האנטר האנטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף האנטר x האנטר)
האנטר X האנטר
ハンター×ハンター

כריכת הכרך הראשון ובו גון פריקס על צפרדע גדולה
האנטר x האנטר
סוגה אקשן, הרפתקאות, פנטסיה
מאנגה
יוצר יושיהירו טוגאשי
הוצאה Shueisha (יפן)
התפרסם לראשונה במגזין Weekly Shōnen Jump
תקופת הפרסום המקורית מרץ 1998 – רץ
מספר הכרכים שהתפרסמו 36 ו-390 פרקים (עד היום)
אנימה
אורך פרק 25 דקות
במאי קאזוהירו פורוהאשי
אולפני אנימציה Nippon Animation
רשת שידור Animax, Fuji Television
תקופת שידור מקורית 16 באוקטובר 199931 במרץ 2001
מספר העונות 6
מספר הפרקים 148 (כולל פרקי OVA)
אנימה
אורך פרק 25 דקות
במאי הירושי קוג'ינה
אולפני אנימציה Madhouse
רשת שידור Nippon Television
תקופת שידור מקורית 2 באוקטובר 201123 בספטמבר 2014
מספר הפרקים 148
סרט: Hunter × Hunter – Jump Super Anime Tour 98
במאי נוריוקי אייב
סטודיו פיירו
הופעת בכורה 26 ביולי 1998 (יפן)
משך הקרנה 26 דקות

האנטר X האנטר (אנגלית: Hunter X Hunter, יפנית: ハンター×ハンター, Hantā Hantā) היא סדרת מאנגה שנוצרה על ידי האמן היפני יושיהירו טוגאשי ופורסמה לראשונה במגזין השבועי שונן ג'אמפ השבועי (Weekly Shōnen Jump) במרץ 1998. העלילה מתרחשת בעולם בדיוני בו קיים ארגון מסתורי בשם ארגון ההאנטרים (Hunter Association). ארגון זה מורכב מאנשים יוצאי דופן שמבצעים משימות מסוכנות כמו לכידת פושעים, גילוי זנים חדשים של בעלי חיים וחיפוש אחר אוצרות אבודים. הסיפור עוקב אחר מסעו של נער צעיר בשם גון פריקס, שמחליט לצאת בעקבות אביו שחי כהאנטר בעל שם עולמי.

פורסמה בשנת 1999 אנימה לסדרה, אך נגמרה בסאגת גריד-איילנד (Greed Island). הסדרה זכתה לגרסה חדשה בשנת 2011, שסיימה את הצגתה ב-2014. עלילת האנימה החדשה מקבילה למנגה אך מסתיימת בסאגת הבחירות ליו"ר ה-13, בעוד שעלילת המאנגה ממשיכה.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העולם של האנטר האנטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילה הוא עולם פנטסטי-מודרני, הדומה לתקופה בת ימינו אך מכיל מפלצות ויצורים מיתולוגיים לצד טכנולוגיה מודרנית. בעולם זה פועלים "האנטרים" - קבוצה עילית של הרפתקנים, מדענים, חוקרים ולוחמים שעברו מבחן מפרך, והם בעלי הרשאות מיוחדות ופריבילגיות על מנת לחקור את העולם ולקדם את האנושות. כל האנטר שעבר את מבחן ההאנטרים מטעם אגודת ההאנטרים העולמית, מחזיק ברישיון המקנה לו גישה לאזורים מגובלים בכדור הארץ, השכלה גבוהה בחינם ומותרות רבות. האנטרים רבים עוסקים בלחימה ובמחקר של יצורים קסומים ומפלצות, סוגים שונים של מדעים, עבודה כשכירי חרב, חיפוש אוצרות ולמידה על היסטוריה ותרבויות עתיקות. ארגון ההאנטרים העולמי, שמסמיך את ההאנטרים ועורך את מבחן ההאנטרים השנתי, אף עוזר לממשלות העולם בשמירה על הסדר ובהגנה על האנושות במקרים של איום כלל-עולמי.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה עוקבת אחרי גון פריקס - ילד בן 12 מאי הלוויתן ובנו של האנטר אגדי שנעלם. מטרתו של גון היא למצוא את אביו, ולשם כך הוא עוזב את ביתו ונרשם למבחן ההאנטרים השנתי, במטרה לעבור את המבחן ולהפוך להאנטר. במהלך המבחן ולאחריו, הוא פוגש בחברים ואויבים רבים.

