחרת בבוקר, טרבור מתעורר לארוחת בוקר אך מפריע לו שוטר ששואל על אזעקת החירום. בזמן שהוא מנסה להבהיר את המצב לקצין, הוא מוטרד מהדבורה שנכנסה לתוך מכנסיו. כשהשוטר עוזב, טרבור מוריד את מכנסיו כדי ללכוד את הדבורה בפנים אבל שוכח לרכס אותם, מה שמאפשר לדבורה לברוח. לאחר מכן, הוא שם מלכודת חמאת בוטנים בתוך המיקרוגל ומצליח לפתות את הדבורה פנימה. בינתיים, נינה מתקשרת לטרבור כדי לברר על האזעקה, וקאפקייק, שהצליחה לטעום מחמאת הבוטנים, מתחילה להפליץ בגלל אלרגיות. טרבור מסיים את השיחה ומשחרר את הדבורה לחצר במקום להרוג אותה. עם זאת, טרבור ננעל מחוץ לבית ומגלה שהדבורה שוב פעם נכנסה לבית, לאחר ששחרר אותה בחוץ.
4 פרשה 4 11 דקות 24 ביוני 2022
טרבור מבין שלקאפקייק יש קולר חכם המשמש לפתיחת כניסת חיית המחמד בדלת, אז הוא מביא חתול לעיני הכלבה ולוקח לה את הקולר. בזמן שהוא מנסה להיכנס דרך כניסת חיית המחמד, הוא נופל לתוך הצואה של קאפקייק. כשהוא רואה את הדבורה, טרבור רודף אחריה עם מחבט, אז הדבורה נכנסת לתוך פסל קטן, טרבור מנצל את ההזדמנות אז הוא לוקח מיקסר מהמטבח ומנסה למחוץ אותה שם, הדבורה שרדה אך עם זאת טרבור הורס קישוט נוסף. הוא עוקב אחרי הדבורה בארובה אך שוב מפריע לו השוטר, שמודיע לו על הפורצים הפועלים באזור, בעוד שטרבור היה מכוסה באפר. ג'ס מתקשרת לטרבור כדי להזכיר לו על החופשה של בתם; במקום זאת, הוא משתף אותה על הדבורה ההיא, שלדעתה לא משנה. הוא מנסה להבהיר שאינו יכול לפגוש את מאדי עד השבוע הבא כיוון שהוא עסוק בעבודתו.
5 פרשה 5 10 דקות 24 ביוני 2022
טרבור נכנס לחדר האמבטיה ומתקלח עם מוזיקה נעימה. בעודו נהנה, הוא נדהם לראות שוב את הדבורה ושוטף אותה החוצה. הוא עוקב אחריה לחדר השינה עם מייבש שיער, ולאחר מכן הוא לוכד אותה בפסנתר עם מערכת נגינה אוטומטית, והדבורה עדיין שורדת. לאחר מכן, הדבורה בורחת מטרבור ונכנסת לתור חור, אז טרבור שואף אותה בעזרת שואף אבק. בעקבות זאת, טרבור חושב שהדבורה בשק האבק, אז הוא שורף את השק תוך כדי תרגול יוגה. עם זאת, הדבורה יוצאת מהצינור של שואף האבק.
6 פרשה 6 11 דקות 24 ביוני 2022
טרבור מנקה את הבית ומתקן את כל הבלגן שעשה, לאחר מכן הוא לוקח בירה והולך למיטה, תוך כדי הוא מחפש בטלפון אתרי קמפינג. לאחר מכן, בתו מאדי מתקשרת אליו לפני השינה; הוא משתף אותה שהוא תכנן ביקור באתר קמפינג. בינתיים, הפורצים פורצים לבית על ידי פריצה למערכת והסחת הדעת של קאפקייק, אך מגלים שכל הפריטים היקרים נראים מזויפים. טרבור שומע קצת רעש אבל מוצא את הדבורה בשירותים והוא מתחיל לצעוק עליה, ולאחר מכן הוא נועל את המערכת מבלי לדעת שפרצו פורצים.
