האויב שבפנים (סדרת סרטים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האויב שבפנים
Resident Evil
לוגו הסרטים
לוגו הסרטים
מבוסס על Resident Evil
בימוי פול וו. אס. אנדרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מילה יובוביץ' (אליס) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מרקו בלטרמי, מרילין מנסון (1)
ג'ף דנה (2)
צ'רלי קלאוזר (3)
טומנדנדי (4,5)
פול הסלינגר (6)
צילום דייוויד ג'ונסון (3,1)
כריסטיאן סבאלט, דרק רוג'רס (2)
גלן מקפירסון (6-4)
מדינה גרמניה
הממלכה המאוחדת
צרפת
ארצות הברית
קנדה
אוסטרליה
חברת הפקה Constantin Films
Davis Films
Impact Pictures
חברה מפיצה סרטי סוני
הקרנת בכורה 12 ביולי 2002
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, biopunk, סרט זומבים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 288 מיליון דולר
הכנסות 1.233 מיליארד דולרים
סרטים בסדרה האויב שבפנים
האויב שבפנים: אפוקליפסה
האויב שבפנים: השמדה
האויב שבפנים: החיים שאחרי
האויב שבפנים: הגמול
האויב שבפנים: פרק הסיום
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האויב שבפניםאנגלית: Resident Evil) היא סדרת סרטי קולנוע בלייב אקשן מז'אנר האימה-מדע בדיוני-פעולה המבוססים במידה רופפת על משחקי הווידאו באותו שם של חברת קאפקום. זכויות העיבוד הקולנועי של המשחקים נרכשו על ידי אולפני ההסרטה Constantin Film בתחילת 1997, ובשנת 2001 נרכשו מחדש בידי חברת Screen Gems של סרטי סוני. אולפני ההסרטה שכרו את פול וו.ס. אנדרסון לכתיבת התסריט לסרט הראשון "האויב שבפנים" (2002) ולבימויו. אנדרסון המשיך לכתוב ולהפיק את סרטי ההמשך "האויב שבפנים: אפוקליפסה" (2004), "האויב שבפנים: השמדה" (2007) ושב למלאכת הבימוי לסרטים "האויב שבפנים: החיים שאחרי" (2010), "האויב שבפנים: הגמול" (2012) ו"האויב שבפנים: פרק הסיום" (2016).

הסרט עוקב אחר אליס (בגילומה של מילה יובוביץ') - דמות מקורית שנוצרה עבור סדרת הסרטים, סוכנת חשאית ומומחית לאבטחה שנלחמת בתאגיד אמברלה – חברת טכנולוגיה ותרופות, שכלי הנשק הביולוגיים שיצרה גרמו לאפוקליפסת זומבים. דמויות נוספות מהמשחקים מופיעים גם הם, ביניהן ג'יל ולנטיין (בגילומה של סיינה גילורי), קרלוס אוליברה (בגילומו של עודד פהר), קלייר רדפילד (בגילומה של אלי לרטר), כריס רדפילד (בגילומו של ונטוורת' מילר), ליאון ס. קנדי (בגילומו של יוהאן אורב), אדה וונג (בגילומה של לי בינגבינג) והאנטגוניסטים הראשיים אלברט וסקר (בגילומם של ג'ייסון אומארה ושון רוברטס), ד"ר אלכסנדר אייזקס (בגילומו של איאן גלן) ומייסד תאגיד אמברלה ד"ר ג'יימס מרקוס (בגילומו של מארק סימפסון).

לפי ספר השיאים של גינס לשנת 2012, סדרת סרטי "האויב שבפנים" היא הסדרה בעלת ההכנסות הגבוהות ביותר לעיבוד קולנועי המבוסס על משחק מחשב, עם רף הכנסות של למעלה ממיליארד דולרים.

