האויב שבפנים: השמדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האויב שבפנים: השמדה
Resident Evil: Extinction
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
מבוסס על Resident Evil
בימוי ראסל מולקאי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פול וו.ס. אנדרסון
ג'רמי בולט
רוברט קולצר
ברנד איצ'ינגר
סמואל הדידה
תסריט פול וו. אס. אנדרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ניוון האווי
שחקנים ראשיים מילה יובוביץ'
אלי לרטר
עודד פהר
איאן גלן
אשנטי
כריסטופר איגן
לינדן אשבי
מוזיקה צ'רלי קלאוזר
צילום דייוויד ג'ונסון
מדינה גרמניה
הממלכה המאוחדת
צרפת
קנדה
ארצות הברית
חברת הפקה Screen Gems
Constantin Film

Davis Films
Impact Pictures
חברה מפיצה Sony Pictures Releasing
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 21 בספטמבר 2007
משך הקרנה 94 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה, סרט זומבים, סרט פוסט-אפוקליפטי, גירלס ויד' גאנס, סרט אימה, סרט מדע בדיוני, biopunk עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 45 מיליון דולר
הכנסות 149.9 מיליון דולרים
הכנסות באתר מוג'ו residentevil3
סרט קודם האויב שבפנים: אפוקליפסה
סרט הבא האויב שבפנים: החיים שאחרי
סרטים בסדרה האויב שבפנים
האויב שבפנים: אפוקליפסה
האויב שבפנים: השמדה
האויב שבפנים: החיים שאחרי
האויב שבפנים: הגמול
האויב שבפנים: פרק הסיום
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האויב שבפנים: השמדהאנגלית: Resident Evil: Extinction) הוא סרט אימה אמריקאי משנת 2007 בבימויו של ראסל מולקהי ובכתיבתו של פול וו.ס. אנדרסון. סרט זה הוא סרט המשך ישיר ל"האויב שבפנים: אפוקליפסה" והשלישי בסדרת האויב שבפנים, המבוססת על משחקי הישרדות האימה Resident Evil של חברת קאפקום. הסרט עוקב אחר אליס (בגילומה של מילה יובוביץ') שעושה את דרכה לאורך ערבות מדבר מוהאבי בדרכה לאלסקה יחד עם קבוצת ניצולים מהעיר ראקון סיטי, כדי להימלט מאפוקליפסת הזומבים. לצידה של יובוביץ' מככבים גם אלי לרטר, עודד פהר, אשנטי, כריסטופר איגן, לינדן אשבי ואיאן גלן.

הסרט יצא לאקרנים ב-21 בספטמבר 2007. עם תקציב של כ-45 מיליון דולרים, הסרט זכה להכנסות של 149 מיליון דולרים.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליס מתעוררת באחוזה ונאלצת להתחמק מכמה מלכודות אבטחה. אולם, לבסוף היא נהרגת בידי מוקש מנתר שחבוי ברצפה. גופה נזרק לתוך בור שמלא בגופות כפילות של אליס - דבר שמתגלה כחלק מ"פרויקט אליס".

למרות נסיונותיו של תאגיד אמברלה לטייח את מה שקרה בכוורת, התפשטותו של נגיף הטי לפני השטח והפצצתה הגרעינית של ראקון סיטי, נגיף הטי התפשט ברחבי העולם והשפיע על בני אדם, חיות ועל הסביבה. אליס האמיתית משוטטת בערבות של מה שהיה בעבר דרום ארצות הברית, והיא מגלה מידע אודות אזור לא נגוע באלסקה. היא גם מגלה שיש לה כוחות טלקינטיים הודות לניסויים שבוצעו בה.

בינתיים, ד"ר אלכסנדר אייזקס, שעמד בראש פרויקט אליס אך כעת משמש כמנהל מתקן אמברלה בנבדה, מחשיב את לכידתה של אליס בעדיפות העליונה עקב יכולתה להתמזג עם נגיף הטי בלי לעבור מוטציה. הוא מנסה לשכנע את חבר המנהלים של תאגיד אמברלה להשתמש בדם שלה כדי למצוא תרופה קבועה וכדי לאלף את הזומבים הנגועים. ההצעה נדחית על הסף בידי אלברט וסקר, ראש מתקן אמברלה בטוקיו. הוא פוקד על אייזקס להשתמש בכפילותיה של אליס ומסרב לאשר את לכידתה המחודשת עד אשר יאושר מיקומה.

