הגן הקסום...

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הגן הקסום...
...In the Night Garden
הדמויות המרכזיות בסדרה: אפסי דייזי (בלבוש בצבעי כתום, אדום ולבן) ומימינה, איגלפיגל (הכחול) ושלושת הטומליבונים. משמאלם, מאקה פאקה (קטן מכולם). ברקע ניתן להבחין בפינקי פונק (מימין) ובנינקי נונק (משמאל)
הדמויות המרכזיות בסדרה: אפסי דייזי (בלבוש בצבעי כתום, אדום ולבן) ומימינה, איגלפיגל (הכחול) ושלושת הטומליבונים. משמאלם, מאקה פאקה (קטן מכולם). ברקע ניתן להבחין בפינקי פונק (מימין) ובנינקי נונק (משמאל)
יוצרים אן ווד, אנדרו דוונפורט
כותבים אנדרו דוונפורט
פרסים פרס באפט"א לשנת 2007 ו-2008
ארץ מקור בריטניהבריטניה בריטניה
שפות אנגלית
מספר עונות 2
מספר פרקים

104

40
הפקה
חברת הפקה Ragdoll Productions
הפצה BBC Worldwide עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק

40 דקות

30 דקות
שידור
רשת שידור BBC
רשת שידור בישראל ערוץ הופ!
ערוץ לולי
תקופת שידור מקורית

18 ביוני 2007 2007 1 בינואר – 9 באפריל 2009

2008 1 בינואר
קישורים חיצוניים
http://www.bbc.co.uk/cbeebies/inthenightgarden/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הגן הקסום...אנגלית: In the Night Garden..., בתרגום חופשי: "בגן הלילה...") היא סדרת טלוויזיה בריטית לילדים המיועדת לילדים בגילאי שנה עד 6. הסדרה נוצרה והופקה על ידי אן ווד ואנדרו דוונפורט, יוצרי הסדרות "טלטאביז" ו''בובה''.

הסדרה עלתה לשידור לראשונה בשנת 2007 עם תקציב של 14 מיליון לירות שטרלינג, וזכתה בפרס באפט"א בשנים 2007 ו-2008 בקטגוריית סדרת הילדים הטובה ביותר. בישראל שודרה הסדרה בערוץ הופ!, וכיום משודרת בערוץ לולי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מתארת קבוצת יצורים צבעוניים שגרים בחורשה עם מדשאות רחבות ידיים המלאות בפרחים. הגן שטוף שמש וצבעוני, והדמויות מדברות במשפטים קצרים, בהברות, בצלילים ובתנועות גוף, דבר היוצר מסרים פשוטים, ומאפשר לפעוטות שאינם מדברים עדיין, לעקוב אחר העלילה.

הפרקים בנויים במתכונת קבועה, על פי העקרונות של סיפור לפני השינה, ומטרתם להוות שגרה קבועה ומרגיעה לקראת השינה. כל פרק עובר בין הדמויות השונות, כשלדמויות הראשיות יש סיפור עלילה פשוט המשתנה בכל פרק, לדוגמה: מקה פקה שוטף פנים, איגל פיגל תתעורר ומהר יותר טומבליבונים והדמויות המשניות מקבלות קטעי קישור קצרים וחזרתיים. הדבר מאפשר לצופים לשמור על קשב לאורך העלילות הקצרות, ולשמוח כשהדמויות המשניות מופיעות בתבנית חזרתית מוכרת.