סדרת הסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האויב שבפנים – סיכום סדרת סרטים 
מס' שם במקור שם בעברית תאריך יציאה אורך בימוי תסריט
1 Resident Evil האויב שבפנים 15 במרץ 2002 100 דקות פול אנדרסון פול אנדרסון
2 Resident Evil: Apocalypse האויב שבפנים: אפוקליפסה 10 בספטמבר 2004 93 דקות אלכסנדר ויטן פול אנדרסון
3 Resident Evil: Extinction האויב שבפנים: השמדה 21 בספטמבר 2007 97 דקות רסל מולחאני פול אנדרסון
4 Resident Evil: Afterlife האויב שבפנים: החיים שאחרי 10 בספטמבר 2010 90 דקות פול אנדרסון פול אנדרסון
5 Resident Evil: Retribution האויב שבפנים: הגמול 14 בספטמבר 2012 96 דקות פול אנדרסון פול אנדרסון
6 Resident Evil: The Final Chapter האויב שבפנים: פרק הסיום 27 בינואר 2017 106 דקות פול אנדרסון פול אנדרסון
7 Resident Evil: Welcome to Raccoon City האויב שבפנים: ברוכים הבאים לראקון סיטי 24 בנובמבר 2021 יוהנס רוברטס יוהנס רוברטס


האויב שבפנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האויב שבפנים

בינואר 1997, אולפני ההסרטה Constantin Film רכשו את הזכויות להפקת עיבוד קולנועי לזיכיון המשחקים כאשר אלן מק'אלרוי נשכר לכתוב את התסריט. בשנת 2001, הזכויות נקנו מחדש בידי סרטי סוני, והאולפנים תקצבו את הסרט בכ-40 מיליון דולרים. בתחילה נשכר ג'ורג' רומרו לביים אותו, אך התסריט אותו הציע נדחה. האולפנים שכרו את פול וו.ס. אנדרסון לכתוב את התסריט, ובסוף שנת 2000 הוכרז כי הוא יביים את הסרט וישמש כתסריטאי. בהמשך הוא ציין כי "הסרט לא יהיה קשור לסדרת המשחקים משום שסרטים קשורים שכאלה הם שכיחים מדי וסדרת המשחקים Resident Evil ראויה לייצוג הולם". בשנת 2001 לוהקה מילה יובוביץ' לתפקיד הראשי כפרוטגוניסטית הסרט. הסרט יצא לאקרנים ב-15 במרץ 2002 בבימויו של אנדרסון ולקח אלמנטים משני המשחקים הראשונים בסדרה.

בסרט זה, תאגיד אמברלה מפעיל מתקן מחקר גנטי סודי ביותר בשם "הכוורת". המתקן ממוקם עמוק מתחת לפני האדמה בעיר הבדיונית ראקון סיטי, והוא נחסם בפני מסתננים מבחוץ בידי המלכה האדומה, מערכת בינה מלאכותית ששולטת בכוורת, לאחר שנגיף הטי שוחרר בתוך המתקן. המלכה האדומה הורגת כל יצור חי במתקן כדי לוודא שהנגיף לא יגיע לפני השטח, אך נגיף הטי מחייה אותם מחדש - הוא הופך את בני האדם לזומבים רצחניים ואת בעלי החיים למוטציות תוקפניות. אליס הייתה בעברה סוכנת אבטחה שעבדה עבור התאגיד עד שזיכרונה נמחק בידי גז העצבים של המלכה האדומה. כשהצוות מנסה להימלט מהכוורת, מפלצת ענקית שמשמשת כנושא מחקר נמלטת מכלאה ורודפת אחריהם. לבסוף נותרים רק אליס ומאט, אך מאט נשרט בידי המפלצת. כשהשניים מגיעים לפני השטח הם מופרדים. מאט משתנה לתוך המפלצת "נמסיס" ואליס מתעוררת לתוך עיר הנגועה בנגיף הטי.

האויב שבפנים: אפוקליפסה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האויב שבפנים: אפוקליפסה

סרט ההמשך לסרט הראשון החל בשלבי הפקה בשנת 2003 לאחר הצלחת הסרט הראשון. אנדרסון חזר למלאכת הכתיבה, אך בשל מחויבותו לסרט הנוסע השמיני נגד הטורף, הוא לא ביים את הסרט ואלכסנדר וויט נשכר כבמאי. הסרט יצא ב-10 בספטמבר 2004 ולקח אלמנטים מהמשחק Resident Evil 3: Nemesis.