במקום אחר, שיירה של ניצולים בהנהגתה של קלייר רדפילד נוסעת ברחבי המדינה בחיפוש אחר אספקה. מבין הניצולים נמנים שורדי ראקון סיטי קרלוס אוליברה ול.ג'יי. בזמן שהם מחפשים אחר מלון לישון בו, ל.ג'יי ננשך בידי זומבי אך הוא שומר על כך בסוד. למחרת, השיירה מותקפת בידי להקת עורבים שניזונו מהמתים. השיירה כמעט ונכנעת עד אשר אליס מגיעה ומצילה אותם בעזרת כוחותיה הטלקינטיים לפני שהיא נופלת מחוסרת הכרה מהמאמץ הכרוך בכך. כשהיא שבה להכרה, היא נפגשת עם קלייר, מספרת לה את כל הידוע לה ומשכנעת אותה לקחת את השיירה לאלסקה.

ניסיונותיו של אייזקס לביית את הזומבים הנגועים הוביל ליצירתו של זן זומבים חדש. קצין האבטחה של וסקר, קפטן אלכסנדר סלייטר, אינו מסכים להתעלמותו של אייזקס מתקנות החברה, ו-וסקר פוקד עליו בחשאי להרוג את אייזקס אם יפר את פקודותיו. תאגיד אמברלה מנטר את מיקומה של אליס באמצעות שדר שנשלח מכוחות הטלקינזיס שלה. ד"ר אייזקס שולח את הזומבים החדשים שלו לארוב לשיירה בניגוד להוראותיו של וסקר. במהלך ההתקפה, מרבית חברי השיירה נהרגים ול.ג'יי נכנע לזיהום הנשיכה ונושך את קרלוס. תאגיד אמברלה מנסה להשבית מרחוק את אליס, אך היא מצליחה לשבור את אחיזתם עליה וממשיכה להילחם. היא מוצאת את אייזקס והוא ננשך בזמן שהוא נמלט משם במסוק. אליס וקיי-מארט משתמשות במחשבו של אייזקס כדי לאתר את מסלול טיסתו, מה שמוביל אותן למתקן מחקר של אמברלה.

השיירה עושה את דרכה למתקן המחקר, ששורצים בו אלפי זומבים. קרלוס מקריב את חייו כדי לפלס ביניהם פרצה בעזרת משאיתו ולפוצץ אותה, ונותן לאליס וקלייר זמן כדי להעלות את הניצולים למסוק, אך אליס מחליטה להישאר מאחור. תחת הוראותיו של וסקר, סלייטר וקבוצת חיילי קומנדו עושים את דרכם למעבדתו של אייזקס, שם הוא מזריק לעצמו כמויות גדולות של נגיף הטי בניסיון להילחם בזיהום לאחר שננשך. סלייטר יורה בו, ובכך מפעיל את המוטציה שהופכת את אייזקס למפלצת אימתנית. אף על פי שהוא שומר על רמת האינטליגנציה שלו, אייזקס הורג את סלייטר בנוסף לאחרים במתקן, אך הוא נלכד בקומות התחתונות של המעבדה.

בכניסתה למתקן, אליס פוגשת ב"מלכה הלבנה" - "אחותה" של מערכת הבינה המלאכותית "המלכה האדומה". היא מודיעה לה שדמה יכול לרפא את נגיף הטי, מגינה על פעולותיה של המלכה האדומה ומגלה לה מה קרה לד"ר אייזקס. בדרכה לקומות התחתונות של המעבדה, אליס נתקלת באחת מכפילותיה. הכפילה מתעוררת אך נדמה שמתה זמן קצר לאחר מכן כתוצאה מהלם. כשאליס מוצאת את אייזקס, הם נלחמים עד שהם מגיעים להעתק של מסדרון הלייזר של הכוורת, שם אייזקס נהרג. בדיוק כשגם אליס עומדת להיהרג, המערכת מושבתת בידי הכפילה שלה, שנותרה בחיים.

מאוחר יותר בטוקיו, יפן, וסקר מודיע לחבר המנהלים שלו שהם איבדו את מתקן אמברלה בצפון אמריקה. אליס מופיעה במהלך הפגישה ומודיעה להם שהיא ו"חבריה" (הכפילות שלה) מגיעות בעקבותיו.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]