הארי כריסטופרס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הארי כריסטופרס
Harry Christophers
לידה 26 בדצמבר 1953 (בן 70)
Goudhurst, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1979 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים מודלן קולג' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה מפקד במסדר האימפריה הבריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריצ'רד הנרי טיודור "הארי" כריסטופרסאנגלית: Richard Henry Tudor "Harry" Christophers; נולד ב-26 בדצמבר 1953) הוא מנצח אנגלי.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לימודים וראשית קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריסטופרס נולד בגודהרסט, קנט. הוא למד בקינגס סקול בקנטרברי, היה נער מקהלה בקתדרלת קנטרברי בהדרכת אלאן ויקס וניגן בקלרינט בתזמורת בית ספרו יחד עם אנדרו מרינר. כהשפעות מוזיקליות בילדותו הוא מציין את הרולינג סטונז, ברהמס, מאהלר, סטרווינסקי וג'תרו טול.[1]

כריסטופרס נשא בתפקיד אקדמי במקהלה במודלן קולג' באוקספורד, שם למד לימודים קלאסיים במשך שנתיים לפני שהחל בקריירה מוזיקלית.

קריירה עם אנסמבל השישה-עשר ואגודת הנדל והיידן[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריסטופרס ייסד את האנסמבל הווקאלי השישה-עשר בשנת 1979. הוא ניצח על "השישה-עשר" ועל תזמורתו ברחבי אירופה, אמריקה והמזרח הרחוק ועשה לו שם בעבודתו במוזיקה של הרנסאנס, הבארוק והמאה ה-20. עם אנסמבל "השישה-עשר" ניצח על הקלטות לחברת קורו (חברת ההקלטות של אנסמבל השישה-עשר) וחברות אחרות, בהן היפריון רקורדס, UCJ ווירג'ין קלאסיקס.[2] הקלטות אחדות זכו באותות כבוד כגון "גראן פרי דו דיסק" ופרס מידם על המשיח של הנדל, פרס מבקרי המוזיקה הגרמנים (Schallplattenkritik), פרס גרמופון למוזיקה עתיקה ופרס קלאסיקל בריט 2005 לתקליטור "רנסאנס". ההקלטה של "אנסמבל השישה-עשר" משנת 2009 להמנוני ההכתרה של הנדל זיכתה את ההרכב בפרס קלאסיק FM גרמופון בקטגוריית מוזיקת בארוק ווקאלית כמו גם אותות אמן השנה לכריסטופרס ול"שישה-עשר". ההקלטה גם זיכתה את כריסטופרס במועמדות פרס גראמי לביצוע כוראלי מצטיין.

בשנת 2000 החל כריסטופרס ב"מסע צליינות כוראלי", סיור לאומי בקתדרלות אנגליות מיורק עד קנטרברי, במוזיקה מן התקופה שלפני הרפורמציה כתרומת "השישה-עשר" לחגיגות המילניום. זה הוביל לעוד מסעות צליינות שנתיים בנושאים מסוימים.[3][4] כחלק מחגיגות שלושים השנה ל"השישה-עשר" בשנת 2009, הוקדש מסע הצליינות התשיעי לחגיגות היובל של הנרי פרסל, ג'יימס מקמילן וגאורג פרידריך הנדל.[5][6] המסע של 2011 התמקד במוזיקה של תומאס לואיס דה ויקטוריה והמסע של 2012, שהוכתר בשם "האדמה מהדהדת", בחן את מוזיקת הקודש של פלנדריה במאות ה-15 וה-16, משל המלחינים ז'וסקן דה-פרה, אנטואן ברומל ואורלנדו לאסוס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הארי כריסטופרס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Aled Jones (28 בספטמבר 2008). "The Choir: Interview with Harry Christophers" [אלד ג'ונס, רדיו בי.בי.סי., ריאיון עם הארי כריסטופרס]. BBC Radio 3. {{cite journal}}: (עזרה)
  2. ^ "Sweet sixteen" [אלפרד היקלינג, הגרדיאן]. The Guardian. 9 בנובמבר 2001. {{cite journal}}: (עזרה)
  3. ^ Tom Service (12 באוקטובר 2002). "The Sixteen/Christophers (Southwark Cathedral, London)" [טום סרוויס, הגרדיאן]. The Guardian. {{cite journal}}: (עזרה)
  4. ^ Erica Jeal (11 באפריל 2007). "The Sixteen/Christophers (Snape Maltings, Aldeburgh)" [אריקה ג'יל, הגרדיאן, "השישה-עשר/כריסטופרס]. The Guardian. {{cite journal}}: (עזרה)
  5. ^ Tim Ashley (19 במרץ 2009). "The Sixteen/Christophers (Queen Elizabeth Hall, London)" [טים אשלי, הגרדיאן, "השישה-עשר" וכריסטופרס באולם המלכה אליזבת, לונדון]. The Guardian. {{cite journal}}: (עזרה)
  6. ^ George Hall (16 באפריל 2009). "The Sixteen/Christophers (Old Royal Naval College Chapel, London)" [ג'ורג' הול, הגרדיאן, "השישה-עשר וכריסטופרס בקאפלה של הקולג' הימי המלכותי בלונדון]. The Guardian. {{cite journal}}: (עזרה)