בסרט זה, ההתפרצות הויראלית מגיעה לפני השטח ומתוך מאמץ לבלום את ההתפשטות, מייג'ור טימותי קיין חוסם את כל היציאות מהעיר ראקון סיטי. מבין האנשים הלכודים בעיר נמנים ג'יל ולנטיין ושותפה פייטון וולס. אחרי שאליס מתעוררת מהתרדמת שלה, היא מצילה את ג'יל ואת פייטון מקבוצת מפלצות שנמלטו מהכוורת. הם מקבלים שדר מד"ר צ'ארלס אשפורד שלדבריו יודע את נקודת החילוץ מהעיר ומבקש בתמורה את חילוצה של בתו אנג'לה, שלכודה בראקון סיטי. הקבוצה יודעת שתאגיד אמברלה מתכנן לאייד את ראקון סיטי מעל המפה כדי להשמיד את נגיף הטי אחת ולתמיד. בדרכם להציל את אנג'לה, נמסיס מתקיף אותם אחרי שהוא מקבל פקודה מקיין להרוג את כל חברי יחידת S.T.A.R.S. אחרי חילוצה של אנג'לה, הם עושים את דרכם למסוק החילוץ יחד עם החייל קרלוס אוליברה, שעבד בשירות תאגיד אמברלה אך ננטש בעיר.

אליס מתעמתת עם קיין ועם נמסיס ומביסה אותם, והמסוק מטיס את הקבוצה מהעיר בדיוק כשהיא מופצצת. המסוק מתרסק בהרי ארקלאי ואליס היא היחידה שמתגלית בהריסות. היא נלקחת למתקן אמברלה בדטרויט. כאשר היא מתעוררת, היא נמלטת מהמתקן ומגלה שיש לה כוחות על-אנושיים. היא נחלצת בידי ג'יל וקרלוס, שמחופשים לעובדי התאגיד. לפתע, לוגו תאגיד אמברלה מובזק בעיניה ונשמע קולו של אייזקס שאומר ש"תוכנית אליס מופעלת".

האויב שבפנים: השמדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האויב שבפנים: השמדה

בנובמבר 2005, חברת Screen Gems רכשה את הזכויות לחלק השלישי בסדרת הסרטים. אנדרסון חזר למלאכת הכתיבה, וראסל מלקאהי שימש כבמאי. צילומי הסרט התרחשו במקסיקו והוא יצא לאקרנים ב-21 בספטמבר 2007. הסרט לקח אלמנטים מהמשחק Resident Evil - Code: Veronica.

בסרט זה, נגיף הטי התפשט לעולם כולו, ותאגיד אמברלה פיתח כפילים של אליס מתוך מטרה למצוא את הכפיל שיציג כוחות על-אנושיים כמו שלה. בינתיים, קלייר רדפילד מובילה קבוצת ניצולים דרך מדבר נבאדה כשביניהם נמנים קרלוס אוליברה ול.ג'יי וייד. אליס מחפשת אחר ניצולים ונתקלת בשיירה של קלייר. הם עושים את דרכם ללאס וגאס בחיפוש אחד אספקה כשמטרתם הסופית היא הגעה לחוף המבטחים "ארקדיה" באלסקה. הם נקלעים למארב של זומבים משודרגים שנוצרו בידי ד"ר אייזקס, אשר הורגים את מרבית חברי השיירה. ל.ג'יי ננשך בעבר אך הסתיר זאת מהקבוצה. הוא הופך לזומבי ונושך את קרלוס. אייזקס עצמו גם ננשך אך בניסיון להציל את עצמו הוא מזריק לעצמו כמויות גדולות של נגיף הטי, מה שהופך אותו לטיראנט, מפלצת אימתנית בעלת יכולת התחדשות וכוחות דומים לאלה של אליס.

אליס, קלייר וקרלוס מאתרים מסוק בבסיס אמברלה ומתכננים לפנות את הניצולים לאלסקה. לפני שהוא הופך לזומבי, קרלוס מקריב את עצמו בכך שמוביל משאית לתוך עדר של זומבים. קלייר ושאר הניצולים עושים את דרכם לאלסקה בעוד אליס נותרת מאחור ומתעמתת עם אייזקס. היא מחפשת אותו ברחבי המתקן ומגלה שהיא שובטה. לאחר שהיא מביסה אותו, היא יוצרת קשר עם תאגיד אמברלה ומזהירה אותם שהיא מגיעה בעקבותיהם ושהיא מביאה איתה "חברים".

האויב שבפנים: החיים שאחרי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האויב שבפנים: החיים שאחרי

לפני צאתו של הסרט השלישי, חברת Constantin Film תכננה להוציא סרט רביעי. הסרט מתרחש ביפן והוא מצולם בשיטה תלת-ממדית במצלמות שפותחו בידי ג'יימס קמרון עבור הסרט "אווטאר". הסרט יצא ב-10 באוקטובר 2010 בבימויו ובכתיבתו של פול וו.ס. אנדרסון ולקח אלמנטים מהמשחק Resident Evil 5.