ארגונים וקבוצות בעולם של האנטר האנטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • האנטרים (משמעות השם "ציידים") - כינוי לאנשים שהוכיחו את עצמם באמצעות בדיקה קפדנית להיות מבכירי האנושות המתמחים במציאת יצורים נדירים, סוד אוצרות, ואנשים אחרים. האנטרים וותיקים מתנדבים לשמש כבוחנים בבחינת ההאנטר השנתית. כל האנטר מקצועי (אדם שעבר בהצלחה את בחינת ההאנטרים) מחזיק ברישיון המקנה לבעליו יתרונות רבים ורשום כחבר באגודת ההאנטרים. האנטרים הם אנשים מגוונים, ופעולותיהם אינן דווקא מוסריות ויכולות להיות בלתי חוקיות, אולם אין הדבר משפיע על חברותם באגודה ומעמדם כהאנטרים. כל האנטר גם מחויב לדעת לשלוט ב"נן", ולכן לאחר מעבר הבחינה בהצלחה כל האנטר חדש לומד נן אצל מורה מוסמך מטעם האגודה (בדרך כלל מבלי שהוא יודע על כך בהתחלה).
  • אגודת ההאנטרים - מלווים את הממשלות בעולם הרגיל ומסייעים לשמירת הסדר הטבעי. בין היתר הם אחראיים לקיום בחינת ההאנטרים פעם בשנה ונתינת רישיון להאנטרים חדשים. בסיום הבחינה, מוענק רישיון צייד (license) לאלו ששרדו אותה. למרות מספרי הרישום המסיביים לבחינת הרישוי השנתית שיעור הכישלון גבוה ביותר. רישיון הצייד נותן מספר יתרונות משמעותיים לבעליו כמו לימודים, טיסות ונסיעות חינם, אישורי כניסה ל-95% מהארצות, גישה למידע מסווג, תקשורת עם האנטרים אחרים בעולם דרך אתר אינטרנט חסוי ועוד. אגודת ההאנטרים גם דואגת לתפעל כוחות וצוותים באירועים הקשורים לביטחון העולם, בהתאם לבקשת מנהיגי העולם. יו"ר האגודה בתחילת הסדרה הוא אייזק נטארו.
  • הזודיאקס - (משמעות השם "כוכבי המזלות") קבוצה של שנים עשר האנטרים שנבחרו על ידי יושב ראש אגודת ההאנטרים בזכות כישוריהם (לכל אחד מהם שם קוד המשויך לגלגל המזלות הסיני). מתוקף הגדרתם הם תומכים בפעילות יושב הראש ושותפיו לקרבות. במקרי חירום הם מתכנסים יחד ומגבשים את הנהלים שיכתיבו את החוקים של קהילת ההאנטרים בעולם. על מנת שיו"ר האגודה יכנס לתפקידו, הוא זקוק לתמיכה של רוב מחברי הזודיאקס.
  • משפחת זולדיק - משפחת מתנקשים, הידועה כעילית בתחומה. חברי המשפחה גרים בקצה הר געש רדום בשם הר קוקורו (Kukuroo Mountain), האחוזה מוקפת חומות עצומות ושומרים שונים. כבר מגיל צעיר הילדים עוברים אימונים סיזיפיים כדי להכשיר אותם להיות מתנקשים מקצועיים. חברי המשפחה: סילבה (ראש המשפחה), קיקיו וחמשת ילדיהם (מסודרים לפי גיל): אילומי, מילוקי, קילואה, אלוקה וקאלוטו. זינו (אביו של סילבה) ומאהא (סבו של זינו. מופיע רק במאנגה). כסופי השיער במשפחה משויכים לקטגוריית המשנים, ואילו שחורי השיער משויכים לקטגוריית המניפולטורים. יכולותיהם מזוהות עם הנחש והדרקון הסיניים.
  • להקת הפנטום - כנופיית שודדים בעלת שם עולמי, מדורגים כארגון ברמה א' (סיכון גבוה ביותר). רוב חברי הלהקה הגיעו מהעיר מטאור (Meteor City) שם הלהקה הוקמה על ידי קרולו לוסילפר. ישנם 13 חברים בלהקה, כולם משתמשי נן מיומנים ובעלי יכולות ייחודיות. הם נושאים על גופם קעקוע של עכביש עם מספר לפי סדר חשיבותם ויכולותיהם, כל מספר מייצג את אחת מרגלי העכביש כאשר הראש הוא מנהיג הלהקה. למרות שחברי הלהקה יוצרים קשרי חברות ביניהם ותומכים זה בזה בזמן משימות, כדי להתקבל לשורותיהם החבר החדש צריך לרצוח את בעל המספר הקודם.

נמלות הכימרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נמלות הכימרה (Chimera Ant) הן גזע ייחודי לעולם של האנטר האנטר המורכב מחרקים טורפים בהם נתקלו גון וקילואה לראשונה עם יציאתם מן המשחק והגעתם לאימפריית קאקין (Kakin Empire) בה פגשו את קייט, חניכו לשעבר של אביו של גון והאנטר בעצמו. הגזע כולל מגוון רחב של יצורים הנבדלים זה מזה בגודלם, כוחם וצורתם, שכן מלכת הגזע האחראית על הטלת הביצים (עם דגש על משימת לידת המלך החדש) מעניקה לכל אחד את תכונותיו החיצוניות ואת יכולותיו בהתאם ליצורים החיים אותם אכלה טרם ההטלה. עם התקדמות העלילה, אל המלכה מובאים זוג ילדים אנושיים אשר טעמם הייחודי מעודד את המלכה לבקש מחייליה האילמים לצאת ולצוד עוד מן היצורים המשונים אותם גילו זה עתה ובאמצעות אכילתם להביא לשדרוג הגזע ולהפיכתו למפותח, קטלני ושימושי יותר עבור המלך אותו עתידה היא ללדת.

עם כניסת התכונות האנושיות לתמונה, חלק גדול מן הכימרות שנולדו לא רק הפכו לאנושיות יותר בחיצוניותן, אלא גם בפנימיותן: הן מסוגלות לדבר, לתקשר, להסיק מסקנות ולגבש דעות ואף להזדקק לשמות, אך התפתחות זו בנוסף אל הידיעה על בואו העתידי של המלך לא יוצרים בשורה טובה עבור האנושות. בנוסף, הכימרות הן היצור החי היחידי (עד כה) שמסוגל ללמוד לשלוט בנן מלבד בני אדם.