כל פרק נפתח בסצנה שבה מופיעים שמי לילה וכמה כוכבים ואז צילום של ילד שוכב במיטה בעוד המספר מציג את הפרק. המצלמה עוברת לדמות הראשית, "איגל פיגל", היושב בסירתו הקטנה ומפליג בים חשוך אל הגן הקסום. בסיום כל פרק, נפרד הצופה מכל הדמויות השוכבות במיטתן, והגן מסתובב והופך לכוכבים ואילו איגל פיגל נראה ישן בסירתו בזמן שהקרדיטים מופיעים.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • איגל פיגל (Iggle piggle): יצור דמוי דובי כחול שראשו בצורת שעועית עם אף דמוי בובה ומוהיקן אדום, אקטיבי ואנרגטי שרץ ומקפץ ברחבי הגן. הוא אוחז בשמיכה אדומה שבתוכה פעמון. הוא סקרן וחקרן, אך גם נבהל בקלות וזקוק לעידוד מפעם לפעם. נוהג ליפול אחורנית בכל פעם שהוא בהלם ממשהו. הוא ישן בסירה כי הוא מבקר בגן את חבריו.
  • אופסי דייזי (Upsy Daisy): בובת סמרטוטים. חברתו הטובה, כהת העור, של איגל פיגל. היא אופטימית ושמחה ואוהבת לרקוד. לאופסי דייזי יש מיטה בעלת רצונות משלה שתכופות רודפת אחריה ברחבי הגן, והיא אינה מאפשרת לאחרים לישון עליה מלבדה. בבעלותה גם רמקול שעמו היא שרה למרחק רב ובקולניות. היא אוהבת פרחי חיננית וכך קרויה על שמם (Daisy שפירושה חיננית בעברית).
  • מקה פקה (Makka Pakka): יצור דמוי סלע שגר בתוך מערה, וחובב אבנים (גם מיטתו בנויה מאבנים). הוא מטייל ברחבי הגן עם התלת-אופן שלו (אוג-פוג) ועליהם סבון וספוג לרחיצת אבנים, פני חבריו וחפצים שונים, חצוצרה כתומה ומפוח (אוף-אוף). את הדרך למערתו של מקה פקה חוסם גשר מיוחד וברגע שעוברים עליו, תתנגן מוזיקה והאורות ידלקו ויתכבו.
  • טומבליבונים (Tombliboos): חבורה של שלוש בובות העונים לשמות "אוּ", "אִי" ו"אוּן". הטומבליבונים אוהבים לשחק באוויר הפתוח או בתוך השיח המשמש כביתם, ותמיד יופיעו יחד. יש להם קוביות וכלי נגינה כמו תופים ואורגן. הם גרים בשיח מיוחד המכונה: שיח הטומבליבונים.
  • פונטיפינים (Pontipines) ואוטינגרים (Wottingers): שתי משפחות בנות עשר נפשות.של אנשים קטנים הדומים לבובות יתדות. הפונטיפינים הם אדומים והאוטינגרים הם כחולים. הם מתקשרים באמצעות צלילים מיוחדים המכונים "מי, מי,מי,מי". מיהם גרים בשכנות בבית דו משפחתי מתחת לעץ גדול. הפונטיפינים משתמשים בטלפון מיוחד בשם "הטרומבליפון" על מנת לתקשר עם שאר הדמויות שגדולות מהם במידתם. כמו כן, לאם המשפחה יש משקפת שעמה היא סוקרת את מה שנקרה בדרכם.
  • האוסים (Haahoos): חמש כריות ענקיות המרחפות ברחבי הגן יחדיו. כל כרית מעוצבת בצורה יחודית.
  • טיטיפרים (Tittifers): קבוצת ציפורים טרופיות ובה ארבעה סוגים והם: ארבע ציפורים כחולות (חוחית ארוכת זנב), שלוש ציפורים ורודות (דוכיפת), שתי ציפורים ירוקות (טוראקו לבן לחיים) וציפור אחת בכמה צבעים (שחור, כחול, סגול, אדום, כתום וצהוב) (טוקן). הטיטפרים הם בעלי החיים האמיתיים היחידים בסדרה.
  • נינקי נונק (Ninky Nonk): רכבת המורכבת מקרונות בצורות ובצבעים שונים הנוסעת במהירות ברחבי הגן. על אף שהיא נראית ככלי תחבורה כלפי חוץ היא בעלת רגשות, כמו בפעם ההיא שאופסי דייזי לא נשקה אותה, ומרוב עלבון היא לא הסכימה להמשיך בנסיעה.
  • פינקי פונק (Pinky Ponk): ספינת אוויר בצבע ציאן עם נקודות בצבעים שונים, המרחפת לאיטה בשמי הגן, והדמויות נוהגות במהלך הנסיעה לשתות בה מיץ מיוחד המכונה:''מיץ פינק פונק''. כמו נינקי נונק, גם הוא בעל נפש משלו.
  • הכדור (the ball): הכדור הוא החפץ היחיד בגן הקסום שיותר מדמות אחת משתמשים בו.
  • זונק (zonk): דמות דמויית ארנבת, הופיעה בסדרת הספין אוף לתוכנית.
  • הביתן (the gazebo): ביתן צהוב ותכלת, שועליו מצוירים כל תושבי הגן, והוא מספר סיפור מונפש.
  • טיידל (Tiddle): ממטרה שעימה משחק איגל פיגל ומקה פקה שוטף את ספוגו הופיע רק בפרק אחד של הסדרה.

שידור הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (בריטניה)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
15518 ביוני 200714 במרץ 2008
21041 בספטמבר 20089 באפריל 2009

הגן הקסום לילה זונק[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת אתחול וספין אוף בת שישה פרקים, הנקראת "הגן הקסום - לילה זונק" (באנגלית: In the Night Garden... ZinkyZonk Specials), החלה את שידוריה בערוץ ABC Kids באוסטרליה ב-10 בספטמבר 2022, ובישראל בערוץ לולי כמו הסדרה המקורית שמונה ימים לאחר מכן, ב-18 בספטמבר. בשונה מסדרת הטלוויזיה המקורית, סדרה זו היא בעלת הנפשה ממוחשבת הדמויות כגון נינקי נונק פינק פונק והטיטפרים לא מופיעות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הגן הקסום... בוויקישיתוף