לאחר אירועי "השמדה", אליס וכפיליה תוקפים את מפקדת אמברלה בטוקיו. וסקר נמלט ומשמיד את המתקן, עם הכפילים בתוכו. הוא מתעמת עם אליס במסוק שלו ומזריק לה נסיוב שמסיר את כוחותיה. המסוק מתרסק ורק אליס מגיחה מההריסות. אחרי שישה חודשים של חיפושים אוויריים כושלים אחר ניצולים, אליס יוצא לכיוון המשוער של "ארקדיה". היא נוחתת במנחת מסוקים באלסקה ומוצאת את קלייר, אך זו האחרונה נשלטת בידי תאגיד אמברלה וזכרונה נמחק. הן טסות ללוס אנג'לס ובדרך מגיעות לבית כלא בו הן מוצאות את לות'ר ווסט ואת כריס רדפילד, אחיה של קלייר. הם מסבירים שארקדיה היא למעשה אוניית משא מחוץ לאזור החוף אשר משדרת הודעה מוקלטת ומחפשת אחר ניצולים. הם מגיעים לאונייה אך מגלים שהיא נטושה. זכרונה של קלייר מתחיל לחזור והיא נזכרת שעובדי אמברלה תקפו את הניצולים והעבירו אותם לאונייה. הם מגלים שהאונייה היא מתקן מחקר של אמברלה, ובה מתנהלים ניסויים בניצולים. השלושה פוגשים בוסקר, שקיבל כוחות-על מנגיף הטי. אחרי הקרב ביניהם, אליס שולחת שדר לניצולים וקוראת להם להגיע לאונייה מתוך תקווה להפוך אותה למקום מבטחים. עם סיום הסרט, צי מסוקי קרב של תאגיד אמברלה בהנהגת ג'יל ולנטיין מתכונן לצאת לקרב נגד הניצולים.

האויב שבפנים: הגמול[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האויב שבפנים: הגמול

הסרט נכתב ובוים בידי פול וו.ס. אנדרסון ותוכנן להיות מצולם יחד עם הסרט השישי, אך אנדרסון בחר להתמקד בו. צילומי הסרט נערכו בטורונטו, אונטריו. בסרט זה שבו השחקנים מישל רודריגז, קולין סלמון ועודד פהר לגלם את תפקידם משני הסרטים הראשונים בסדרה. בנוסף לכך הצטרפו מספר שחקנים בתפקידים ממשחקי המחשב, ביניהם יוהאן אורב כליאון ס. קנדי, קווין דורנד כברי בורטון ולי בינגבינג כאדה וונג. הסרט יצא לאקרנים ב-14 בספטמבר 2012 ולקח אלמנטים מהמשחקים Resident Evil 4 ו-Resident Evil 5.

בסרט זה, אליס מתעוררת בבסיס אמברלה ונחקרת בידי ג'יל ולנטיין. במהלך הפסקת חשמל שנגרמה בידי אדה וונג, אליס נמלטת מכלאה ונפגשת איתה. וונג מסבירה לה שוסקר מתכנן לעזור לבריחתה של אליס ולהילחם במחשב-העל "המלכה האדומה" וזאת בניסיון להציל את מה שנשאר מהמין האנושי. וסקר ארגן סוכנים עצמאיים להסתנן לבסיס ולעזור לאליס, אדה, ליאון, ברי ולות'ר להימלט. בדרכם, אליס מוצאת כפילה של ילדה בשם בקי. הם גם מוצאים כפילים של קרלוס, אחד וריין - כולם תחת פקודתה של ולנטיין. אחרי שאליס נפגשת עם צוות החילוץ, חייליה של ולנטיין מתעמתים מולם והורגים את ברי, קרלוס ואחד. אליס, לות'ר, ליאון ובקי מגיעים לפני השטח ונתקלים בצוללת, ממנה מגיחות ולנטיין, ריין הכפילה ואדה השבויה. ולנטיין מקבלת פקודות חדשות מהמלכה האדומה להרוג את אליס, והיא נלחמת בה בזמן שריין נלחמת בליאון ובלות'ר. אליס מצליחה להסיר את המתקן ששולט בוולנטיין, שחוזרת לעצמה, ומצטרפת לליאון בקרב נגד ריין. לאחר מכן, החבורה מגיעה לבסיסו של וסקר, וכדי להחיל את תוכניתו הוא מזריק לאליס את נגיף הטי ומחזיר לה את כוחותיה. הוא אומר לה שהיא אחראית להצלת שארית המין האנושי מכליה.