  • מרואם (Meruem, אשר לפי אמו נקרא על שם "האור המאיר על הכל") – המלך החדש, אשר "נוצר" במטרה לחיות כפסגת האבולוציה, להוביל להכחדת המין האנושי ולהפוך את העולם לממלכה שכל כולה בבעלותו. נולד מוקדם בהרבה מן הזמן המיועד מאחר שפיתח חשיבה עצמאית כבר ברחם אמו וקרע בידיו את בטנה על מנת לצאת לאוויר העולם. רודן עריץ, גאוותן ואכזרי אשר מסוגל להתחזק אף יותר בעת אכילת אנשים דרך ספיחת אנרגיית החיים שלהם ורואה את החלש כמי שמטבעו נולד לא ראוי לחיות, אך גם בעל אוריינות גבוהה, יכולת לימוד מהירה וידע כללי נרחב כבר מיום היוולדו.
  • נפרפיטו (Neferpitou, מכונה לרוב בקצרה "פיטו") – אחת משלושת החיילים במשמר המלכותי הייחודי של המלך. הבכורה, ובעלת תכונות רבות ובולטות של חתול. הרגה זמן קצר לאחר היוולדה את קייט על ידי כריתת ידו ועריפת ראשו ולאחר מכן תופרת באמצעות יכולתה הייחודית את גופו חזרה על מנת לעשות בו שימוש כבובת אימונים בעבור חיילים חלשים יותר, מה שהופך את הנקמה בה לאחת המטרות המשמעותיות ביותר עבור גון בהמשך הסדרה. מתפקדת גם כמרפאה.
  • שאייאפוף (Saiapouf, מכונה לרוב בקצרה "פוף") - חבר נוסף במשמר המלכותי. השני להיוולד, ובעל תכונות של פרפר. מנגן בכינור. טקטיקן מיומן, שכלתני ונאמן, הרואה את שירותו למלך כמשימה שאם ייכשל בה ייחשב כמת,מרבה להתנהג בדרמטיות ולעשות עניין מכל דבר שעלול להפריע למרואם מלכו. מסוגל לפרק ולחבר שוב את תאיו בכל צורה ובכל גודל, ובכך ליצור שכפולים של עצמו אשר גודלם ומספרם משתנים בהתאם לכמות התאים שהייתה דרושה על מנת לייצרם.
  • מנת'ות'ויופי (Menthuthuyoupi, מכונה לרוב בקצרה "יופי") – האחרון אשר נולד מבין חיילי משמר המלך, איש רחב, שרירי ואדום המזכיר במראהו את היצורים המיתיים. בשל תפקידו כמגן הגדול עבור המלך, יכולותיו השכליות אינן מפותחות והוא נוהג לציית לפקודות פשוטות, להמעיט במילים ולא לגלות יוזמה בעצמו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גון פריקס ּׁ (Gon Freecss) – נער בן 12. בנו של ג'ינג פריקס, האנטר אגדי שמקום המצאו לא נודע. גודל באי הלוויתן על ידי דודתו מיטו וסבתו שסיפרו לו שהוריו מתו בתאונה. כשהתברר לגון כי אביו בחיים הוא נהיה נחוש בדעתו למצוא אותו ולהבין למה עיסוקו כהאנטר יותר חשוב לו מלחיות יחד עם בנו. כדי למצוא את אביו הוא מחליט לגשת לבחינת ההאנטרים. גון מתאפיין באופטימיות ורצון לעזור, בייחוד לחבריו. האישיות הסקרנית והתמימה שלו, לעיתים מתסכלת את הסובבים אותו, אולם זו גם הסיבה שהוא מושך אליו אהדה רבה ומוצאים בו עניין. למרות גילו הצעיר וגופו הנערי שעדיין לא התעצב, הוא ניחן בפוטנציאל אדיר וכוח רב, יכולותיו העצומות מתפרצות בעיקר כאשר הוא חש אי צדק או מישהו שחשוב לו נמצא בסכנה. גון בעל כוח רצון ושכל פשוט, הוא מעריך את חבריו ודואג להם, חברו הטוב ביותר הוא קילואה, ילד בן גילו שאותו הוא מחשיב כשותף לחיים. גון משתייך לקטגוריית המשפרים (Enhancement).
  • קילואה זולדיק (Killua Zoldyck) – נער בן 12 בן למשפחת מתנקשים ידועה. מגיל צעיר אומן להיות מתנקש, כשמאס בהכתבות של משפחתו (בעיקר אימו ואחיו אילומי) ברח מהבית ומתוך שעמום וחיפוש אחר ריגוש ניגש לבחינת ההאנטרים, שבה במהרה התחבר עם גון. החברות שלהם מושתת על אמון, תמיכה ותחרותיות. בניגוד לגון שמונע על רגשות, קילואה הוא המחושב מבין השניים, אינטליגנט, אדיש וחד מחשבה. עברו כמתנקש הקנה לו יכולות לנתח מצבים ולבנות אסטרטגיות פעולה במהירות. משמש לא פעם כקולו ההיגיון הקר בשביל גון הפזיז ומרגיע אותו. משתייך לקטגוריית המשנים (Transmutation).
  • קוראפיקה (Kurapika) – נער בן 16, הניצול היחיד משבט הקורטה שנטבח על ידי להקת הפנטום ארבע שנים לפני בחינת ההאנטרים. שבט הקורטה חי בכפר מבודד, צבע עיניהם של חברי השבט היה הופך לארגמן כאשר רגשותיהם צפו, עיניים אלה היו נחשבים לאחד משבעת פלאות תבל. מטרתו של קורפיקה היא לנקום בלהקת הפנטום שהרגה את השבט שלו ועקרה את עיניהם. כדי להצליח במשימתו הוא ניגש לבחינת ההאנטרים, שם הוא מתיידד עם גון, לאוריו וקילואה. קוראפיקה משתייך במקור לקטגוריית המכשפים (Conjuration) אך כאשר עיניי הארגמן שלו מופעלות, הוא משנה את סוג הנן שלו לקטגוריית המומחים (Specialization).
  • לאוריו פרדינייט (Leorio Paradiknight) – נער בן 19, מראהו המבוגר מספק אתנחתא קומית בעלילה. בילדותו חברו מת לאחר שחלה במחלה שניתנת לריפוי, אך הוא לא הצליח להצילו כיוון שהיה חסר אמצעים כלכליים וידע. מאז חלם להיות רופא ולטפל באחרים ללא תשלום, אך הוא גילה שלימודי הרפואה דורשים כסף רב. האירועים האלה הובילו אותו לגשת לבחינת ההאנטרים במטרה להשיג את הרישיון שיאפשר לו לימודים בחינם (חלק מהפריווילגיות להן זוכה בעל הרישיון). שם פוגש ומתחבר עם גון, קילואה וקוראפיקה. לאוריו משתייך לקטגוריית הפולטים (Emmision).
  • היסוקה מורו (Hisoka Morow) – האנטר מסתורי, אשר עבר את בחינת ההאנטרים במחזור של גון וחבריו. היסוקה מתלבש כמו ליצן וקוסם, עורו חיוור ויש לו איפור בצורת כוכב ודמעה על פניו. הוא תמיד מסתובב עם חפיסת קלפים ומחפש אנשים חזקים להילחם בהם. לא הרבה ידוע על עברו, אך על פי מה שהוא טוען הוא גדל במקום עני מאוד. הוא מקבל גירוי מיני מלחימה באנשים חזקים, ולכן הוא מרחם על חייהם של אנשים שהוא רואה בהם פוטנציאל להוות לו אתגר יום אחד, כמו גון. בנוסף לכך היסוקה בעל היסטוריה משותפת עם להקת הפנטום, וגם מוכר בזירת השמיים. היסוקה ניגש בעבר לבחינת ההאנטרים אך נכשל בה כיוון שכמעט הרג את אחד הבוחנים, ולכן ניגש בשנית. היסוקה משתייך לקטגוריית המשנים (Transmutation).

