הבורוטאוטתיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןהבורוטאוטתיס
תקופה
קרטיקון עליון
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: רכיכות
מחלקה: סילוניות
סדרה: דיונוני רחף
סוג: הבורוטאוטתיס
מין: Haboroteuthis poseidon
שם מדעי
Haboroteuthis
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הבורוטאוטתיס (שם מדעי: Haboroteuthis) הוא סוג נכחד של רכיכה גדולה שהתקיימה במשך הקרטיקון העליון במימי האוקיינוס השקט שלפני מיליון שנה מזמננו.

סוג זה תואר ב-2015 בידי החוקרים: Kazushige Tanabe‏, Akihiro Misaki ו-Takao Ubukata, על סמך ממצאים שהתגלו בהוקאידו שביפן[1].

ממצאיו של היצור שהיה קרוב לדיונונים או דיונוני הרחף המודרניים הכילו זוג של מקורים תחתונים עבים שהזכירו מקורי דיונונים מאותה תקופה, כמו Nanaimoteuthis מוונקובר שבקנדה. מקורים אלה הגיעו לאורך של 6 ס"מ בקירוב והיו גדולות מאוד.

ככל הנראה בעליהם הגיע לגודל של דיונון ענק או דיונון עצום מודרניים, מאחר שמקוריהם בעלי מידות דומות, כך שאולי ההבורוטאוטתיס הגיע לאורך של כמה מטרים והיה אחד מחסרי החוליות הגדולים ביותר של הקרטיקון, לצד אמוניטים נכחדים. עם זאת שאר הגוף לא השתמר במאבנים והדעות על כך הם השערות בלבד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Tanabe, Kazushige; Misaki, Akihiro; Ubukata, Takao (2015). "Late Cretaceous record of large soft-bodied coleoids based on lower jaw remains from Hokkaido, Japan" (PDF). Acta Palaeontologica Polonica. 60 (1): 27–38. doi:10.4202/app.00052.2013. ISSN 0567-7920. OCLC 5789669966. Retrieved 22 August 2018