הבור (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הבור
Çukur
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
ארץ מקור טורקיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות טורקית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 131 עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור Show TV עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 23 באוקטובר 2017 – 7 ביוני 2021 (3 שנים ו־32 שבועות) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הבורטורקית: Çukur) היא סדרת דרמה ואקשן טורקית בבימויו של סינאן אוזטורק.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מתרחשת בצ'וקור (הבור), שנחשבת לאחת השכונות המסוכנות ביותר באיסטנבול, ואשר נשלטת על ידי משפחת קוצ'ובה.

אף על פי שלמשפחה זו יש קשר הדוק לפשע, למשפחה יש כללים משלה, וביניהם איסור סמים בשכונה.

לפי כלל זה לא ניתן לייצר, להשתמש או למכור תרופות בצ'וקור, עד שיום אחד אדם בשם וארטולו סאאדטין מגיע לשכונה ונחוש בדעתו לשבור את האיסור.

תחילה הוא מנסה לנהל משא ומתן עם אנשי משפחת קוצ'ובה, אך כאשר בקשתו נדחית הוא תוקף את השכונה ואת המשפחה בכל כוחו ורוצח את ״קהרמאן״ (אחד הבנים של אידריס מנהל השכונה). בדיוק כשחושב שהוא הצליח להכניע את המשפחה, קורה משהו בלתי צפוי.

מתגלה שהמטפלת בבית משפחת קוצ׳ובה היא חברת ילדותו שתמיד אהב ושהוא אחד הבנים של אידריס על ידי בגידה של אידריס הסולטן עם אישה בשם מיהריבאן.

סלים (אחד מהבנים של אידריס) מחליט לבגוד במשפחתו עם וארטולו ולקחת את הבור מידיהם, הוא היה שותף ברצח קהרמאן ופעל מבפנים ועזר לוארטולו לכבוש את הבור.

איש בשם באייקל קם והחליט שרוצה לכבוש את הבור ולקחת את הבור לידיו, הוא מגייס את 2 הבנים שלו (נאזים ואמראח) למשימה שיכבשו את הבור בשמו וכמו כן דואג בעצמו להביס את הבור בדרכים שונות, לדוגמה הרג את ״האלה״ (עיתונאית מהבור וחברה של עליצ׳ו) בזכות צלף.

אידריס ממנה את יאמאץ׳ (הבן הצעיר שלו) להיות אבא של השכונה ולטפל בעניינים, אשתו של יאמאץ׳ היא סנה, יאמאץ׳ ברח מהבית לפני 10 שנים ומצא לו חיים משל עצמו, הוא מצא את סנה והתחתן איתה בפריז ונפש בפריז איתה, כשקהרמאן מת, סולטן (אמא שלו) לקחה אותו מפריז כדי שידאג למשפחה האבלה וסנה באה איתו.

באייקל תמיד השפיל את נאזים ולא התייחס אליו כבנו והוא מחליט לנקום, בני קוצ׳ובה תקפו את באייקל ולאחר מכן באייקל הצליח להתחמק והגיע לידיים של נאזים, נאזים כלא אותו והחליט למכור אותו למאפיה הרוסית שהייתה נגדו ושם הוא הוצא להורג.

סלים, וארטולו, נאזים ואמראח הקימו צוות של ארבעה שמטרתם לכבוש את הבור, הם היו קרובים מאוד לכיבוש הבור בעזרת זה שנתנו לתושבי הבור כסף בתמורה לטאבו והם הסכימו כיוון שהמצב הכלכלי בבור היה קטסטרופה, וסלים החליט לקחת את אידריס לשיחה ונתן לו 2 אופציות, או שהוא וכל משפחת קוצ׳ובה עוזבים את הבור והבור ימשיך להתקיים או שכל הבור יגורש וימחק. אידריס החליט לקום וללכת מהבור עם כל משפחת קוצ׳ובה.

יאמאץ׳ רב מכות עם אמראח וכמעט הרג אותו אך לפתע אמראח אמר ליאמאץ׳ שחטף את סנה ושאם הוא רוצה שהיא תחיה אז שלא יהרוג אותו, לבסוף יאמאץ׳ החליט לא להרוג אותו.