דמויות חוזרות/משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ביסקוויט "ביסקי" קרוגר - האנטרית בעלת דירוג של שני כוכבים בארגון ההאנטרים, שמתמחה בציד אוצרות. על אף שביסקי נראית כמו ילדה קטנה, היא משתמשת בנן על מנת להעניק לעצמה חזות צעירה, ולמעשה היא בת 57. חלק מקבוצת ההאנטרים שנשכרו על מנת להביס את המשחק גריד איילנד, ובמהלך המשחק היא פגשה את גון וקילואה ולימדה אותם את עקרונות הנן המתקדמים. לאחר מכן גם אימנה את גון וקילואה לקראת הקרב שלהם נגד נאקל ושוט. דואגת מאוד מהמראה החיצוני שלה. בשלב כלשהו בחייה אימנה בנן גם את ווינג. ביסקי משתייכת לקטגוריית המשנים (Transmutation).
  • קייט - האנטר חזק ותלמיד לשעבר של ג'ינג פריקס, אביו של גון. קייט פגש את גון בצעירותו כשהתחקה אחר עקבותיו של אביו והגיע לאי הלוויתן בו גון גדל. לאחר כמה שנים פגשו אותו גון וקילואה בשנית לאחר שהביסו את גריד איילנד. קייט ערך מחקר על נמלות הכימרה - זן מסוכן של בעלי חיים, וכתוצאה מכך התלוו אליו גון וקילואה לN.G.L, מדינה המנותקת מהעולם המודרני בה נמלות הכימרה הקימו מושבה והתפתחו. במהלך התקפה של נפרפיטו - אחת מהשומרים המלכותיים של נמלות הכימרה, קייט הקריב את חייו על מנת שגון וקילואה יצליחו לברוח, מה שהשפיע מאוד על גון. כוחו של קייט מאפשר לו להגריל נשק קטלני מבין כמה סוגים באמצעות רולטה דמוית ליצן קטן שהוא מזמן הרולטה נוהגת להתנהג בצורה מצחיקה וילדותית, והוא משתייך לקטגוריית המכשפים (Conjuration).
  • אייזק נאטרו - יו"ר אגודת ההאנטרים בתחילת הסדרה, ומי שכונה לוחם הנן החזק ביותר. נאטרו הוא אדם זקן שנראה תשוש, אך הוא עוצמתי ביותר ואף בגילו המופלג חזק יותר מרוב ההאנטרים החברים באיגוד. אוהב להשתעשע וחובב קרבות, אך רציני ביותר במצבים מסוכנים. בעברו הוא אף ביקר ביבשת האפלה (Dark Continent), ולאחר ביקורו בה אסר על משלחות נוספות להגיע אליה. על אף תפקידו וכוחו, יש לו יריבים פוליטיים רבים באגודת ההאנטרים שחפצים בכך שיודח. בנוסף, הוא חבר קרוב של אנשים ממשפחת זולדיק. מת בעונה 5. נאטרו משתייך לקטגוריית המשפרים (Enhancement).
  • אילומי זולדיק - אחיו הגדול של קילואה והבכור לבית משפחת זולדיק. בעל יכולת לשנות את מבנה פניו באמצעות הנן שלו ומחטים שהוא נושא עמו ובנוסף יכול להפוך אנשים לזומבים בשליטתו בעזרת המחטים שלו. נרשם לבחינת ההאנטרים תחת הזהות הבדויה של גירטקור ומכשיל את קילואה בבחינת ההאנטרים על מנת שיחזור לחיק המשפחה וימשיך בעבודתו כמתנקש, אך לאחר שקילואה עוזב בשנית מניח לו לנפשו. אדם אדיש שנראה כי אינו מביע אף רגש והבעת פניו קרה תמיד, אולם ברגע שמישהו מאיים לפגוע במשפחתו הוא יכול להיות רצחני וקטלני. כמו שאר בני משפחת זולדיק הוא מתנקש מוכשר ברמה עולמית, והרג בחייו כמה מהאנשים הבכירים בעולם. ספק חבר וספק יריב של היסוקה. אילומי משתייך לקטגוריית המתמרנים (Manipulation).
  • ג'ינג פריקס - אביו של גון, והאנטר אגדי בעל דירוג של שלושה כוכבים בארגון ההאנטרים. מתמחה בחקר של חורבות ותרבויות עתיקות. במקור גדל באי הלוויתן, והפך להאנטר כיוון שרצה להגיע ליבשת האפלה (Dark Continent). כמו גון, גם הוא נתפס בעיני אנשים כאדם מוכשר מאוד ובעל פוטנציאל גדול. בשלב כלשהו בחייו הוא יצר יחד עם חבריו את המשחק גריד איילנד, אימן את קייט ונעלם. קילואה משער שג'ינג תכנן שגון יפגוש אנשים מסוימים במהלך המסע שלו, וזה המניע מאחורי פעולות שונות שלו. ג'ינג אינו מעוניין בקשר של אב ובן עם גון, והוא מתעניין הרבה יותר במסעו כהאנטר. בנוסף, ג'ינג הוא אחד מהזודיאקס. ג'ינג משתייך לקטכוריית המיוחדים (spacielist).
  • מורל מאקרנסי - האנטר בעל דירוג של שני כוכבים בארגון ההאנטרים, המתמחה בחקר הים ויצורים ימיים. חלק מהמשלחת של נאטרו למלחמה בנמלות הכימרה, והמנטור של נאקל ושוט. מוראל הוא אדם גדול, מרשים מבחינה פיזית ומסתובב עם המקטרת הענקית שלו, שעוזרת לו להילחם. הוא אמנם נראה קשוח אך מאוד רגיש. מוראל משתייך לקטגוריית המתמרנים (Manipulation).
  • נוב – האנטר חזק, וחלק מהמשלחת של נאטרו למלחמה בנמלות הכימרה. בנוסף לכך הוא המנטור של פאלם סייביריה. נוב הוא בחור מסתורי, לבוש בחליפה מהודרת ושיער מסורק ומדבר בקול שקט. יכולת הנן שלו היא ליצור פורטלים לשיגור. הוא שקול מאוד ומחושב, אך לא יציב נפשית וחווה במהלך הקרבות התמוטטות עצבים קשה (השיער שלו נשר במהלך הקרב עם נמלות הכימרה). בנוסף מעורה בעניינים הפוליטיים בארגון ההאנטרים. נוב משתייך לקטגוריית המכשפים (Conjuration).
  • נאקל ביין – האנטר ותלמיד של מוראל, המתמחה בציד יצורים ומפלצות. נאקל הוא אדם קשוח ומתלהם, בעל פתיל קצר ופקעת עצבים גבוהה, אולם הוא רגיש מאוד, בעיקר לבעלי חיים. שונא להודות ברגישות שלו. הוא חזק מאוד פיזית. נאקל משתייך לקטגוריית הפולטים (Emmision).
  • שוט מקמאהון – האנטר ותלמיד של מוראל, ומתמחה גם הוא בציד יצורים ומפלצות. בעל חזות קרה ומחושבת כלפי חוץ, אך למעשה הוא פחדן ונוטה להסס לפני שנכנס לעימות כלשהו, ומעדיף לצפות מהצד ולחשוב יתר על המידה לפני שהוא תוקף יריב. לרוב שוט משמש כקול ההיגיון בעבור נאקל המתלהם. שוט משתייך לקטגוריית המתמרנים (Manipulation).
  • פאלם סייבירה – האנטרית ותלמידה של נוב, ומאוהבת בו קשות מה שמאפשר לו לשלוט על מעשיה. לא מורשית להשתמש בכוחות הנן שלה ללא אישור מפורש של נוב. בת 22. היא בעל מראה חיצוני מפחיד ומטריד מאוד, אך יכולה גם להיראות נורמלי במידת הצורך. אגסיבית ולא יציבה בנפשה, רוצה להרוג כל אחד שמרגיז אותה (גם אם הם ידידים שלה), שונאת מאוד את התלמידים של מוראל כיוון שהם מונעים ממנה לצאת למשימה בNGL. במהלך הקרבות היא הופכת לנמלת כימרה אך מקבלת את זכרונותיה חזרה. מחבבת את גון (אילצה אותו לצאת איתה לדייט בעונה 5) . משתייכת לקטגוריית המשפרים (Enhancement).
  • ווינג – המורה הראשון של גון וקילואה לנן, ובנוסף הוא גם המורה של זושי. ווינג הוא האנטר וגם משמש כבוחן של גון בבחינת ההאנטרים הסודית, שמטרתה להסמיך את ההאנטר הטירון לשליטה בסיסית בנן. ווינג היה בעבר תלמיד של ביסקי, ולמד ממנה את עקרונות הנן. עוזר לגון וקילואה להתקדם בזירת השמיים. ווינג משתייך לקטגוריית המשפרים (Enhancement).
  • זושי – ילד קטן תלמידו של ווינג שמתחבר עם גון וקילואה. אף על פי שאינו מוכשר כמוהם, ווינג מתאר את זושי ככישרון של 1 ל-1,000,000 בשליטה בנן. זושי משתייך לקטגוריית המתמרנים (Manipulation).

