הברית הדמוקרטית (דרום אפריקה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הברית הדמוקרטית
Democratic Alliance
מדינה דרום אפריקהדרום אפריקה דרום אפריקה
מנהיגים מוסי מיימנה
תקופת הפעילות 2000–הווה (כ־24 שנים)
אידאולוגיות ליברליזם
נוצרה מתוך המפלגה הפרוגרסיבית
מטה קייפטאון
מיקום במפה הפוליטית מרכז
ארגונים בינלאומיים האינטרנציונל הליברלי
נציגויות בפרלמנטים
האספה הלאומית
84 / 400
המועצה הלאומית של הפרובינציות
20 / 90
http://www.da.org.za/

הברית הדמוקרטית (Democratic Alliance, בראשי תיבות DA) היא מפלגת מרכז ליברלית בדרום אפריקה המהווה לאופוזיציה הרשמית של מפלגת השלטון הקונגרס הלאומי האפריקאי (ANC).

המנהיג הנוכחי הוא ממוסי מיימנה, שהחליף את מי שהייתה ראש העיר של קייפטאון וראש ממשלת הכף המערבי הלן זילה ב-10 במאי 2015. המפלגה היא מפלגת מרכז, אף שיש שמייחסים לה השתייכות למחנה המרכז-שמאל[1] או מרכז-ימין.[2] המפלגה חברה בארגון האינטרנציונל הליברלי ורשת אפריקה הליברלית.

המפלגה יונקת את שורשיה מהמפלגה הפרוגרסיבית שהוקמה ב-1959 והייתה למפלגה המתנגדת לאפרטהייד. המפלגה אימצה את השם הנוכחי, ב-24 ביוני 2000.

מרכז הכובד הפוליטי של המפלגה הוא בכף המערבי, אחד מתשעת המחוזות של דרום אפריקה וזו המפלגה היחידה שהצליחה להגדיל את חלקה בהצבעה בכל הבחירות הלאומיות מאז 1994. זו המפלגה הכי רב-גזעית בדרום אפריקה, שואבת תמיכה בעיקר מדוברי אפריקאנס ואנגלית (80%+) וממצביעים מעל גיל 35 (65%+).[3]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הברית הדמוקרטית בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Focus on Gordhan and Manuel, John Matisonn, 29 April 2009, "Many DA policies are to the left of Cope [itself a centre-left party]"
  2. ^ A critique of the Democratic Alliance, Frans Cronje, South African Institute of Race Relations, november 2008 " the DA whose centre-right position in South African politics could now face a credible challenge for the first time"
  3. ^ "The supporter profiles of SA`s three largest parties - Ipsos - NEWS & ANALYSIS - Politicsweb". www.politicsweb.co.za.


ערך זה הוא קצרמר בנושא מפלגות ובנושא דרום אפריקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.