האחרון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האחרון
The Last One
פרק מ"חברים"
דייוויד שווימר, ג'ניפר אניסטון, מאט לה-בלאנק, קורטני קוקס, ליסה קודרו ומת'יו פרי בסצנת הסיום של הסדרה
דייוויד שווימר, ג'ניפר אניסטון, מאט לה-בלאנק, קורטני קוקס, ליסה קודרו ומת'יו פרי בסצנת הסיום של הסדרה
דייוויד שווימר, ג'ניפר אניסטון, מאט לה-בלאנק, קורטני קוקס, ליסה קודרו ומת'יו פרי בסצנת הסיום של הסדרה
מספר פרק 17-18
מספר עונה 10
קוד הפקה 176266 ו-176267
תאריך שידור מקורי 6 במאי 2004
שפה אנגלית
תסריט דייוויד קריין
מרתה קאופמן
בימוי קווין ס. ברייט
כוכבים אורחים אנה פריס
ג'יימס מייקל טיילור
פול ראד
ג'ים ראש
ערך/ דף הפרק ב-IMDb

האחרוןאנגלית The Last One) הוא הפרק האחרון בקומדיית המצבים הפופולרית "חברים". הפרק שודר ב-6 במאי 2004. הפרק היה להצלחה טלוויזיונית ובמהלכו צפו בו כ-52 מיליון צופים אמריקאיים[1]. ועוד עשרות מיליוני צופים נוספים בעולם כולל כמה מאות אלפים בישראל.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוצרי הסדרה סיימו את הטיוטה הראשונית לפרק בינואר 2004, ארבעה חודשים לפני ששודר. הפרק התעתד להימשך כשעה. קריין, קאופמן וברייט צפו בפרקי סיום של סדרות סיטקום אחרות, ושמו לב לדברים שהצליחו ולדברים שלא, על מנת לבנות את תוואי הפרק ואת מאפייניו. הם אהבו את פרקי הסיום שנשארו נאמנים לסדרה, ואף שיבחו את פרק הגמר של המופע של מרי טיילר מור, וראו בו כפרק הסיום האידיאלי. ברייט, קאופמן וקריין התקשו בכתיבת הפרק האחרון, והעבירו ימים שלמים בחשיבה על הסצנה האחרונה, מבלי שהצליחו לכתוב מילה. הם לא רצו שיהיה "קונספט גבוה מדי, או להוציא את הסדרה מעצמה"[2].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק מתחיל בדיוק בנקודה שהפרק הקודם הסתיים. אריקה ממהרת לחדר לידה. לתדהמתם צ'נדלר ומוניקה מגלים כי הייתה טעות בבדיקה וכי יש להם שני ילדים, בן ובת, על אף שחיכו לילד אחד. בינתיים מחליטה רייצ'ל לטוס לפריז למרות חידוש הרומן עם רוס, אבל הוא, לאחר שכנועים רבים מחבריו, מחליט לנסוע אחרי רייצ'ל לשדה התעופה ולפתוח בפניה שם את רגשותיו. רוס ופיבי נוסעים במונית של סבתה של פיבי וכמעט מספיקים לתפוס את רייצ'ל בשדה התעופה אך הם מגלים כי הם הגיעו לשדה התעופה הלא נכון ורייצ'ל עולה למטוס. כאשר היא עולה מתקשרת אליה פיבי ומודיעה לה שמשהו לא בסדר ב"פלנג'י השמאלי" (בפרפרזה לשם אותו הייתה פיבי מאמצת לצורך ביצוע תעלולים שונים לאורך עונות הסדרה "רג'ינה פלנג'י") אחד הנוסעים בטיסה שומע את הדבר ומכניס את כל המטוס לפאניקה. רייצ'ל יורדת מהמטוס, ובזמן עד שכל הנוסעים עולים עליו בחזרה רוס ופיבי מגיעים, ורוס מספר לרייצ'ל על רגשותיו כלפיה. רייצ'ל בוחרת לעלות למטוס ורוס חוזר לביתו. כאשר חוזר לביתו, רוס מגלה כי רייצ'ל השאירה לו הודעה קולית ובה היא אומרת לו כי היא אוהבת אותו וכי היא רוצה להישאר בניו יורק. היא חוזרת הביתה ומחדשת את מערכת היחסים שלה עם רוס. צ'נדלר ומוניקה מסיימים לארוז לקראת המעבר לדירה החדשה ובסצנה האחרונה בסדרה רואים את שש הדמויות משאירות את המפתחות שלהן לדירה ויוצאות ממנה בדמעות.

הקטעים החשובים ביותר בפרק הסיום צולמו ללא קהל, ועם מספר מינימלי של אנשי צוות. במהלך הסצנה האחרונה התקשו השחקנים להישאר חתומי פנים ונדרשו שוב ושוב לתקן את האיפור מכיוון שלא הפסיקו לבכות (מה שניכר גם בסצנה המשודרת), מה שהפך את צילום הסצנה לארוך במיוחד. צוות השחקנים המרכזי נהנה מפרק הסיום והיה בטוח שהמעריצים יגיבו בצורה דומה:

זה בדיוק מה שקיוויתי שיהיה. כולנו מסיימים עם תחושה של התחלה חדשה והקהל מרגיש שנפתח פרק חדש בחייהן של כל הדמויות האלו.

דייוויד שווימר על הפרק האחרון.[2]

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן שם הדמות
ג'ניפר אניסטון רייצ'ל גרין
קורטני קוקס מוניקה גלר
ליסה קודרו פיבי בופה
מאט לה-בלאנק ג'ואי טריביאני
מת'יו פרי צ'נדלר בינג
דייוויד שווימר רוס גלר
פול ראד מייק
אנה פריס אריקה
ג'ון רובינשטיין הדוקטור
ג'יימס מייקל טיילר גאנת'ר
ג'ים ראש נוסע עצבני
קרול גוטיארס אחות
רייצ'ל ל. הולינגסוורת' אישה יולדת
אדווארד ג'יימס גייג' בעל
ג'ייסון קרביוץ אישה במונית
אנתוני סיסטרו דייל קרקע
מנאו דה-מות' סוכן כרטיסים
בריאן פלרמו נציג חברת תעופה
מישל פרריירה נוסעת
וינסנט בויל נוסע נוסף

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הביקורות על פרק-הסיום היו מעורבות, אך נטו להיות חיוביות. ביאנקו מעיתון ה-USA Today תיאר את הפרק כמבדר ומספק, ושיבח את המיומנות בשילוב בין ההומור לרגש בכל אחת מן הדמויות. היו ששיבחו את אניסטון ושווימר על משחקם, אך חשבו שחידוש הקשר הרומנטי ביניהם היה "סוף יותר מדי טוב, על אף שזה מה שצבא המעריצים של הסדרה רצה". בסופו של דבר, נכתב כי פרק-הסיום היה "יותר מרגש מאשר מצחיק, יותר מספק במונחים של סגירת מעגל מאשר מצחיק עד דמעות".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]