טכניקות ייחודיות בעולם של האנטר האנטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

נן (Nen)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטכניקה העיקרית בסדרה. היא מאפשרת ליצור חי להשתמש ולנצל את אנרגיית החיים שלו (הילה או aura). ישנם ארבעה עקרונות שאדם צריך ללמוד כדי לשלוט בנן. עקרונות אלו הם תרגילי מדיטציה ומחשבה לחיזוק כוח הרצון והתודעה של האדם.

טן (Ten) - מיקוד התודעה, שיקוף העצמיות וקביעת המטרה. לאחר שבלוטות ההילה של האדם נפתחות הוא חייב לשמור את ההילה שלא תדלוף החוצה דרכן (דליפת יתר עלולה להיות קטלנית), הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא להשאיר שכבה דקה של הילה שעוטפת את הגוף. שכבה זו מהווה שכבת מגן בסיסית מפני התקפות נן, שומרת על מרץ וחיוניות ומעכבת זקנה. מדיטציה תכופה משפרת את איכות הטן ובונה הילת מגן חזקה יותר.

זאטסו (Zetsu) – אמירה, תרגום התודעה והמטרה למלל. בניגוד לטן, זאטסו עוצר את ההילה מלדלוף החוצה וכולא אותה בתוך הגוף. כיוון שהאדם לא מוגן על ידי ההילה הוא נעשה רגיש יותר להילות של האחרים שסביבו ומנגד האחרים לא חשים בנוכחותו. זאטסו משמש למעקב ומקל על עייפות, אך במקרה של תקיפה עם נן האדם יסבול פגיעה קשה כי הגוף נשאר חסר הגנה.

רן (Ren) - הגברה, כוח הרצון. כאשר אדם מסוגל לשלוט בהילה שלו על ידי טן, הוא גם מסוגל לשלוט בכמות ההילה שהוא פולט מגופו בכל רגע נתון. אם טן משמש להגנה, אז רן משמש לתקיפה או הכנה לתקיפה. רן תומך ומעצים את היכולת ההתקפית של האדם ומספק לו מאגר של הילה לשימוש בטכניקות מתקדמות.

האטסו (Hatsu) - עשייה, הוצאה מהכוח לפועל. לאחר שמיושמים שלושת העקרונות הבסיסיים, האטסו הוא העיקרון שמביא לידי ביטוי את יכולותיו של האדם. תכונות ההאטסו יהיו מושפעות בהתאם לסיווגו הטבעי באחת משש הקטגוריות אך לא יהיו מוגבלות רק אליה.

