האמת על דינוזאורים רצחניים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האמת על דינוזאורים רצחניים
The Truth About Killer Dinosaurs
סוגה מדע פופולרי
ארץ מקור בריטניהבריטניה בריטניה
מספר עונות 1
מספר פרקים 2
הפקה
אורך פרק 60 דקות
שידור
רשת שידור BBC 1, ערוץ דיסקברי
תקופת שידור מקורית אוגוסט 2005ספטמבר 2005
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האמת על דינוזאורים רצחנייםאנגלית: The Truth About Killer Dinosaurs; בארצות הברית התוכנית נקראת: Dinosaur Face-Off) היא תוכנית טלוויזיה מדע פופולרי פלאונטולוגית מבית ה-BBC אשר ששודרה בערוץ BBC 1 וערוץ דיסקברי ב-2005, בקריינותו של המדען, השחקן והקומיקאי הבריטי ביל אודי. זוהי סדרה קצרה מאוד והיא כוללת רק 2 פרקים באורך שעה. התוכנית עוסקת במיני דינוזאורים טורפים וצורות ההתגוננות של דינוזאורים ששימשו כטרף, תוך שימשו בדיקת כוחותם באמצעים ביומכניים.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. הפרק הראשון מתאר את הקרב המפורסם בין הטירנוזאורוס רקס לטריצרטופס. בשביל להעריך את הקרב ביניהם אודי בודק עצמות של טריצרטופסים שננשכו, מבצע בדיקת עוצמת נשיכה לאליגטורים בפלורידה ומשתמש בדגמים מתכתיים של לסתות הטירנוזאורוס כדי לבדוק כמה חזקים הם היו וכן של גולגולת הטריצרטופס כדי לבדוק אם הוא יכל להסתער כמו קרנף או תאו קדימה. טירנוזאורוס יכול היה להרוג טריצרטופס לא ערני או חלש אם הוא תקף אותו מהצד אך טריצרטופס עירני היה יכול לנגוח בו למוות בקרניו.
  2. הפרק השני מתאר את הקרבות במדבר גובי הקדום בין ולוצירפטור לבין פרוטוצרטופס ולמין אנקילוזאור (ככל הנראה טרכיאה או תאלרורוס). הוולוצירפטור היה דינוזאור קטן מכוסה בנוצות, בניגוד לאיך שהופיע בסרטים כמו פארק היורה עם קשקשים, ובעל טופר קטלני שנע במהירות. זוג ולוצירפטורים היו יכולים להרוג בקלות פרוטוצרטופס. ממאובן אחד נראה ולוצירפטור בציד פרוטוצרטופס, אך לבדו הפרוטוצרטופס יכל לפצוע אותו קשה עם מקורו הקרני. האנקילוזאור לעומתו היה חזק ומשוריין מדי וגם היה בעל זנב חובטני, איתו הוא שבר רגל של טרבוזאורוס גדול שהתקרב אליו. עם זאת הקטנים היו פגיעים יותר וקבוצת ולוצירפטורים יכלו להרוג אותם ביחד.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]