הדמעות של אמסלם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדמעות של אמסלם
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
משה איבגי וראובן דיין בצילום מהסרט
בימוי אורן שטרן
הופק בידי אילון רצ'קובסקי
תסריט רשף לוי
עריכה אורי קלינמן
שחקנים ראשיים משה איבגי
קרן קוך
צילום נמרוד חירם
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2003
משך הקרנה 50 דקות
שפת הסרט עברית
דף הסרט ב־IMDb

הדמעות של אמסלם הוא סרט טלוויזיה ישראלי משנת 2003 מאת הבמאי אורן שטרן לפי תסריט של רשף לוי, עם משה איבגי, ראובן דיין וקרן קוך בתפקידים הראשיים.

העלילה היא על עבריין קשוח וחסר פשרות שחייו משתנים כשאביו עובר לבית אבות והוא נאלץ להצטרף לקבוצת תמיכה, מה שמשפיע על חייו והתנהגותו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלי אמסלם (משה איבגי) הוא עבריין העוסק בגביית חובות בשוק האפור, מסחר בסמים וגביית דמי חסות. אמו רחל מתה וכעת האב האבל משה (ראובן דיין) נשאר לבד. האח דוד (משה פולקנפליק) הוא נרקומן ולא מסוגל לשמור על האבא שהולך לעיתים קרובות לאיבוד. בת נוספת שושי (אורלי קטן) היא רווקה מבוגרת שגרה במקום אחר.

האב רוצה לעבור לבית אבות ואלי מסכים לבסוף למרות שבעדתם לא נהוג לשלוח את הזקנים מביתם. אלי משתכנע מטיעוניה של העובדת הסוציאלית רינה שמואלוב (קרן קוך) שמלווה את האב גם בבית האבות.

כאשר אלי תוקף את האח סעיד (דורון ברכה) "שהעז" להלביש לאביו טיטול, נותנת לו רינה אולטימטום (מונח שכיח אצל אלי) כי אם לא יצטרף לקבוצת תמיכה של בני המאושפזים, היא תיאלץ להוציא את אביו מבית האבות. אלי מבלה יותר ויותר בבית האבות ובקבוצת התמיכה ואשתו מימי (אוולין הגואל) חושדת שהוא מנהל רומן עם רינה. למעשה אלי היה רוצה אבל רינה נמצאת בזוגיות עם בן זוג שחושש להתחייב. אלי נשק לה פעם אחת והתנצל.

אלי מבקש מהקשישה הדומיננטית במקום (רבקה גור) לדאוג לאביו שיינצח בבינגו ולהפגיש אותו עם "מירי הנותנת" (רוזי סטאר). אלי חסר רגשות ואומר לרינה כי בכה רק פעם אחת שכשמכבי תל אביב זכתה באליפות אירופה ב-1981.

בתוך זמן קצר אלי מתרכך ומזניח את אימפריית הפשע הקטנה שלו. במקום זאת, הוא מתחיל לדבר ולהביע רגשות. הוא משכנע את עמיתיו העבריינים לבכות - את רון הפרסי (אייל רוזלס) על אחיו איציק הנכה (איציק קונפינו), את רפי (עוזי שמש) על כלבו שנדרס ואת רחמים (אלברט אילוז) על אחיו שמת. בינתיים עולם הפשע כמרקחה - יריביו האחים לוי מזהים חולשה ופונים נגדו ביחד עם סגנו רון "הפרסי". הוא ניצל מיריות אך אחיו נפגע.

אלי נוקם בהם. יש לו משתף פעולה באגף המכס (שמעון כהן) והוא יודע שהחוקר אמציה איינשטיין (ז'יל בן דוד) עוקב אחרי חבילת סמים ושולח את רון "הפרסי" עם האחים לוי לקחת אותה וכולם נעצרים.

הסצנה האחרונה היא באזכרה לאם - כולם מרוצים; האבא משה, אלי שכעת הוא רגוע ובעל רגשות ומודעות עצמית כלפי משפחתו ושושי הרווקה שעומדת לקבל את הצעתו של רחמים (אלברט אילוז) לחתונה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
משה איבגי אלי אמסלם עבריין
ראובן דיין משה אמסלם אבא של אלי
קרן קוך רינה שמואלוב עובדת סוציאלית
אלברט אילוז רחמים עבריין
אוולין הגואל מימי אמסלם אשתו של אלי
משה פולקנפליק דוד אמסלם אח של אלי
אורלי קטן שושי אמסלם אחות של אלי
שמואל אדלמן יריב ויזנפלד
רבקה גור שרה ויזנפלד אמא של יריב
אייל רוזלס רון הפרסי עבריין
שמעון כהן חיים מהמכס
ז'יל בן דוד אמציה איינשטיין שוטר מכס
אלי חבקוק מוריס לוי עבריין
ירון לוי סבג דני לוי עבריין
רוזי סטאר מירי הנותנת קשישה בבית אבות
עוזי שמש רפי עבריין
דורון ברכה סעיד אח
דרור זיו איתמר אמסלם בנו של אלי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]