יכולות הנן מחולקות לשש קטגוריות הקובעות באילו דרכים המשתמש יוכל ליישם את ההילה שלו. משתמש עם קטגוריה מסוימת יוכל להגיע ליעילות שימוש מקסימלית בקטגוריה הזאת, אך בקטגוריות אחרות הוא יוכל להשתמש באופן פחות יעיל. קיים קשר בין האישיות של המשתמש לקטגורית הנן אליה הוא שייך. השיטה המקובלת לבדוק לאיזה קטגוריה האדם משתייך היא באמצעות שחרור הילה מכפות הידיים, כאשר הן מקיפות כוס מלאה מים עם עלה הצף על פניהם וצפייה בתוצאות:

  • משפר (Enhancer) – כמות המים בכוס גדלה. משפרים מסוגלים לחזק את ההילה שלהם או לחזק חפץ מסוים באמצעות ההילה שלהם. הדבר מתבטא בדרך כלל בחיזוק ושיפור של היכולות הגופניות והכוח הפיזי של משתמש הנן. בנוסף, משפרים ששולטים היטב בנן מסוגלים גם להתשמש ביכולותיהם לצורכי ריפוי עצמי מוגבר ושיפור הסיבולת. רבים מחשיבים את המשפרים למשתמשי הנן המאוזנים ביותר, אשר משלבים הגנה והתקפה בצורה הטובה ביותר. לפי השיטה לניתוח אישיות לפי הילה, משפרים הם פשוטים ורציניים. דוגמאות למשפרים: גון פריקס, אייזק נטרו, יופי, אובוגין.
  • משנה (Transmuter) – טעם המים משתנה. משנים מסוגלים להקנות להילה שלהם תכונות של חומרים אחרים, או לשנות את צורת ההילה שלהם. טעות נפוצה תהיה להחשיב את יכולות המשנים כחומרים לכל דבר, אך הם למעשה הילה טהורה שתכונותיה הכימיות והפיזיקליות משתנות (כך לדוגמה, יכולות הנן של קילואה הן הילה בצורה של ברקים, ואינן ברקים אמיתיים). כתוצאה מכך, אנשים שאינם שולטים בנן לא יבחינו ביכולות אלו. לפי השיטה לניתוח אישיות לפי הילה, משנים הם הפכפכים ורמאים. דוגמאות למשנים: קילואה זולדיק, היסוקה מורו, זינו זולדיק, ביסקי קרוגר.
  • מכשף (Conjurer) – זיהומים מופיעים בתוך המים. מכשפים הם משתמשי נן המסוגלים ליצור חפצים ואובייקטים פיזיים מההילה שלהם. בניגוד למשנים, גם אנשים שאינם שולטים בנן יוכלו להבחין בחפץ שיוצר מכשף. באמצעות תנאים והגבלות שמשתמש הנן קובע מראש, המכשפים מסוגלים להקנות לחפצים שהם יוצרים תכונות על טבעיות/שיפורים שונים, ובכך להגדיל את העוצמה של החפצים שהם יוצרים. אולם גם לכך יש הגבלות, לדוגמה: אף משתמש נן לא יוכל ליצור חרב שיכולה לחתוך כל דבר, כיוון שזהו משהו "מעבר לגבולות האנושות". לפי השיטה לניתוח אישיות לפי הילה, מכשפים הם לחוצים. דוגמאות למכשפים: קוראפיקה (במצב רגיל), קייט, נוב, גנת'רו.
  • פולט (Emitter) – צבע המים משתנה. פולטים הם משתמשי נן המסוגלים לשלוט בהילה שלהם גם מקרוב וגם מרחוק (למעשה, פולטים את ההילה שלהם מחוץ לגופם). פולטים מסוגלים לשלוט ביכולות העשויות מהילה גם מטווח רחוק, אולם ככל שיותר הילה נפלטת מן הגוף, כך קטנים הזמן והטווח בו ניתן לשלוט בה. רבים מהפולטים משתמשים ביכולות אלו כדי לתקוף מרחוק ולשגר אובייקטים שונים מנן ממרחק בטוח. צורות מתקדמות של פליטה יכולות אף להיות ביצוע טלפורטציה או שימוש בגלי קול כדי לפזר נן. לפי השיטה לניתוח אישיות לפי הילה, לפולטים יש פתיל קצר. דוגמאות לפולטים: לאוריו פארדינייט, נאקל ביין, רייזור, פוקל.
  • מתמרן (Manipulator) – העלה נע על פני המים. מתמרנים הם משתמשי נן המסוגלים לשלוט ביצורים חיים וגם בדברים דוממים, בצורה כמעט מוחלטת. ליכולות אלו שימושים רבים, בין אם שינוי צורה לאובייקטים מסוימים ואף לגוף האדם, שליטה במחשבות והיפנוזה, וכן שליטה בצורת ההילה שלהם ויצירה של יצורים חיים מההילה (יכולת המכונה Nen Beast). גם מתמרנים נוטים להשתמש בהגבלות וחוקים על מנת לחזק את היכולות שלהם, אולם הגבלה אחת אוניברסלית היא שלא ניתן לשלוט על משהו שנמצא תחת שליטה של מישהו אחר. לפי השיטה לניתוח אישיות לפי הילה, מתמרנים הם וכחנים. דוגמאות למתמרנים: אילומי זולדיק, מוראל מאקנרסי, שוט מקמאהון, שאיפוף.
  • מומחה (Specialist) - מופיעים שינויים אחרים לגמרי. מומחים הם משתמשי נן מיוחדים אשר מסוגלים להשתמש ביכולות נן שלא משתייכות לאף אחת מהקטגוריות האחרות. הדבר הזה הופך את יכולות המומחיות ליכולות הנן הוורסטיליות והמגוונות ביותר. בניגוד לשאר היכולות, משתמש נן שאינו נולד כמומחה אינו מסוגל להשתמש ביכולות מהסוג הזה, אולם קיים הסיכוי לשנות את סוג ההילה למומחה בשלב כלשהו בחייו (הסבירות הכי גבוהה לכך היא בעבור אנשים שנולדו כמתמרנים או מכשפים). במהלך הסדרה הוצגו יכולות מומחיות מגוונות כגון גניבת יכולות נן של לוחמים אחרים, חיזוי העתיד, ועוד. לפי השיטה לניתוח אישיות לפי הילה, מומחים הם עצמאיים. דוגמאות למומחים: קוראפיקה (במצב סקרלט), קרולו לוסילופר, נפרפיטו, מרואם.