האויב שבפנים: פרק הסיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האויב שבפנים: פרק הסיום

אנדרסון כתב וביים את הסרט השישי והאחרון בסדרה, שצולם בדרך דו-ממדית ועבר שינוי דיגיטלי לתלת־ממד. אנדרסון הביע את רצונו לסגור מעגל ולהחזיר דמויות, נושאים ותפאורת הכוורת מהסרט הראשון. צילומי הסרט נערכו בדרום אפריקה בספטמבר 2015 והסרט יצא לאקרנים ב-27 בינואר 2017.

שלושה שבועות לאחר אירועי הסרט הקודם, האנושות נמצאת בסכנת הכחדה לאחר שוסקר בוגד באליס בוושינגטון די.סי.. אליס פוגשת במלכה האדומה, שאומרת לה שעליה לחזור להיכן שכל הסיוט התחיל - ראקון סיטי, משום שתאגיד אמברלה יצר נוגדן הנישא באוויר אשר מיועד לחסל את כל מי שנגוע בנגיף הטי. כשהיא במירוץ נגד הזמן, אליס נלכדת בידי ד"ר אייזקס שנחשב למת, שמגלה שגלגולו הקודם היה למעשה כפיל. אליס נמלטת ומגיעה ראשונה לראקון סיטי, שם היא חוברת לקלייר רדפילד. אחרי שהם הודפים את צבא הזומבים של ד"ר אייזקס, אליס, קלייר ושאר הניצולים עושים את דרכם אל הכוורת. הם פוגשים שוב במלכה האדומה, שמגוללת בפניהם את מקורו של נגיף הטי - הנגיף נוצר בידי מייסד תאגיד אמברלה, הוירולוג ג'יימס מרקוס, כדי להציל את בתו אלישיה ממחלה שגורמת לה להזדקנות מהירה. ג'יימס נבגד בידי שותפו העסקי ד"ר אייזקס ונהרג בידי אלברט וסקר. ד"ר אייזקס וחבר המנהלים של תאגיד אמברלה החליטו לשחרר את נגיף הטי כדי לטהר את העולם, להציל את העשירים ובעלי הכוח בהקפאה קריוגנית בכוורת ומאוחר יותר לבנות מחדש כרצונם.

אליס מתעמתת עם וסקר ועם ד"ר אייזקס האמיתי בתחתית הכוורת, ומגלה לבסוף את מקורה - היא כפילתה של אלישיה מרקוס שעדיין נותרה בחיים ושאינה מסוגלת לחיות חיים רגילים בשל מצבה. כפילו של ד"ר אייזקס מביא עמו צבא אל-מתים לכיוונם של אליס וד"ר אייזקס האמיתי משום שלא האמין שהוא כפיל. הוא דוקר למוות את ד"ר אייזקס האמיתי. אליס משחררת את הנוגדן ומחסלת את כל אלה הנגועים בנגיף הטי. היא שורדת ורוכשת את זכרונותיה של אלישיה מרקוס כתגמול כדי להשיג את הילדות שמעולם לא הייתה לה. סדרת הסרטים מסתיימת כאשר אליס רוכבת על אופנוע לכיוון ניו יורק בזמן שהיא נרדפת בידי אורגניזמים ענקיים מעופפים המשמשים כנשק ביולוגי. היא מציינת שעבודתה לא הושלמה ושייקח לנוגדן מספר שנים כדי להגיע לכל קצוות העולם.

אתחול[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2021 מתוכננת יציאתו לאקרנים של סרט אתחול בשם "Resident Evil".

