האוהל האדום (מיני סדרה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האוהל האדום
The Red Tent
מבוסס על האוהל האדום עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סדרה המבוססת על ספר עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי רוג'ר יאנג עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור לייפטיים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 7 בדצמבר 2014 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האוהל האדום היא מיני סדרת טלוויזיה אמריקאית בהפקת פולה ויינשטיין (אנ') ובבימוי רוג'ר יאנג (אנ'). הפרק הראשון בן השעתיים הוקרן בהקרנת בכורה ב-Lifetime (אנ') ב-7 בדצמבר 2014. הפרק השני והאחרון שודר למחרת. הסדרה מבוססת על הרומן רב המכר בעל שם דומה מאת אניטה דיאמנט.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התסריט הוא עיבוד של הספר האוהל האדום מאת אניטה דיאמנט, שעלילתו מבוססת על הסיפור התנ"כי של דינה בת יעקב.

דינה פותחת את הסיפור בתיאור השידוך של לאה אמה לאביה יעקב, וכן בתיאור הרחבת המשפחה כשיעקב התחתן גם עם רחל אחות לאה, והשפחות זלפה ובלהה.

דינה זוכרת שישבה באוהל האדום עם אמה ודודותיה, ריכלה על אירועים מקומיים וטיפלה בעבודות הבית. מספר דמויות נוספות שאינן מוזכרות בתיאור התנ"כי מופיעות כאן, כולל רותי אשתו השנייה של לבן ובניה.

דינה מיילדת, יחד עם אמה החורגת רחל. הן מגיעות ליילד בעיר שכם, שם פוגשת דינה את בנו של מלך העיר, והשניים מתאהבים. אימו דורשת שיינעלו בחדרו ויממשו את אהבתם.

על פי הספר בניגוד למתואר במקרא, דינה ובן המלך שכבו בהסכמה מלאה ולא התבצע אונס. לפי התיאור של התנ"ך בבראשית לד, דינה "נטמאה" על ידי נסיך שכם הקדומה, אף על פי שלפי הספר הוא מאוהב באמת בדינה. הוא גם מציע מוהר המתאים לבני המלוכה. אחיה שמעון ולוי שלא מרוצים מהאהבה בין הנסיך לאחותם אומרים לאנשי שכם שהחתונה מותנית בכך שהנסיך ואנשיו יעברו את טקס ברית המילה היהודי בכדי לאחד את אנשי שכם עם שבט יעקב. אנשי שכם מסכימים, וזמן קצר לאחר שהם מבצעים את הברית, כשהם סובלים מכאבים, הם נרצחים על ידי אחיה של דינה ומשרתיהם, שחוזרים לבית יעקב יחד עם דינה.

באוהל האדום, דינה באמת אוהבת את הנסיך והופכת ברצון לכלתו. היא נחרדת ומוכת צער מההשתוללות הרצחנית של אחיה. לאחר שקללה את אחיה ואביה היא בורחת למצרים יחד עם רה-נפר שהייתה אשת מלך שכם. במהלך המסע גילתה דינה כי היא נושאת ברחמה את פרי אהבתם שלה ושל בנו של מלך שכם, וכשסיפרה על כך לרה-נפר הוחלט כי רה-נפר תהיה אימו של היילוד ודינה מניקתו. לימים במצרים דינה חזרה לעסוק כמיילדת והפכה לשם דבר. באחד מן הימים נקראה דינה ליילד את בנו של מלך מצרים הלוא הוא יוסף אחיה, השניים נפגשו וכשהבינה דינה כי המלך הוא אחיה. המפגש מרגש וכואב נפשית ורגשית בעבורה, ומזכיר לה את עברה הכואב בכנען. כעבור זמן מה הגיע יוסף לביתה של דינה וביקש שתבוא עימו לבית יעקב אביהם הגוסס, לאחר הסכמתה הפליגו השניים מבלי שדינה תזדהה על ידי אביה ומשפחתה. לאחר פטירתו של אביהם שבו השניים למצרים ושם נפטרה דינה בשיבה טובה ובשקט נפשי.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיני סדרה צולמה במרוקו והיא כוללת שני פרקים.[3]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

על הסדרה נמתחה ביקורת שהיא נוגדת את הרוח הפמיניסטית ושאלוהים המוזכר רבות בתנ"ך נעדר ממנה.[4]

ההוליווד ריפורטר הגדיר את הסדרה כ"סיפור מרתק על הניצחון והחוסן של הרוח הנשית", אך ביקר אותה על שיבוץ של שחקנים לבנים "בתפקידים בולטים וחיוביים" בעוד שחקנים שחורים שובצו בתפקידים מרושעים יותר.[5] מרי מקמנרה ציינה ש"יוסף בסדרה של הוא כחול עיניים בניגוד לשחרחרות הערבית של אחיו הרצחניים".[6] ניל גנזלינגר ציין בניו יורק טיימס כי "מעריצי הרומן ללא ספק יצפו ויתענגו. לאחרים יהיה קשה לקחת את התמהיל הפסאודו-מקראי וההפסאודו-פמיניסטי".[7]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Red Tent (miniseries) - Alchetron, the free social encyclopedia, Alchetron.com, ‏2017-08-18 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Anne CohenDecember 1, 2014, 4 Actors Who Had Nothing Better To Do Than Star in 'The Red Tent', The Forward (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ JTAMay 11, 2014, Anita Diamant’s ‘The Red Tent’ To Become Miniseries, The Forward (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Review: ‘Red Tent’ not a feminist tale | The Spokesman-Review, www.spokesman.com
  5. ^ Allison Keene, Allison Keene, ‘The Red Tent’: TV Review, The Hollywood Reporter, ‏2014-12-04 (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Review: Lifetime's 'The Red Tent' kept standing by leading ladies, Los Angeles Times, ‏2014-12-06 (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ Genzlinger, Neil (2014-12-05). "A Biblical Girls' Club". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2022-04-25.