הארבעה הצליחו לכבוש את הבור, אמראח ונאזים שתו ביחד לכבוד הניצחון, בזמן שישבו ודיברו אמראח שלף אקדח וירה בנאזים 2 כדורים בבטן ואחד בראש והרג אותו, לאחר מכן קם והלך והתגלה שנאזים שם לו רעל בשתייה ואמראח מת מהרעל לאחר מכן.

וארטולו גילה שאין לו ריגוש בכיבוש הבור ושנקמתו הייתה סתמית וסאאדט (אהבת ילדותו) מבשרת לו שהיא בהיריון ממנו והוא מחליט לקחת את סאאדט ומדט (השותף שלו) וללכת לצריף בטבע וללכת מהבור.

סלים הרגיש בודד ולא יכל להתמודד עם המצפון על מה שעשה והרגיש חרטה גדולה והחליט לשים קץ לחייו ולחתוך ורידים.

הבור נשאר ריק ולפתע מגיעה כנופיה של ילדי רחוב ומשתלטת על הבור, לכנופיה קוראים ״הכבשים השחורות״, הם משתלטים על אנשי הבור ומאלצים אותם לעבוד עבורם.

מתקיימת חתונה של אקשין (הבת של קהרמאן) וג׳לסון (אחד מאנשי הבור) ובשיא החתונה הכבשים השחורות פורצים ויורים בכולם.

באותו הזמן פאשה ואמי (החברים של אידריס שעזרו לו להקים את הבור) הפתיעו את אידריס והקימו בית קפה בדיוק כמו בבור באותה השכונה החדשה שהלכו אליה לאחר סילוקם מהבור, הכבשים השחורות פרצו ביריות גם לשם ולא הייתה לאידריס, אמי ופאשה ברירה והם היו חייבים לפרוץ במלחמה ולהילחם, הם יצאו מהבית קפה וירו בכבשים השחורות.

הכבשים השחורות הגיעו גם לוארטולו וחטפו את סאאדט מהצריף וירו במדט 4 כדורים, וארטולו לא הצליח להילחם נגדם ולהביס אותם ונשאר שם לבדו.

יאמאץ׳ ועליצ׳ו מגיעים לבית קוצ׳ובה החדש באיחור לחתונה וקולטים את כל בני המשפחה מעולפים על הרצפה וספוגים ביריות, שניהם בוכים ומתייסרים על המראות שהם ראו.

המנהלים של הכבשים השחורות הם צ׳טו ומאהסון, יש להם משרת ראשי ששמו לאל ויועץ בשם ארסוי. הכבשים השחורות היא כנופיה של ילדי רחוב שהחליטו להתקבץ ולהיות ביחד וכך להיות עוצמתיים ועשירים, הם מצאו את הבור והחליטו להשתלט שם ולהתמקם שם.

כעבור 3 חודשים יאמאץ׳ מגיע לבור ומותקף על ידי הכבשים השחורות, הוא מגיע לבית קוצ׳ובה וצ׳טו מעלף אותו ותולה אותו במגרש הכדורגל של הבור, איש מסתורי בא ומוריד אותו לפני שהכבשים השחורות יחרצו את דינו.

האיש המסתורי מניח את יאמאץ׳ בבית של ג׳ומאלי (הבן הבכור של אידריס שברח מהכלא בדיוק באותו זמן) וג׳ומאלי מוצא אותו ומטפל בו בעודו מעולף.

וארטולו זרוק ברחוב ללא מדט וללא סאאדט והופך למסכן, הוא מוצא הומלס ומתיידד איתו, ההומלס עוזר לו ומארח לו חברה.

יאמאץ׳ מתעורר וקולט שהוא בביתו של ג׳ומאלי, הוא יוצא החוצה וכמעט הכבשים השחורות הורגים אותו אך ג׳ומאלי בא לעזרה ברגע האחרון ומחסל את המתנקשים.

ג׳לסון ואקשין חיים אצל אמא של ג׳לסון, אקשין השתגעה מאז החתונה והיא לא בריאה בנפשה, ג׳לסון משתדל להתמודד עם זה אך אמא של ג׳לסון ואקשין לא מסתדרות ורבות כל הזמן.

כמאל ומטין (2 השומרים הראשיים של קוצ׳ובה) חיים בבור תחת שלטון הכבשים השחורות, כמאל עם רעידות בידיים ומטין עם עין אחת, החתונה עשתה להם את הנזקים הללו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]