באופן עקבי, ניתן לחזק את הנן ויכולותיו על ידי קביעת מערכת חוקים שמגבילה את הלוחם מצד אחד, אך מחזקת את ההילה שלו מצד שני. לדוגמה, קורפיקה יכול להשתמש בשרשראות הנן שלו רק נגד חברי להקת הפנטום, והוא ימות אם ינסה לעשות כן על אדם אחר. כתוצאה מכך, השרשראות חזקות מאוד וקטלניות. דוגמה נוספת היא קייט, שמחויב להגריל את כלי הנשק שלו לפני שהוא משתמש בו ולא יכול לבחור, אך כתוצאה מכך עוצמת כלי הנשק שלו גדלה.

און (On)[עריכת קוד מקור | עריכה]

טכניקה זו מופיעה בסרט "המשימה האחרונה". און הוא ההפך של נן, במקום ניצול אנרגיית החיים, הוא מונע על שנאה ונחשב "אנרגיית מוות". האון מעניק כוח אחד עצום הזהה ליכולות של משתמש נון מומחה המסוגל לנצל 100% מאנרגיית החיים שלו. הוא לא בנוי על קטגוריות, הכוח עובר דרך מגע ויצירת חוזה מחייב עם הדם של ג'ייד, במידה והחוזה מופר האדם משלם בחייו.

סדרות וסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיילוט לסדרת האנימה

בשנת 1998 יצא ספיישל של הפרק הראשון לסדרת המנגה האנטר האנטר, הוא שודר כחלק מהתוכנית "Jump Super Anime Tour" באותה שנה.

סדרת האנימה הראשונה שיצאה ב-1999
ארק פרקים באנימה
ארק בחינת ההאנטרים

(Hunter Exam)

1-30
ארק משפחת זולדיק

(Zoldyck Family)

31-36
ארק זירת השמים

(Heavens Arena)

27-50
ארק העיר יורק-ניו

(Yorknew City)

51-62
ספיישל להקת הפנטום

(OVA - Genei Ryodan)

63-70
ספיישל אי החמדנות

(OVA - Greed Island)

71-78
ספיישל אי החמדנות - הסוף

(OVA - Greed Island Final)

79-92
סדרת האנימה השנייה שיצאה ב-2011
ארק פרקים באנימה תקציר
ארק בחינת ההאנטרים

(Hunter Exam)

1-21 הסדרה מתחילה עם גון, נער צעיר שיוצא להיבחן בבחינת ההאנטרים השנתית. במהלך הבחינה הוא מכיר את קוראפיקה, קילואה ולאוריו, ומתיידד עמם. הבחינה מורכבת משלבים כאשר כל שלב מכיל משימה מסוכנת ומי שעובר את השלב מתקדם צעד נוסף בבחינה. בשלב הראשון נבחנו המתמודדים בסיבולת פיזית. בשלב השני נבחנו ביצירתיות ובתשומת לב לפרטים הקטנים. בשלב השני נבחן שיתוף הפעולה שלהם והעבודה תחת לחץ והשלב הרביעי היה טורניר אומניות לחימה חופשי, בו רק מי שמכריז על כניעתו מפסיד. גון עבר בהצלחה יחד עם חבריו את כל השלבים אך במהלך הטורניר נפצע גון קשה בקרב נגד הנינג'ה האנזו, שגבר עליו בכל פרמטר פיזי. האנזו שבר לגון את עצמות גפיו ואיים להרוג אותו אך התייאש ונכנע לכוח הרצון הבלתי מתפשר של גון. שבעת ההאנטרים החדשים שהוסמכו בבחינה היו גון, לאוריו, פוקל, קוראפיקה, האנזו, גירטרקור והיסוקה – קוסם סדיסט שפיתח עניין בגון. קילואה נכשל בבחינה כיוון שרצח את המתמודד שנלחם מולו ועברו כמתנקש נחשף.
ארק משפחת זולדיק

(Zoldyck Family)

22-26 גון מגלה על כך שקילואה נכשל בבחינה ועל משפחתו של קילואה – משפחת זולדיק, משפחה מפורסמת של מתנקשים קטלניים. עוד מתגלה כי גירטרקור הוא למעשה אילומי, אחיו של קילואה בעל היכולת לשנות את מבנה פניו בעזרת מחטים. אילומי איים על קילואה באמצעות הילה מוזרה, והכריח אותו להרוג את המתמודד מולו ולהיכשל בבחינת ההאנטר כיוון שהוא מתנקש. גון יוצא עם לאוריו וקורפיקה לביתם של משפחת זולדיק הממוקם בראש הר קוקורו, במהלך נסיונותיהם להיכנס לבית הם פוגשים בשומרי הראש והעובדים של המשפחה.
ארק זירת השמים

(Heavens Arena)

27-36 החבורה נפרדת לדרכה לבינתיים אך מבטיחה כי תיפגש בעתיד בעיר "Yorknew City". לאוריו מתחיל את לימודי הרפואה, קוראפיקה מחפש פטרון שמקורב לשוק השחור בתקווה שדרכו יוכל להשיג מידע על להקת הפנטום ועל עיני הסקרלט, העיניים של אחיו שנטבחו על ידי להקת גנבים חשאית בשם להקת הפנטום (מוכרים בכינוי "העכביש"), ובעקבות חיפוש זה גם פוגש במאסטר שמלמד אותו נן. גון וקילואה שמים פעמיהם ל"זירת השמים", הבית ללוחמים צעירים שרוצים להרוויח כסף ויוקרה. הזירה מורכבת מקומות וכל ניצחון מקדם אותך בקומות, עד אשר מגיעים לקומה ה־200, ממנה מתחילים המתמודדים להיות חזקים ומאיימים הרבה יותר. קילואה וגון פוגשים את זושי והמאסטר שלו ווינג (Wing), ולומדים יחד עם זושי את עקרונות הנן וכדי להילחם בקומה ה־200. היסוקה מופיע בזירה גם הוא ומאתגר את גון.
ארק העיר יורק-ניו

(Yorknew City)

