הבלתי אפשרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הבלתי אפשרי
Lo Impossible
מבוסס על אירועים אמיתיים שתוארו בספר של מריה בלון
בימוי חואן אנטוניו באיונה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אלוורו אוגוסטין
בלן אטיינסה
אנריקה לופז לאווין
תסריט סרחיו סאנצ'ס, María Belón עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים נעמי ווטס
יואן מקגרגור
טום הולנד
אוקלי פנדרגגאסט
מוזיקה פרננדו ולאסקה
צילום אוסקר פורה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ספרדספרד ספרד
חברת הפקה Telecinco Cinema עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Apaches Entertainment
Telecinco Cinema
האחים וורנר
Summit Entertainment
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 9 בספטמבר 2012 (TIFF)
11 באוקטובר 2012 (ספרד)
משך הקרנה 113 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט אסונות, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 45 מיליון דולר
הכנסות 198,087,212 דולר
הכנסות באתר מוג'ו impossible
www.theimpossible-movie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הבלתי אפשריספרדית: Lo imposible) הוא סרט קולנוע ספרדי דובר-אנגלית, בבימויו של חואן אנטוניו ביונה. זהו סרט דרמת אסונות, שנכתב על ידי סרחיו סאנצ'ס ומככבים בו נעמי ווטס, יואן מקגרגור וטום הולנד. הסרט מבוסס על חוויותיה של משפחה ספרדית בתקופת אירועי הצונאמי באוקיינוס ההודי בשנת 2004. על משחקה בסרט זה, הייתה נעמי ווטס מועמדת לפרס גלובוס הזהב בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר בסרט דרמה ולפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר.

הסרט יצא לבכורה קולנועית באוקטובר 2012, בספרד וזכה לביקורות מעורבות, אך רובן היו ביקורות חיוביות[1][2][3].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דצמבר 2004. מריה בנט (נעמי ווטס) ובעלה הנרי (יואן מקגרגור) ושלושת בניהם לוקאס (טום הולנד), תומאס וסיימון (אוקלי פנדרגאסט) חוגגים את חופשת הכריסטמס שלהם בבית נופש טרופי בתאילנד. אסון הצונאמי שפורץ באותה עת מחבל בשלוות חופשתם ומביא לכך שמריה ובנה לוקאס מופרדים משאר המשפחה. מריה נפגעת קשות ברגלה, היא ובנה מחלצים ילד קטן בשם דניאל והשלושה מטפסים על עץ בניסיון להגן על עצמם מהגל הצפוי החדש. הם נמצאים ונלקחים לבית החולים. מריה משכנעת את לוקאס לראות אם ישנה אפשרות לסייע לאחרים והוא מגלה כי יוכל לסייע לאנשים למצוא את קרוביהם ואף מאחד אב ובנו. כשהוא שב למיטת אמו, הוא מגלה שמריה לא שם ועקב טעות בזיהוי נאמר לו שהיא מתה, אך עד מהרה מתגלה הטעות ומסבירים לו, שהיא הועברה לניתוח. הניתוח מצליח והם מתאחדים מחדש.

בינתיים הנרי, תומאס וסיימון נמצאים יחדיו בטוחים. הנרי שולח את תומאס וסיימון למקום בטוח בזמן שהוא יוצא למצוא את לוקאס ומריה. כשהוא מגיע למקום שתומאס וסיימון היו אמורים להיות בו הוא מוצא, כי הם נשלחו למקום לא ידוע. מתקני התקשורת מנותקים ואדם אחר בשם קארל מאפשר לו לבצע שיחה למשפחתו במדינת האם, ואחר מתאפשר לו לבצע שיחה נוספת. מתברר לו כי מריה ולוקאס לא יצרו קשר עם המשפחה כך שעדיין לא ברור אם הם שרדו.

הנרי וקארל מחליטים לבצע חיפוש בכל מקלט ובית חולים; קארל, אשר סובל מפגיעה ברגלו, אינו רוצה להאט את הנרי והוא כותב את שם רעייתו וילדו עבור הנרי, כדי שיוכל למצוא אותם. הנרי יוצא לבדו בבית חולים אחרון. לוקאס חולף על פניו מבלי להבחין בו. סיימון קופץ ממשאית על מנת להטיל את מימיו סמוך לעץ, כאשר לוקאס צועק לעברו, סיימון ותומאס רצים אליו ואז הנרי רואה אותו והארבעה מתאחדים, לראשונה מאז פרוץ הצונאמי.

כולם נפגשים עם מריה הפגועה. היא עוברת ניתוח והם יוצאים במטוס פרטי ומועברים לסינגפור, כשבדרך מבחינים בהרס הרב שהותיר אחריו הצונאמי, ובשלב זה מריה נשברת ומתייפחת בשל כל מה שעבר עליהם, על כי התאחדו שוב לאחר שנראה כי עשו לשם כך את "הבלתי אפשרי".

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ברובו ביקורות חיוביות. באתר rotten tomatoes עומד הסרט על 81% ביקורות חיוביות, בו סוכם כי התסריט לא חזק כמו הבימוי והמשחק, אבל הסיפור האמיתי והמרגש גורם לסרט להיות מרתק. באתר IMDb קיבל הסרט ציון של 7.6. הסרט שמתעד את רגעי הפגיעה של הצונאמי בריאליסטיות רבה, גרם לצופים רבים במהלך הצפייה בסרט, לחוש בחילה, להתעלף ואף לעזוב את האולם לנוכח המראות.

דורון פישלר מאתר וואלה: ״אם ראיתם סרטי אסונות, תצפו כאן לצילום מגבוה של גלים ממוחשבים שעוברים על פני הנוף, ואז גיבורינו יפציעו מתוך המים כשהם אוחזים בברווז מתנפח או משהו כזה. במקום זה תקבלו את החוויה של שהיה בתוך צונאמי: עשרות טונות של מים שמועכים אותך, יורקים אותך ומעיפים כמו בובת סמרטוטים על הרצפה, על עץ, על זכוכית, בלי שלשרירים שלך תהיה השפעה כלשהי על העניין... אחרי בערך 45 דקות של סרט, נשמעה הקריאה "יש רופא באולם?", והיא לא הגיעה מהמסך. מתברר שאישה באחת השורות האחוריות התעלפה. קמה מהומה קטנה. אנשים התקהלו. הסרט הופסק. קראו לאבטחה. התקשרו לאמבולנס. בסופו של דבר היא התעוררה בריאה ושלמה, והסרט המשיך מהנקודה שבה נפסק.״

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרס תגלית השנה בפסטיבל הסקרים של הוליווד עבור טום הולנד
  • פרס פריצת הדרך של המועצה הלאומית לביקורת (National Board of Review USA) לטום הולנד
  • פרס ההישג של מדבר פאלם עבור נעמי ווטס, בפסטיבל הסרטים הבינלאומי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אבי אשכנזי וצופי הסרט, טלטלה בקולנוע, באתר nrg‏, 15 בינואר 2013
  2. ^ שי שגב, "הבלתי אפשרי": יופי של אסונות באתר מגפון, 26 בדצמבר 2012
  3. ^ שמוליק דובדבני, הבלתי אפשרי: לרגש בכל מחיר, באתר ynet, 23 בדצמבר 2012