7 פרשה 7 10 דקות 24 ביוני 2022
למחרת בבוקר הגיע שוטר בעקבות רכב חשוד בחוץ ושניהם נדהמו לראות כי הפורצים נעולים בספרייה במשך שעות, ולכן הם נעצרים. עם זאת, טרבור נחקר בחקירה שבה הוא מבהיר שאינו יודע דבר חשוד. לאחר מכן, טרבור שוב שם מלכודת עבור הדבורה באמצעות לחם חמאת בוטנים בארון המזון לכלבים תוך כדי שהוא מנסה להרחיק את קאפקייק. עם זאת, הכלבה והדבורה שתיהן נלכדות ומאבדות את הכרתן כאשר טרבור מרסס תרסיסים דליקים שונים. נינה, תוהה לגבי קאפקייק, ומתקשרת לטרבור לאחר שקיבלה עדכון מהמשטרה על פריצה. באותו הזמן, ג'ס מתקשרת אליו טרבור עונה ואומר לה שהוא עסוק, וחוזר לשיחה עם נינה. טרבור לוקח את קאפקייק לווטרינר באמצעות מכונית האספנות היקרה של בעלי הדירה. עם זאת, הדבורה מתאוששת מהתרסיסים וחוזרת לחיים.
8 פרשה 8 12 דקות 24 ביוני 2022
טרבור נוסע במכונית במהירות לוטרינר, הוא מגלה שהדבורה יחד איתו, אז הוא מנסה למחוץ אותה באמצעות נעל כשהוא נוהג, בעקבות הסחת הדעת טרבור כמעט עושה תאונה מה שגורם לחלק מתחתית האוטו להתפרק. לאחר שחזר עם הכלבה שהחלימה, הוא מחפש את הדבורה במכונית ותוך כדי שובר אותה. עד מהרה הוא מבין את הנזק וצופה בסרטון על חייהן של דבורים בודדות ולומד שהדבורים הזכרים ממשיכים לחיות לבדם כשהם נאלצים לעזוב את הכוורת על ידי נקבות הדבורים. בחצר האחורית, טרבור בונה מעץ בית לדבורה עם בקבוקי דבש, הוא מערבב סוכר עם קוטל עשבים, אבל הרעיון מתגלה כיצירת פצצה ומלכודת.
9 פרשה 9 12 דקות 24 ביוני 2022
כשטרבור מכניס את הדבורה למלכודת שלו, טרבור משגר את הפיצוץ, עקב זאת הפיצוץ עף באוויר וגורם לפגיעה במכונית שבמוסך. באותו הזמן, קאפקייק יוצאת לבחוץ והפיצוץ נוחת עליה והיא נלכדת שם. לעומת זאת, טרבור נדהם לראות שהדבורה שרדה; כעת הוא מצית את הבית, ועוקב אחרי הדבורה עם פרופאן. בינתיים, בני הזוג שחזרו מהחופשה, נינה וקריסטיאן, עדים לכל זה ומאשימים אותו ב-14 סעיפים, שבעקבותם הוא נידון לשלוש שנות מאסר. שלושה חודשים לאחר מכן, בכלא, הוא שומע את הפורצים מדברים על קריסטיאן ששילם להם על השוד בשביל תרמית מזויפת של תביעת הביטוח בסכום של מיליוני פאונד. בתלונתו של טרבור, המשטרה עוצרת את קריסטיאן, בזמן שאירח גלריה לאמנות בביתו. טרבור משתחרר מהכלא ולוקח את בתו לאתר קמפינג. תוך כדי הוא מחזיק צ'ק גדול בידו בסכום של 5,000 ליש"ט, בזכות עזרתו. עם זאת, כשטרבור יושב מחוץ לרכב הקמפינג הוא רואה שוב פעם את הדבורה.