37-58 קילואה וגון חוזרים לביתו של גון באי הלוויתן, שם הם מגלים על מסר סודי מאביו של גון, ג'ינג, שנחשב להאנטר אגדי שמקום הימצאו לא נודע. בעקבות המסר הזה הם לומדים על המשחק המסתורי גריד איילנד (Greed Island) ומגלים שעותק נדיר שלו יימכר במכירה הפומבית בעיר יורקניו, לשם הם הולכים. בו בזמן מגיע ליורקניו גם קורפיקה, שהצטרף למשפחת העולם התחתון נוסטראייד במטרה למצוא את להקת הפנטום ולחסל את חבריה. הוא פוגש בהאנטרים נוספים שהצטרפו למשפחת נוסטראייד ומגלה על טבעו של העולם התחתון. להקת הפנטום מגיעה גם היא ליורקניו סיטי כאשר החבר החדש בה הוא לא אחר מאשר היסוקה, שמעוניין להילחם במנהיג הלהקה קרולו. קורפיקה נלחם באובוגין, חבר בלהקה, והורג אותו בעזרת טכניקת נן אסורה המשלבת נדרים כובלים. מאותו הרגע מתחילה להקת הפנטום במסע של טרור ברחבי יורקניו בניסיון למצוא את קורפיקה.
ארק אי החמדנות

(Greed Island)

59-75 קילואה ניגש בשנית לבחינות ההאנטר ועובר אותן בהצלחה יתרה. במטרה למצוא את אביו של גון, אחד מיוצרי המשחק, קילואה וגון מנסים להבין מה זה המשחק גריד איילנד (Greed Island), ואיך נכנסים אליו. הם מוכיחים את יכולותיהם ומצטרפים למשלחת לתוך המשחק הממומנת על ידי אדם עשיר, בתמורה לחפץ אשר יוציאו מן המשחק. בתוך העולם של גריד איילנד קילואה וגון מתאמנים ומנסים לנצח את המשחק על ידי השגת 100 קלפים נבחרים. בתום הארק הצמד משוגרים לאי Neo-Green Life (N.G.L.) בהמשך החיפוש אחר אביו של גון.
ארק נמלות הכימרה

(Chimera Ant)

76-136 בתחילה גון וקילואה פוגשים את קייט (Kite), האנטר ותלמיד של אביו של גון, על אף שציפו לפגוש את אביו.

הצמד עוזרים לקייט במחקר שלו בעקבות נמלות הכימרה. אלו חרקים שטורפים יצורים אחרים ולאחר מכן, בהריון של מלכת הכימרה, נולדים צאצאים שהם הכלאות, בעלי מאפיינים ותכונות מן המן הנאכל וכן מן נמלות הכימרה. המלכה, אשר נשטפה לחופי NGL, מפתחת תיאבון לבני אדם ובונה מושבה עוצמתית, במיוחד אחרי עיכול בני אדם בעלי נן רב, האנטרים. בקרב מול נמלות הכימרה, קייט מקריב את עצמו כדי לאפשר לגון וקילואה לברוח ולהזהיר את ארגון ההאנטרים. אחרי חודשים רבים של תכנון והכנות, הארגון שולח צוות האנטרים, הכולל בתוכו אף את נטרו (Netero) נשיא הארגון עצמו, לנצח את הנמלים ומלכם מרואם (Meruem), אשר השתלטו על הממשל ברפובליקה של East Gorteau, כחלק מתוכנית לשעבוד כל בני האדם. על אף שנטרו הפסיד בקרב מול מרואם, לפני מותו הוא הורג את המלך על ידי הפעלת פצצה רעילה המוטמנת בליבו. בקרב מול נפרפיטו (Neferpitou), הנמלה שרצחה את חברם קייט, גון מוציא את כל זעמו, הורג את נפרפיטו אך מאושפז לאחר מכן במצב קריטי.

ארק בחירות יו"ר ה-13

(13Hunter Chairman Election th)

137-148 לאחר מותו של נטרו בקרב נגד מרואם, הזודיאקס על מנת לקבוע את הליך הבחירה ביו"ר ה-13 של אגודת ההאנטרים. בארגון חברים ג'ינג פירקס - אביו של גון, וגם פריסטון היל - סגנו המניפולטיבי של נטרו, ששנוא על שאר הקבוצה ומעוניין בתפקיד היו"ר. בו בזמן קילואה מבריח את אחותו הקטנה אלוקה מבית משפחת זולדיק, על מנת שתרפא את גון שנאבק בבית החולים על חייו. אילומי, שמעוניין להרוג את אלוקה, שוכר את שירותיו של היסוקה על מנת לעזור לו, והשניים מנסים ללכוד את קילואה ואלוקה בזמן ששומרי הראש של משפחת זולדיק נלחמים בהם.

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פנטום הארגמן (Phantom Rouge)

יצא ב-12 ביוני 2013 תקציר: קוראפיקה יוצא לנקום בלהקת הפנטום שטבחו בשבטו כדי למכור את עיני הארגון שלהם. אולם אויב לא מוכר גנב את עיני הארגמן שלו. בעזרתם של גון, לאוריו וקילואה חייו של קוראפיקה ניצלים. כעת נותרה בידם משימה, להשיב את עיניו של קוראפיקה ולגלות מיהו הגנב המסתורי. להקת הפנטום חוסמת את דרכם והתפתחויות מסעירות חושפות את עברו האפל של הגנב המסתורי.

המשימה האחרונה (The Last Mission)

יצא ב-27 בדצמבר 2013 תקציר: לפני עשרות שנים, ההאנטר החזק ביותר של כל הזמנים, אייזק נאטרו (יושב ראש אגודת ההאנטרים), נאבק מול ג'ייד וחיסל אותו. ג'ייד ונאטרו היו למדו יחד את אמנות הלחימה וכל אחד פיתח טכניקות אחרות לשליטה בכוחותיו. נאטרו השתמש בטכניקת הנן ואילו ג'ייד השתמש בטכניקות און. שנים לאחר חיסולו של ג'ייד הוא מופיע שוב בזירת השמים בטורניר אולימפיאדת הקרב, במטרה אחת: לשלוט על העולם. זוהי משימתו האחרונה של נאטרו, להגן על העולם מאיום המונע מתאוות שנאה ונקם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא האנטר האנטר בוויקישיתוף