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות סרט
האויב שבפנים האויב שבפנים: אפוקליפסה האויב שבפנים: השמדה האויב שבפנים: החיים שאחרי האויב שבפנים: הגמול האויב שבפנים: פרק הסיום האויב שבפנים
אלישיה "אליס" מרקוס מילה יובוביץ'
ריין אוקמפו מישל רודריגז מישל רודריגז (ארכיב) מישל רודריגז מישל רודריגז (ארכיב)
מתיו "מאט" אדיסון אריק מביוס מתיו ג. טיילור (נמסיס)
אריק מביוס (ארכיב)
מתיו ג. טיילור (נמסיס) מתיו ג. טיילור (נמסיס)(ארכיב)
אריק מביוס (ארכיב)
ספנס פארקס ג'יימס פיורפוי ג'יימס פיורפוי (ארכיב) ג'יימס פיורפוי (תמונה) ג'יימס פיורפוי (ארכיב)
ג'יימס "אחד" שייד קולין סלמון קולין סלמון (ארכיב) קולין סלמון ק קולין סלמון (ארכיב)
צ'אד קפלן מרטין קרוז מרטין קרוז (ארכיב)
ד"ר ליסה אדיסון הייקי מקטש הייקי מקטש (ארכיב) הייקי מקטש (ארכיב)
קרלוס אוליברה עודד פהר עודד פהר עודד פהר (ארכיב)
ד"ר אלכסנדר אייזקס/טיראנט איאן גלן איאן גלן
בריאן סטיל (טיראנט)
איאן גלן (ארכיב) איאן גלן
קלייר רדפילד אלי לרטר אלי לרטר (ארכיב) אלי לרטר קאיה סקודלריו
אלברט וסקר ג'ייסון אומארה שון רוברטס טום הופר
ג'יל ולנטיין סיינה גילורי סיינה גילורי ק סיינה גילורי האנה ג'ון-קמן
לויד ג'פרסון "ל.ג'יי" וייד מייק אפס מייק אפס (ארכיב)
קיי-מארט ספנסר לוק ספנסר לוק ק ספנסר לוק (ארכיב)
כריס רדפילד ונטוורת' מילר ונטוורת' מילר (ארכיב) רובי אמל
ליאון ס. קנדי יוהאן אורב יוהאן אורב (ארכיב) אוון ג'וגיה
אדה וונג לי בינגבינג לי בינגבינג (ארכיב)
ברי בורטון קווין דורנד קווין דורנד (ארכיב)
מייג'ור טימותי קיין תומאס קרצ'מן תומאס קרצ'מן (ארכיב)
ד"ר צ'ארלס אשפורד ג'ארד האריס ג'ארד האריס (ארכיב)
צ'ייס לינדן אשבי לינדן אשבי (ארכיב)
ויליאם בירקין ג'ייסון אייזקס ניל מקדונו
בטי אשנטי
מייקי כריסטופר איגן
אביגייל רובי רוז
כריסטיאן ויליאם לוי
ד"ר ג'יימס מרקוס מארק סימפסון

הכנסות הסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעוד שהמבקרים קטלו את כל הסרטים במיוחד את השני, מעריצי המשחקים קיבלו אותם בתגובות מעורבות. חלקם שיבח את מעבר הז'אנר למסך הגדול, בעוד שחלקם לא אהבו את העובדה שמדובר בעיבוד חלקי למשחקים וכמעט ללא הגיבורים המקוריים ממשחק הווידאו. אולם, סדרת הסרטים זכתה להצלחה רבה בקופות, כאשר הסרט הראשון הניב הכנסות של קרוב ל-102.5 מיליון דולר; הסרט השני למעלה מ-129 מיליון דולר והסרט השלישי קרוב ל-148 מיליון דולר. סך הכל סדרת סרטי האויב שבפנים הפכה לאחת הרווחיות ביותר ועד כה גרפו הסרטים 1.233 מיליארד דולרים מהכנסות ברחבי העולם.

סרט תאריך יציאה סכום הכנסות
תאריך יציאה תקציב ארצות הברית מחוץ לארצות הברית כלל עולמי
האויב שבפנים 15 במרץ 2002 $33,000,000 $40,119,707 $62,321,367 $102,441,077
האויב שבפנים: אפוקליפסה 10 בספטמבר 2004 $45,000,000 $51,201,457 $78,193,437 $129,394,837
האויב שבפנים: השמדה 21 בספטמבר 2007 $45,000,000 $50,648,677 $97,069,157 $147,717,837
האויב שבפנים: החיים שאחרי 10 בספטמבר 2010 $60,000,000 $60,128,567 $236,093,097 $296,221,667
האויב שבפנים: הגמול 14 בספטמבר 2012 $65,000,000 $42,345,537 $197,813,727 $240,159,257
האויב שבפנים: פרק הסיום 27 בינואר 2017 $40,000,000 $26,844,962 $285,412,558 $312,257,250
סכום כולל $288,000,000 $271,288,899 $961,940,824 $1,233,229,454

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]