הפקת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה תוכננה במקור עבור רשת אחרת, אך כאשר הם דחו את הסדרה, היא הוצעה לנטפליקס.[3] אטקינסון אמר שהסדרה נוצרה בהשראת קטע של מיסטר בין מ-1992. אטקינסון תיאר את דמותו כ"שונה" ממיסטר בין, כ"אדם הרבה יותר נחמד ונורמלי".[4] כתיבת התסריט נכתבה קצת יותר משלוש שנים, וצולמה שנה לפני היציאה לאקרנים. במאי הסדרה דייוויד קר הודיע שהוא מצפה לעונה שנייה.[5][6]

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה צולמה במשך 12 שבועות, הסצנות הפנימיות באולפני בווינגדון (אנ') בהרטפורדשייר. הסדרה לא צולמה בבית אמיתי, והפריטים היקרים שימשו להמחשת "אורח החיים היוקרתי של בני הזוג" ולא שולמו על ידי בעלי המותגים.[7] בנוסף, הסדרה יצרה העתק דומה למכונית אספנות מסוג "יגואר" (אי-טייפ)[8] שהייתה בין המכוניות הראשונות שיוצרו על ידה כדי שטרבור (רואן אטקינסון) יוכל להרוס. הדבורה הייתה דגם פיזי, או שנוצרה במחשב על ידי Framestore (אנ').[9]

הקרנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה הוכרזה ב-13 בדצמבר 2020.[10] צוות השחקנים ותאריך היציאה הוכרזו ב-14 באפריל 2022. הטריילר הרשמי פורסם ב-26 במאי 2022.[11] קידום הסדרה כלל שלט חוצות במנצ'סטר, וקטע בקומיקס Beano מאת נייג'ל פרקינסון (אנ').[12]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Selome Hailu, Selome Hailu, Netflix Top 10: ‘Umbrella Academy’ Season 3 Usurps ‘Stranger Things 4’ With 125 Million Hours Watched, Variety, ‏2022-06-28 (באנגלית)
  2. ^ Selome Hailu, Selome Hailu, Netflix Top 10: ‘Stranger Things 4’ Becomes Second Title Ever to Cross 1 Billion Hours Viewed, Variety, ‏5 ביולי 2022 (באנגלית)
  3. ^ Max Goldbart, ‘Crazy Rich Asians’ Star Jing Lusi Boards Netflix’s ‘Man Vs Bee’ As Rowan Atkinson Comedy Reveals Cast, Deadline, ‏14 באפריל 2022 (באנגלית)
  4. ^ "Rowan Atkinson admits secrets behind his lasting comedy legacy". Digital Spy (באנגלית). 2022-06-24. נבדק ב-2022-10-19.
  5. ^ Rowan Atkinson calls Man Vs Bee an “extrapolation” of old Mr Bean sketch, Radio Times (באנגלית)
  6. ^ K. J. Yossman, ‘Man vs Bee’ Director David Kerr Details Working With Rowan Atkinson, CGI Bee: ‘It’s Moby Dick in Miniature’, Variety, ‏24 ביוני 2022 (באנגלית)
  7. ^ Man vs Bee location guide: Where is the luxury home in Netflix's comedy series?, Radio Times (באנגלית)
  8. ^ Vrushali Padia, A Look Back At The 9600 HP: The Origin Of The Jaguar E-Type, HotCars, ‏2021-06-19 (באנגלית אמריקאית)
  9. ^ אתר למנויים בלבד Anita Singh, ‏Netflix turns Rowan Atkinson’s Man vs Bee into shop window for luxe products, The Telegraph, 25 June 2022
  10. ^ Bruce Haring, Netflix To Add Seven New Original Scripted Series In The UK, Deadline, ‏13 בדצמבר 2020 (באנגלית)
  11. ^ Rowan Atkinson Is at War with a Bee in MAN VS BEE Trailer, Nerdist (באנגלית)
  12. ^ Tina Campbell, Rowan Atkinson poses with flower sculpture of himself to help endangered bees, Evening Standard, ‏23 ביוני 2022 (באנגלית)